هشدار درباره وجود مواد منفجره در بندر أم قصر

به گزارش وبلاگ ساختمان، اداره کل گمرک عراق درباره وجود 513 کانتینر حاوی مواد شیمیایی خطرناک و مواد انفجاری قوی در بند تجاری أم قصر واقع در استان البصره هشدار داد.

هشدار درباره وجود مواد منفجره در بندر أم قصر

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساختمان، خالد صلاح مدیر اداره کل گمرک عراق از پایان بازرسی های دقیق و گسترده کانتینرهای حاوی مواد خطرناک در بندر تجاری أم قصر بنا به درخواست دولت با هدف مقابله با خطر انبار کردن مواد شیمیایی در بنادر خبر داد.

وی گفت که مجموع کانتینرهای موجود در بنادر أم قصر 6431 کانتینر است که از این مجموع 513 کانتینر حاوی مواد شیمیایی خطرناک، مواد انفجاری قوی و سمی بود که 20 عدد از این کانتینرهای حاوی مواد شیمیایی که مصرف دوگانه دارند، در بندر أم قصر تخلیه شد.

به نوشته روزنامه عراقی الصباح، مدیر اداره کل گمرک عراق همچنین از واردکنندگان مواد شیمیایی در دو بخش دولتی و خصوصی خواست تا فورا به درخواست ها برای تخلیه تمامی کانتینرهای موجود در اسکله های بندر أم قصر اقدام کنند تا از وقوع حوادث احتمالی در این بنادر جلوگیری شود.

در پی وقوع انفجار اخیر در بندر بیروت که به کشته شدن بیش از 130 نفر و زخمی شدن هزاران نفر غیرنظامی شد، دولت عراق از همه گذرگاه های مرزی زمینی و دریایی و فرودگاه ها برای انجام بازرسی های دقیق و فراگیر کانتینرهای حاوی مواد منفجره درخواست کرده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هشدار درباره وجود مواد منفجره در بندر أم قصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره وجود مواد منفجره در بندر أم قصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید