مجموعه شعر نوجوان من دلم کبوتر است راهی بازار کتاب شد

به گزارش وبلاگ ساختمان(ایبنا) از ساری، مجموعه شعر نوجوان من دلم کبوتر است از مجموعه آثار علیرضا حکمتی شاعر و نویسنده مازندرانی راهی بازار کتاب شد.

مجموعه شعر نوجوان من دلم کبوتر است راهی بازار کتاب شد

علیرضا حکمتی در گفت و گو با ایبنا اظهار کرد: من دلم کبوتر است از مجموعه شعرهای نوجوان با عنوان شعر شباب است که به انتخاب و گزینش انتشارات گویا به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نام این مجموعه شعر برگرفته از شعری از همین مجموعه است که برای امام رضا(ع) سروده شده، اضافه کرد: فضای عمده شعرهای این مجوعه اجتماعی و دینی است و اشعار در قالب های مختلفی مانند چهارپاره، دوبیتی، سپید و نیمایی سروده شده اند.

این شاعر مازندرانی با بیان اینکه در حوزه فراوری محتوا برای مخاطبان گروه سنی خردسالان و کودک، آثار فراوانی در بخش های شعر و داستان چاپ و منتشر شده است، گفت: اما جای خالی منابع مکتوب شعر نوجوان برای مخاطبان گروه سنی نوجوان همیشه احساس می گردد.

حکمتی با اشاره به اینکه شاید دست اندرکاران ادبیات کودک، به جداسازی ادبیات کودک و نوجوان چندان اعتقادی نداشتند، توضیح داد: اما مخاطبان نوجوان، نیازمند آثاری متناسب با گروه سنی خودشان هستند و در حوزه چاپ و نشر شعر نوجوان، این خلا در طی سال ها احساس شده است.

وی با بیان اینکه دوره نوجوانی دارای حساسیت های روحی و روانی ویژه این ایام است، گفت: در سال های اخیر، توجه ویژه ای به این موضوع انجام شده است و مجموعه شعر شباب، یکی از همان اتفاق های خوب در این زمینه محسوب می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مجموعه شعر نوجوان من دلم کبوتر است راهی بازار کتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه شعر نوجوان من دلم کبوتر است راهی بازار کتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید