ماموریت ناسا برای استخراج یخ از ماه

به گزارش وبلاگ ساختمان، ایسنا: ناسا در بیانیه جدیدی اعلام نموده است که میخواهد یک فرودگر را برای حفاری و استخراج یخ به سطح ماه بفرستد.

ماموریت ناسا برای استخراج یخ از ماه

به گزارش دیلی میل، ناسا اعلام نموده است که میخواهد برای استخراج یخ، آزمایشی را در قطب جنوب ماه انجام دهد.

این ماموریت، اواخر سال 2022 در نزدیکی دهانه شکلتون (Shackleton) ماه انجام خواهد شد. مهندسان و دانشمندان ناسا معتقدند که احتمالا زیر سطح این منطقه، یخ وجود دارد.

این منطقه که ماه ها مورد آنالیز نهاده شده است، به میزان ای نور خورشید را دریافت می نماید که بتواند نیروی مورد احتیاج یک فرودگر را برای یک ماموریت 10 روزه تامین کند.

این نخستین باری خواهد بود که منابعی در ماه پیدا و استخراج می شوند. این کار می تواند به ناسا یاری کند تا در فضا حضور یابد و به ویژه برای ماموریت آرتمیس (Artemis) سودمند باشد.

ناسا در این ماموریت، با شرکت آمریکایی اینتویتیو ماشینز (Intuitive Machines) همکاری خواهد نمود و فرودگر قمری ساخت این شرکت موسوم به Nova-C را به کار خواهد گرفت.

به گفته ناسا، دهانه شکلتون و شرایط آن، برترین فرصت را برای اثبات کارآیی سه فناوری در فرودگرهای رباتیک آینده فراهم خواهد نمود. دکتر جکی کوئین (Jackie Quinn)، مدیر پروژه مربوط به ماموریت PRIME-1 در مرکز فضایی کندی (Kennedy Space Center) ناسا گفت: PRIME-1، به صورت دائمی به فرودگر Nova-C متصل می گردد و محلی را برای فرود پیدا می نماید که امکان دارد ما بتوانیم یخ را زیر سطح آن کشف کنیم.

وی اضافه نمود: هنگامی که نور خورشید به میزان کافی وجود داشته باشد، سطح آنقدر گرم می گردد که مته PRIME-1 بتواند به یخ دست یابد. ما به یک مکان مناسب احتیاج داشتیم که نور خورشید را به میزان کافی دریافت کند تا هم شرایط ماموریت فراهم گردد و هم مکان امنی برای فرود آمدن و برقراری ارتباط با زمین باشد.

هنگامی که فرودگر در قطب جنوب ماه فرود بیاید، مته PRIME-1که با نام TRIDENT شناخته می گردد، سعی می نماید تا سنگ پوشه یا رگولیت (Regolith) ماه را حدود سه فوت حفر کند و هنگامی که روی سطح نهاده شد، در پی آب بگردد.

ابزار دیگر PRIME-1 که MSolo نام دارد، گازهایی را آنالیز خواهد نمود که از رگولیت حفاری شده به وسیله TRIDENT خارج می شوند.

گروهی از پژوهشگران ناسا، آزمایشگاه فیزیک کاربردی (APL) در دانشگاه جانز هاپکینز (JHU)، شرکت نوکیا (Nokia)، دانشگاه ایالتی آریزونا (ASU) و شرکت اینتویتیو ماشینز، با استفاده از داده های راه دور، نقشه هایی را از سطح ماه تهیه نموده اند که به استخراج یخ یاری می نمایند.

منبع: انتخاب

به "ماموریت ناسا برای استخراج یخ از ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت ناسا برای استخراج یخ از ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید