هزینه و شرایط حمل حیوان خانگی با هواپیما، قطار و اتوبوس

به گزارش وبلاگ ساختمان، اگر قصد خرید بلیط قطار، هواپیما یا حتی اتوبوس دارید و حیوان خانگی دارید، احتمالا از خودتان می پرسید که با حیوان خانگی ام چه کنم؟ اگر قرار باشد با خودروی شخصی تان سفر بروید که تکلیف معلوم است و او را در جای گرم و نرمش هر جا بخواهید می برید. اما در خصوص وسایل حمل و نقل عمومی شرایط فرق دارد و قبل از سفر حتما این سوال برایتان پیش میاد که واقعا شرایط حمل حیوان خانگی با هواپیما، قطار و اتوبوس به چه شکل است؟. پس این مقاله را بخوانید و جواب تمام سوال های تان را بگیرید.

هزینه و شرایط حمل حیوان خانگی با هواپیما، قطار و اتوبوس

حمل حیوان خانگی با هواپیما (هزینه و شرایط)

هر چند شرکت هایی هواپیمایی اجازه حمل حیوانات خانگی را می دهند، اما نباید تصور کنید که می توانید پرنده یا سگ تان را در جای مخصوص خود داخل کابین ببرید و در طول پرواز کنار خودتان داشته باشید. ورود حیوانات خانگی و پرندگان به داخل کابین هواپیماهای ایران ممنوع است. بنابراین اگر می خواهید حیوان خانگی یا پرنده تان را با خودتان به سفر ببرید باید برای حمل آن از دفاتر فروش بلیط جا رزرو کنید و تایید هواپیمایی مورد نظر را بگیرید.

با توجه به اینکه شرکت های هواپیمایی مختلف بسته به مقررات کشورهای مبدا و مقصد، تزانزیت و نوع هواپیماهای خود قوانین متفاوتی برای حمل حیوانات دارند، بهتر است قبل از سفر قوانین و مقررات هواپیمایی که با آن پرواز دارید را مطالعه کنید یا با آن ها تماس بگیرید تا با اطلاع از جزئیات موقع جا به جایی حیوان خانگی تان به دردسر نیافتید.

اگر قرار است خودتان هم در پرواز باشید و حیوان خانگی را با خودتان ببرید می توانید در پایانه مسافری حیوان تان را تحویل بدهید و در سالن دریافت بار در فرودگاه مقصد تحویل بگیرید.

حمل حیوانات با هواپیما به حیوانات خانگی محدود نمی گردد و ممکن است که مسافر در پرواز نباشد و بخواهد حیوانات خانگی یا وحشی به شهر دیگری فرستاده شوند. در چنین شرایطی حیوان اهلی یا وحشی در پایانه باربری پذیرش می گردد و در فرودگاه مقصد هم به کسی که نام او در بارنامه تعیین شده است تحویل داده می گردد.

مدارک لازم برای حمل حیوانات خانگی با هواپیما

از آنجایی که حمل حیوانات چه خانگی چه وحشی قوانین سختی دارند، بهتر است مدارک را کامل و جامع و همانطور که شرکت هواپیمایی اعلام می نماید آماده کنید تا در فرودگاه به مشکل برنخورید. مدارکی که باید هنگام تحویل حیوان خانگی به فرودگاه همراه داشته باشید:

شناسنامه یا گذرنامه حیوان

اصل برگه پرداخت کرایه حمل

تکمیل فرم مخصوص درخواست انجام امور موجود زنده

اصل گواهی معتبر بهداشتی بین المللی که از دامپزشکی دولتی کشور مبدا (یا مقصد) صادر می گردد و تائید کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه

دریافت گواهی معتبر بهداشتی بین المللی برای حمل حیوانات در مسیرهای داخلی لازم نیست و فقط همراه داشتن آن در سفرهای خارج از کشور ضرورت دارد.

هزینه حمل حیوانات با هواپیما چقدر است؟

هزینه حمل حیوان خانگی هنگام خرید بلیط روی مبلغ اضافه بار حساب می گردد. محاسبه هزینه بر اساس وزن حیوان و وزن قفس است.

برای محاسبه هزینه حمل پرنده های خانگی، وزن پرنده با قفس ضربدر 4 می گردد و در خصوص حیوان های خانگی و اهلی مجموع وزن این حیوانات و قفس شان را در 2 ضرب می نمایند تا مبلغ اضافه بار تعیین گردد. هزینه کارگزاری هم به این مبلغ اضافه می گردد.

شرایط پذیرش حیوانات خانگی در فرودگاه

24 ساعت قبل از سفر با فرودگاه مبدا تماس بگیرید تا در صورت پیش آمدن مشکل یا مساله خاصی از آن آگاه شوید.

کد AVIH را از دفاتر فروش بلیط هواپیما دریافت کنید.

از آنجایی که پذیرش حیوان خانگی و تحویل آن به قسمت باربری زمان بر است بهتر است 2:30 قبل از پرواز در سفرهای خارجی و 1:15 دقیقه قبل از پروازهای داخلی در فرودگاه حاضر باشید.

اگر قرار است بچه سگ یا گربه با هواپیما حمل گردد، باید 10 هفته از تولد آنها گذشته باشد (برخی از کشورها هم حداقل سن را 12 هفته در نظر گرفته اند).

شما در تعداد حیواناتی که در پرواز حمل می کنید محدودیت دارید و بر اساس قوانین سازمان دامپزشکی ایران هر مسافر حداکثر 2 قلاده سگ یا گربه یا 10 قطعه پرنده تزئینی می تواند حمل کند.

باید تا چند ساعت پیش از پرواز غذای سبک به حیوان بدهید تا در طول پرواز اذیت نگردد.

نباید فراموش کنید که در پروازهای بیشتر از 2 ساعت، آب و غذا به مقدار کافی برای حیوان بگذارید.

برخی از هواپیمایی ها ممکن است حیوانات پرخاشگر، بیمار، حیواناتی که بوی تند و ظاهری ناسازگار با سفر هوایی دارند و حیواناتی که ارزش مادی و معنوی خاصی دارند را نپذیرند.

قفس مناسب حمل حیوان چطور باید باشد؟

تمام حیوانات برای حمل با هواپیما ضروری است قفس داشته باشند. شرکت های هواپیمایی به مسافران توصیه می نمایند که در خرید و گذاشتن حیوانات در قفس نکات زیر را در نظر داشته باشند:

باید ابعاد مناسب داشته باشد، درغیر این صورت از سفر حیوان جلوگیری می گردد .

باید برای ایستادن طبیعی حیوان به مقدار کافی بزرگ باشد .

باید برای نگهداری حیوان به مقدار کافی محکم، مطمئن و دارای منافذ تهویه باشد.

در قفس باید قفل داشته باشد تا به صورت تصادفی باز نگردد و بعلاوه نباید زیر آن چرخ داشته باشد.

پوزه حیوان باید داخل قفس آزاد باشد به همین علت بستن غلاده در داخل قفس ممنوع است.

کادر هواپیما باید از خطر نیش زدگی یا گازگرفتگی حیوان آگاه باشند.

قفس باید برچسب اطلاعات را داشته باشد و روی آن نام کامل، نشانی و شماره تماس مسافر نوشته گردد.

قوانین ویژه برخی از کشورها در حمل حیوانات خانگی

کشورهایی مثل انگلیس، امارات متحده عربی، قطر و بحرین، به علت زیاد بودن حیوانات خانگی در این کشور اجازه ورود حیوان خانگی به وسیله هواپیما را نمی دهند. در خصوص چنین کشورهایی حیوانات خانگی باید با Cargo فرستاده شوند.

حمل حیوانات خانگی با قطار

قوانین شرکت های ریلی امکان حمل حیوانات حتی حیوانات خانگی را به مسافران نمی دهند. بنابراین اگر برایتان مهم است که حتما حیوان خانگی تان را همراه خودتان به سفر ببرید بهتر است با هواپیما سفر کنید.

حمل حیوانات خانگی با اتوبوس

در سفر با اتوبوس هم مانند قطار امکان حمل حیوان خانگی وجود ندارد. در نتیجه تنها راه برای سفر با حیوان خانگی خودروی شخصی و هواپیماست.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "هزینه و شرایط حمل حیوان خانگی با هواپیما، قطار و اتوبوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه و شرایط حمل حیوان خانگی با هواپیما، قطار و اتوبوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید