چند بازی ساده و کم خرج برای بزرگ ترها در میهمانی و دورهمی

به گزارش وبلاگ ساختمان، بازی فقط برای کوچولوها نیست! گاهی ما بزرگ ترها هم وقتی دور هم جمع می شویم دوست داریم سرگرم شویم و از دور هم بودن لذت ببریم.

چند بازی ساده و کم خرج برای بزرگ ترها در میهمانی و دورهمی

وقتی میهمانی برگزار می کنید، مثلاً به مناسب خرید خانه نو، جشن فارغ التحصیلی، جشن تولد یا هر بهانه دیگر، بازی نه تنها باعث می شود میهمان ها بیشتر سرگرم شوند بلکه باعث می شود بیشتر با هم در معاشرت باشید، خوش بگذرانید و از کنار هم بودن لذت ببرید. بازی و فعالیت ها یخ میهمان های غریبه تر را آب می نماید؛ مخصوصاً برای افرادی که با همه میهمان ها آشنایی ندارند، بازی کردن می تواند برترین ایده باشد.

در اینجا چند بازی را به شما معرفی می کنیم که برای انجام هر دوی آنها احتیاج به کارت های شاخص دارید.

بازی اول

یک سری کارت اعداد تهیه کنید. با ورود هر میهمان، کارت را پشت به رو کنید؛ به طوری که اعداد در پشت قرار بگیرند. نام هر میهمان را در طرف خالی بنویسید و کارت را به لباس میهمانان طوری بچسبانید که همه بتوانند نام او را بخوانند. بعد از اینکه کمی از میهمانی گذشت و همه با یکدیگر احوالپرسی و معاشرت کردند، از میهمانان بخواهید که کارت خود را به سمت اعداد برگردانند. حالا همه میهمان ها شماره را یادداشت می نمایند؛ از یک تا هر تعداد نفر میهمانی که در محل حضور دارند. حالا میهمان ها باید کنار هر عدد نام آن شخص را بنویسند. برنده کسی است که بیشترین تعداد اسامی و اعداد را درست حدس زده باشد.

بازی دوم

بازی دیگر بدین صورت است که با ورود هر میهمان یک کاغذ سفید به پشت او می چسبانید. به هر کدام از میهمان ها یک اتوماتیک می دهید. هنگامی که میهمانی به روال همیشگی در جریان است و میهمانان با یکدیگر در معاشرت هستند، گهگاه آنها را متوقف می کنید و از آنها می خواهید که عبارتی را روی کاغذِ پشت همدیگر یادداشت نمایند. به همه میهمانان خاطرنشان کنید که از نوشتن عبارات بی ادبانه بپرهیزند و عبارات خنده دار و سرگرم نماینده بنویسند. سپس، شب که شد، بعد از اینکه میهمان ها یادداشت هایی را نوشتند، نوبتی بعضی از یادداشت ها را بلند بخوانند.

بازی سوم

وقتی همه میهمان ها در یک اتاق جمع شده بودند، یک شیء کوچک به آنها نشان دهید. وقتی همه آن را مشاهده کردند، به اتاق دیگر بروید و آن شیء را جایی پنهان کنید. مطمئن شوید که میهمان ها شما را در حال اختفای آن نمی بینند اما وسیله مورد نظر را جایی ساده پنهان کنید. از میهمان ها بخواهید خانه را بگردند و آن شیء را پیدا نمایند. وقتی یکی از میهمان ها به محل اختفا پی برد، به اتاق نشیمن برمی شود و بقیه همچنان در پی آن شیء می گردند. این بازی تا زمانی ادامه خواهد داشت که همه به محل سوژه پی ببرند.

بازی چهارم

میهمان ها را به چند دسته تقسیم کنید. به هر تیم یک چسب ماتیکی بدهید. قبل از میهمانی، نوارهای مستطیل شکلی از مقوا را برش بزنید. سپس این نوارها را گوشه و کنار خانه پنهان کنید. در هنگام میهمانی، اعضای تیم در پی نوارها خواهند گشت و با استفاده از چسب ماتیکی آنها را به هم متصل می نمایند تا یک زنجیره ایجاد نمایند. پس از گذشتن مدت زمان خاصی، هر گروهی که زنجیره طولانی تری درست نموده بود برنده است. حتماً به تعداد 100 تا یا بیشتر نوار مقوایی درست کنید.

منبع: فوت و فن

به "چند بازی ساده و کم خرج برای بزرگ ترها در میهمانی و دورهمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند بازی ساده و کم خرج برای بزرگ ترها در میهمانی و دورهمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید