فیلم نمی سازم که خودم را نشان دهم؛ این را از مادر معنوی ام رخشان بنی اعتماد یاد گرفتم

به گزارش وبلاگ ساختمان، تهران (پانا) - آخرین نشست خبری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در ارتباط با فیلم تی تی به کارگردانی آیدا پناهنده با اجرای علیرضا غفاری بعدازظهر امروز یکشنبه، 19 بهمن ماه در سالن همایش های برج میلاد برگزار گردید.

فیلم نمی سازم که خودم را نشان دهم؛ این را از مادر معنوی ام رخشان بنی اعتماد یاد گرفتم

نشست پرسش و پاسخ فیلم تی تی به کارگردانی آیدا پناهنده با حضور کارگردان، ارسلان امیری (فیلمنامه نویس و تدوین گر)، الناز شاکر دوست، هوتن صبور، هیلدا کردبچه، سودابه جعفرزاده (بازیگر)، علیرضا افکاری (آهنگساز)، فرشاد محمدی (فیلمبردار)، حامد خسروی (مجری طرح)، عماد خدابخش (تدوینگر)، مسعود دلیری (مدیرفراوری)، عباس عباسی (چهره پرداز) و با اجرای علیرضا غفاری بعدازظهر امروز 19 بهمن ماه در سالن همایش های برج میلاد برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، علیرضا غفاری به حضور سه فیلمساز زن و سهم بیست درصدی بانوان در این دوره از جشنواره اشاره و برای آن ها آرزوی موفقیت کرد.

پناهنده در ابتدا از اهالی رسانه بابت پوشش خوب اخبار تشکر کرد و گفت: اگر بخواهم درباره فرایند ساخت تی تی صحبت کنم به درازا می کشد، چون فرایند زمان بری بود.

ارسلان امیری:چاره ای ندارم و به همکاری ام با پناهنده ادامه می دهم

ارسلان امیری، درباره همکاری با آیدا پناهنده اظهار کرد: همکاری من با آیدا پناهنده ادامه خواهد داشت چون چاره دیگری ندارم.

شاکردوست: بازیگر در فیلم های تجاری که لودگی ندارد می تواند مخاطب جذب کند

الناز شاکردوست درباره چگونگی مراحل رسیدن به نقش های متفاوتی که در دو سال اخیر در آن ها حضور داشته، اعلام کرد: تکنیک در رسیدن به نقش ها به یاری من می آید. اما از جایی به بعد همه تکنیک ها را فراموش خواهی کرد و با زندگی کردن با نقش این فرایند صورت می گیرد. وی اضافه کرد: من نمی توانم درباره دریافت سیمرغ صحبتی داشته باشم.

الناز شاکردوست در پاسخ به اینکه آیا کارکردنش با کارگردان های زن عامدانه است، گفت: من به کارگردان ها، جنسیتی نگاه نمی کنم و بیشتر برایم وجه انسانی نقش مهم است. اما به هر حال زمانی که زن ها کنار هم قرار می گیرند و از هم حمایت می نمایند نتیجه کار بسیار شگفت انگیز می گردد.

شاکردوست در پاسخ به چرایی حضورش در آثار تجاری شرح داد: به نظر من این موضوع اتفاق بدی نیست که بازیگر در فیلم های تجاری که لودگی ندارد بتواند مخاطبانی را با خود همراه کند تا به خاطر او به تماشای سینمای هنری بنشیند. من با چنین انتخاب هایی تجاربی را با خودم به سینمای جدی تر می آورم.

آیدا پناهنده: تی تی یک قدیس خل و چل بود

پناهنده درباره شخصیت امیرساسان که هوتن صبور آن را ایفا نموده است گفت: کاراکتر امیر ساسان پر از تناقض است و وجوه مثبت و منفی در وجودش دیده می گردد، مانند تمامی آدم ها. درواقع نقش آدم ترین کارآکترم در فیلم تی تی را هوتن صبور بازی می نماید.

پناهنده درباره رگه های مذهبی و عرفانی در فیلم گفت: این موضوع نه فقط در این اثر بلکه در فیلم های قبلی من هم دیده می گردد و رگ و ریشه ایمانی در آیدا پناهنده وجود دارد که نوشته می گردد و به تصویر درمی آید.

پناهنده درباره وجود رگه های سوررئالیسی و جادوگر بودن شخصیت تی تی شرح داد: تی تی برای من شبه قدیسی بود که به دلیل گذشته کولی وارش به دنیا واقعی تری نسبت به ما رسیده بود. جادوگر واژه درستی نیست، چیزی که می توانم بگویم این است که برای من تی تی یک شبه قدیس بود. درواقع تی تی برای من یک قدیس خل و چل بود.

آیدا پناهنده درباره اینکه در این فیلم کارگردانی به چشم نمی آید، گفت: من یاد گرفتم که در فیلم خودم را به رخ نکشم و از رخشان بنی اعتماد یاد گرفتم که آنسوی دوربین مسائل دیگری هم وجود دارد. وی اضافه کرد: من فیلم نمی سازم که خودم را نشان دهم؛ این را از مادر معنوی ام رخشان بنی اعتماد یاد گرفتم.

پناهنده در انتها گفت: امیدوارم بتوانم شرافتم را نسبت به سینما حفظ کنم. این آخرین فیلم من در شمال ایران است و می خواهم از مردم این خطه تشکر کنم. امیدوارم که فیلم های من را دوست داشته باشید.

شاکردوست با اشاره به سختی ساخت این فیلم اضافه کرد: ما در زمستان و در سی و پنج جلسه این فیلم را کار کردیم و دلم می خواهد بگویم شرایط این فیلم شرایط معمولی نبوده و امیدوارم از این کارحمایت کنید.

هوتن صبور: دلمان برای سینما تنگ شده بود

هوتن صبور، درباره حضور در نقش های جدی شرح داد: من حضور در ژانر کمدی را دوست دارم، اما هدف من قبول کردن نقش هایی است که برایم چالش به همراه داشته باشد و ژانر فیلم برایم اهمیتی ندارد.

او درباره شانس دریافت سیمرغ در این دوره جشنواره گفت: سیمرغ دریافت برایم ارزشمند است، اما بازی های خوب در این دوره از جشنواره زیاد است. امیدوارم فضا و محیط جشنواره همیشه به صورت سلامت برقرار باشد و بتوان به راحتی و آرامش کار کرد.

هلیا کردبچه، بازیگر خردسال فیلم نیز درباره تجربه بازیگری اش اعلام کرد: کار کردن با آیدا پناهنده و ارسلان امیری برای من افتخار عظیمی بود و امیدوارم امکان همکاری مجدد برایم فراهم گردد.

سودابه جعفرزاده، دیگر بازیگر فیلم درباره حضور در این پروژه شرح داد: من افتخار همکاری با آیدا پناهنده را پیش تر هم داشتم و کار کردن با او برای من آموزه های بسیار دارد و ممنونشان هستم.

علیرضا افکاری، درباره آهنگسازی فیلم تی تی گفت: تجربه همکاری با آیدا پناهنده برایم جالب بود و جدا از همکاری موسیقایی در هنگام فراوری کار به یک درک مشترک رسیدیم که امیدوارم نتیجه اش رضایت بخش باشد. هدف ما یک ملودی رومنس بود که در زمان کمی به این مهم رسیدیم.

در ادامه عماد خدابخش در مورد تدوین این فیلم اعلام کرد: من کنار آیدا پناهنده و ارسلان امیری در این حرفه عظیم شدم و به اعتقاد من فیلم از بعد تدوین نیز محصول آیدا پناهنده است.

فرشاد محمدی درباره فیلمبرداری این اثر سینمایی شرح داد: این فیلم جزو آثار محدودی بود که آن را با جان و دل فیلمبرداری کردم. همکاری با آیدا پناهنده من را دچار تب خلاقانه ای کرد که پیشتر کمتر به سراغم آمده بود و من سعی کردم به روح اثر وفادار باشم. در این فیلم ارتباط ویژه ای با بازیگر داشتم، برای الناز شاکردوست تصویر بسیار مهم بود و به من انرژی می داد. مثلا صحنه ای که تی تی کولی وار دل به دریا می زد آن قدر من را به وجد آورد که که دیگر خجالت کشیدم از ادوات و تجهیزات استفاده کنم برای همین من هم کولی وار با دوربین به آب رفتم.

عباس عباسی، در ابتدا با بیان اینکه جای پارسا پیروزفر ردر اینجا خالی است، اضافه کرد: باید از آیدا پناهنده تشکر کنم که با این که می دانست فیلم در دو بخش اصلی داوری نمی گردد اما امکان داوری شدن را به ما داد.

در ادامه خدابخش درباره تدوین این اثر سینمایی گفت: فیلم تی تی سادگی دارد که این ماجرا باعث می گردد تدوین آن هم روان باشد. اما قسمتی که تی تی در آب می رود کمی سخت بود. جدا از این فیلم تدوین زالاوا نیز کار سخت و جذابی بود.

امیری که با فیلم زالاوا در جشنواره سال جاری حضور داشت، گفت: می خواهم صادقانه اعتراف کنم که من فیلمسازی را از آیدا پناهنده یاد گرفتم و از ایشان تشکر می کنم.

گفتگوی ارسلان امیری، نویسنده فیلم تی تی با خبرگزاری پانا را از اینجا بخوانید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "فیلم نمی سازم که خودم را نشان دهم؛ این را از مادر معنوی ام رخشان بنی اعتماد یاد گرفتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم نمی سازم که خودم را نشان دهم؛ این را از مادر معنوی ام رخشان بنی اعتماد یاد گرفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید