7 روش مدرن برای ست کردن کت و شلوار مردانه

به گزارش وبلاگ ساختمان، کت و شلوار مردانه یکی از زیباترین لباس های رسمی است که هیچ وقت قدیمی نمی گردد. برای بیشتر رویدادهای رسمی، اولین انتخاب هر مرد برای پوشیدن لباس، کت و شلوار است. اگر دوست دارید کت و شلوار را با سبکی مدرن و تازه بپوشید مجبور نیستید به قواعد مد پایبند باشید. در ادامه 7 روش مدرن برای ست کردن کت و شلوار با لباس های دیگر را بخوانید و از آن ایده بگیرید.

7 روش مدرن برای ست کردن کت و شلوار مردانه

1. کت با بلوز زیپ دار

اگر دوست دارید استایلی داشته باشید که نه خیلی رسمی و نه خیلی خودمانی است، می توانید کت را با بلوزهایی که تا نیمه زیپ دارند بپوشید. این بلوزها برترین روش برای کم کردن حالت رسمی کت هستند و ظاهری ورزشی به استایل شما می دهند. این روزها تیپ های اسپورت حسابی مد شده اند.

این بلوزها را می توانید زیر کت هایی که یک ردیف دکمه دارند بپوشید یا کت اسپورت را با آن ست کنید. البته دقت کنید که کت شما نباید خیلی تنگ باشد. کت تنگ باعث می گردد که بلوز زیر کت شما جمع شده و پستی و بلندی روی کت ایجاد کند.

این بلوزها از جنس بافتنی هم فراوری می شوند. بلوزهای بافت زیپ دار برای فصل های پاییز مناسب اند و ترکیب خوبی با کت های تک و کت و شلوار تشکیل می دهند. فقط سعی کنید بلوزهایی انتخاب کنید که ضخامت مناسبی برای پوشیدن زیر کت داشته باشند. بلوزهایی با بافت های درشت و ضخیم برای زیر کت مناسب نیست.

2. جایگزین کردن ژاکت

همواره لازم نیست کت و شلوارتان را با هم بپوشید. گاهی با توجه به فصل می توانید به جای کت و با همان شلوار، یک ژاکت گرم بپوشید. بیشتر انواع ژاکت ها، مثلا ژاکت هایی که یقه های بزرگ دارند، ژاکت های دکمه دار و ژاکت های بافتنی کوتاه و بلند، با شلوار کت، ست می شوند.

برای اینکه ظاهر شکیل تر و رسمی تری داشته باشید همواره ژاکت های پشمی و الیاف طبیعی خریداری کنید چون ژاکت های نایلونی معمولا ظاهر زیبایی در لباس رسمی ندارند. نکته مهم در انتخاب ژاکت این است که در انتخاب مقدار آن دقت کنید. ژاکت باید از نظر مقدار کاملا متناسب باشد؛ نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ.

3. انتخاب مدل های تازه

این روزها دنیای مد محدودیت های گذشته را ندارد. در جشنواره های مد می توانید مدل هایی را ببینید که گاهی بی توجه به قوانین سنتی مد، طراحی می شوند و مورد توجه قرار می گیرند. یکی از قوانین سنتی و شاید دست وپاگیر برای کت و شلوار، توجه به مقدار آن است. می دانیم که برترین کت و شلوار، کت و شلواری است که کاملا متناسب با سایز فرد، دوخته شده باشد؛ نه گشاد باشد نه تنگ. اما این روزها کت های کمی گشادتر هم در دنیای مد و فشن دیده می گردد.

استفاده از لباس های اورسایز، چه کت باشد چه تیشرت و ژاکت، بسیار رواج پیدا نموده است. این لباس ها معمولا راحت تر هستند و حالت نیمه رسمی دارند. اگر لباس های اورسایز را هوشمندانه انتخاب کنید و در استفاده از آن زیاده روی نکنید، می توانند بسیار مجذوب نماینده باشند و تغییر اساسی در استایل شما ایجاد نمایند.

اگر دوست دارید کت اورسایز را امتحان کنید می توانید آن را برای موقعیت های غیررسمی با تیشرت و جامپر ست کنید.

4. کت و شلوار غیر هم رنگ

لازم نیست کت و شلوار ست را همواره با هم بپوشید. می توانید کت یک ست را با شلوار ست دیگر بپوشید تا زمانی که قواعدی مثل ترکیب رنگ را رعایت کنید. با این کار یعنی ترکیب کردن لباس های ست، ده ها گزینه دیگر برای پوشیدن لباس های خود با تنوع بیشتر دارید.

نکته کلیدی برای جداسازی ست ها، ترکیب بافت و رنگ است؛ به عنوان مثال یک کت بلیزر آبی با یک پیراهن مجلسی کم رنگ و شلوار جین سفید ترکیبی عالی ارائه می دهد.

استفاده از پترن ها یا لباس های طرح دار در این قبیل ست کردن ها، معمولا مجذوب نماینده می گردد ولی نباید در آن زیاده روی کنید. مثلا اگر کت طرح دار دارید نباید آن را با شلواری از یک ست طرح دار دیگر بپوشید. اگر یکی از این دو، طرح دار باشد کافی است.

برای ست کردن لباس هایی از ست های مختلف، به ترکیب رنگ دقت کنید و در استفاده از رنگ های متنوع و بافت های متعدد، زیاده روی نکنید.

5. کت و شلوارهای ورزشی

یکی از ترندهای تازه دنیای مد، فراوری لباس های رسمی با تم ورزشی است. مثلا کت و شلواری را فرض کنید که شلوار آن به جای کمربند، کش دارد. این نوع لباس ها تازها زیاد شده و مورد استقبال قرار گرفته است. علاوه بر کمر کشی، کت و شلوارهای اسپرت ممکن است ویژگی های دیگری هم داشته باشند که آن ها را به لباس ورزشی شبیه می نماید مثلا جنس پارچه آن ها.

این کت و شلوارها را می توانید با پولوشرت، تیشرت، بلوزهای یقه گرد و… بپوشید.

6. پوشیدن جلیقه زیر کت

برخی از ست های کت و شلوار مردانه جلیقه هم دارند اما برخی از آن ها ندارند. پوشیدن جلیقه زیر کت یکی از سبک های ایتالیایی برای ست کردن کت و شلوار است و هواداران زیادی دارد. برای بیشتر کت و شلوارهای رسمی خود می توانید جلیقه خریداری کنید و زیر آن بپوشید. جلیقه هایی که یقه هفتی دارند به راحتی با لباس های مختلف ست می شوند.

یکی از نکاتی که برای ست کردن جلیقه با کت باید بدانید، در نظر گرفتن کنتراست یا تضاد است. جلیقه باید از نظر رنگ یا بافت، با کت تضاد داشته باشد.

نکته مهمی که باید بدانید این است که اصلا از جلیقه های ضخیم زیر کت استفاده نکنید. جلیقه هایی با رنگ های خنثی و همه کاره مثلا سرمه ای، طوسی و سبز زیتونی برای این کار مناسب است.

یکی از ترندهای تازه دنیای مد، استفاده از پافرهای کوتاه برای مردان است. جالب است بدانید که پافر کوتاه را می توانید روی کت هم بپوشید. یعنی اگر جلیقه زیر کت را دوست ندارید، پافر روی کت را امتحان کنید تا کمی رنگ و خلاقیت به استایل خود اضافه کنید.

7. استفاده از رنگ های متنوع

وقتی موقع خرید کت و شلوار مردانه می گردد، بیشتر آقایان رنگ هایی را انتخاب می نمایند که بتوانند با بیشتر رنگ های دیگر ست نمایند. مثلا رنگ های مشکی، طوسی، زغالی، سرمه ای و قهوه ای از پرفروش ترین رنگ ها برای کت است. موقع انتخاب رنگ برای کت، بسیاری از آقایان محتاطانه عمل می نمایند و رنگ های متنوع را انتخاب نمی نمایند.

اما در دنیای مد امروز، کت و شلوار رنگی جایگاه خاصی پیدا نموده است. کت ها با تنوع رنگی زیادی فراوری می شوند و حتی رنگ های پاستلی هم در بین آن ها پیدا می گردد؛ رنگ هایی که بیشتر مردان از انتخاب آن ترس دارند.

اگر دوست دارید کت و شلوار رنگی بپوشید، نگران ست کردن آن نباشید. با هر رنگی که انتخاب کنید، انواع رنگ ها قابل ست شدن است.

اگر هنوز برای انتخاب کردن کت های رنگی مطمئن نیستید می توانید از رنگ های تیره تر آغاز کنید. مثلا سبز زیتونی یا زرشکی. اگر باز هم نگران هستید می توانید رنگ را فقط برای کت انتخاب کنید و کت رنگی را با شلواری از رنگ های خنثی مثل مشکی ست کنید.

وقتی کت و شلوار مردانه با رنگ خاص انتخاب می کنید باید سایر بخش های استایل شما، ساده و خنثی باشد. مثلا می توانید از رنگ سفید ساده یا مشکی ساده بهره ببرید. برای برخی از رنگ ها می توانید از طیف های تیره و روشن یک رنگ، برای کت و شلوار و سایر اجزای استایل بهره ببرید.

جمع بندی

کت و شلوار مردانه یکی از پرکاربردترین لباس های رسمی است. اگر از ظاهر کلاسیک و یکنواخت کت و شلوار خسته شده اید می توانید غیر از پیراهن های معمولی، آن را با لباس های مختلف ست کنید یا تغییراتی در انتخاب رنگ و پارچه آن بدهید. با همین تغییرات کوچک می توانید یک تیپ مدرن و متنوع با کت و شلوار مردانه داشته باشید.

منبع: Fashionbeans

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 روش مدرن برای ست کردن کت و شلوار مردانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 روش مدرن برای ست کردن کت و شلوار مردانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید