قانون اتاق ایران با هدف تقویت بخش خصوصی اصلاح می شود

به گزارش وبلاگ ساختمان، طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی از سوی کمیته مشترک میان اتاق ایران، مرکز پژوهش های مجلس، کمیته بازرگانی کمیسیون اقتصادی و نمایندگان وزارت صنعت، اصلاح و تکمیل خواهد شد.

قانون اتاق ایران با هدف تقویت بخش خصوصی اصلاح می شود

کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی امروز در نشستی که با حضور غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران، محمد قاسمی رئیس مرکز پژوهشهای اتاق ایران و سید جواد زمانی معاون حقوقی و امور مجلس اتاق ایران برگزار گشت، طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی را بررسی کرد.

پیشنهاد اصلاح قانون اتاق بازرگانی از سوی تعدادی از نمایندگان به طرح تبدیل شده است اما نمایندگان بخش خصوصی در اتاق ایران، مدت هاست که درخواست اصلاح قانون فعلی اتاق که در سال 1369 به تصویب رسیده است، را ارائه داده اند. در نشست امروز کمیسیون اقتصادی نیز به پیشنهاد رئیس اتاق ایران، طرح اصلاح این قانون در دستور کار قرار گرفت.

تمامی اظهارنظر کنندگان در این جلسه، بر ضرورت تقویت اتاق ایران به عنوان پرسابقه ترین و بزرگترین نماینده بخش خصوصی و حفظ هویت مستقل اتاق تاکید کردند.

بر اساس تصمیم کمیسیون اقتصادی مجلس، وظیفه بررسی جزئیات اصلاحیه قانون اتاق بازرگانی و تکمیل آن، به کارگروهی مشترک سپرده شد که اعضای آن را نمایندگانی از مرکز پژوهش های مجلس، مرکز پژوهش های اتاق ایران، کمیسیون اقتصادی مجلس و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تشکیل می دهند.

محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز اعلام نمود: هدف از تصویب کلیات اصلاح قانون اتاق بازرگانی، ارتقاء توانمندی های بخش خصوصی و رفع ضعف های موجود است لذا تمامی مواد طرح فعلی و همچنین پیشنهادهای آینده با این معیار سنجیده می شود. طبق گفته وی مقرر شد جزئیات طرح پس از بررسی در کمیته بازرگانی کمیسیون اقتصادی در ابتدای سال 1400، در کمیسیون اقتصادی رسیدگی شود.

قانون فعلی اتاق بازرگانی در سال 1369 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در سال 1370 با تائید شورای نگهبان اجرایی شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "قانون اتاق ایران با هدف تقویت بخش خصوصی اصلاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون اتاق ایران با هدف تقویت بخش خصوصی اصلاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید