در 24 ساعت رم را چگونه بگردیم ؟

به گزارش وبلاگ ساختمان، چگونه جاهای دیدنی رم در 24 به خوبی ببینید

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره تماشایی جاهای دیدنی رم در 24 ساعت سخن خواهیم گفت .

در 24 ساعت رم را چگونه بگردیم ؟

بیشتر با شهر رم آشنا شوید

رُم مرکز کشور ایتالیا، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور با 2649724 سکنه و بعلاوه مرکز ناحیهٔ لاتزیو می باشد.

هم چنین رم با مساحت 136287 کیلومتر مربع، وسیع ترین شهرداری ایتالیا به حساب می اید.

رم به طور گسترده ای به عنوان مرکز مد دنیا است . اگرچه نه به میزان اهمیت میلان .

رم چهارمین مرکز مهم فشن در دنیا پس از میلان ، نیویورک و پاریس است و با لندن رقابت می نماید.بیشتر خانه های لوکس مد و زنجیره های طلا و جواهر مانند بولگارری ، فندی ، لائورا بیاجوتی و بریونی دفاتر مرکیشان در در این شهر واقع است. بعلاوه دیگر برند های مهم مانند شنل ، پرادا ، دولچه و گابانا ، آرمانی و ورساچه بوتیک های لوکسی در رم دارند .

موزه ها و گالری های بی شماری در رم وجود دارد که شاید بهتر باشد با برترین و معروف ترینِ آن ها بیشتر آشنا شوید تا در سفرتان به این شهر، برای انتخاب میان آن ها به مشکل برنخورید.

شهر رم به عنوان مرکز کشور ایتالیا، جاذبه های دیدنی حیرت انگیز و بی شماری دارد. اگر می خواهید در زمان به عقب برگردید و با تاریخ باشکوه روم باستان بیشتر آشنا شوید، بازدید از موزه های آن را از قلم نیاندازید که از مجسمه های دوره باستان گرفته تا هنرهای مدرن را دربرمی گیرند.

  • جاهای دیدنی رم

شروع صبح با کاپوچینو و قهوه

روز خود را مانند مردم ایتالیا شروع کنید! هیچ سفری به این کشور بدون امتحان کردن کاپوچینوها و کورنِتوهای معروفش کامل نمی گردد. صبح زود خود را در یکی از برترین کافه های دنج رم شروع نموده و قبل از آنکه ازدحام جمعیت شهر را پر کند از آرامش و زیبایی آن لذت ببرید.

بازدید از گالری بورگزه

ایتالیا قطعاً به خاطر هنرهای تجسمی اش معروفیت زیادی دارد و چه راهی بهتر از بازدید صبحگاهی از برترین گالری های شهر برای ورود به این ماجراجویی رومی وجود خواهد داشت؟ گالریا بورگِزه (Galleria Borghese) مجسمه ها و نقاشی هایی از قرن پانزدهم تا هجدهم را در ساختمان زیبای قرن هفدهمی اش به نمایش گذاشته است. این ویلای زیبا با باغ های خیره نماینده اش شروع دلپذیری برای اکتشافات یک روزه شما خواهد بود. این گالری 20 اتاق داشته و در آن با زیبایی شناسی ایتالیایی، عتیقه ها و آثاری از رنسانس و شروع باروک آشنا می شوید. در اینجا آثاری از برنینی (Bernini)، تیسین (Titian)، رافائل (Raphael) و کاراواجو (Caravaggio) را می بینید. با توجه به اینکه بسیاری از گردشگران به سادگی از دیدن اینجا صرف نظر می نمایند، نسبت به گالری های دیگر بازدیدنمایندگان کمتری به آن سر می زنند. بعد از دیدنی آثار داخل گالری باید حتماً در باغ های اطرافش قدم بزنید و نفسی تازه کنید. برای آنکه به جمعیت زیادی برنخورید توصیه می کنیم حتماً بلیط خود را رزرو نموده و زودترین زمان ممکن را انتخاب کنید.

دیدنی معماری کلیسای سن لوئیجی و پانتئون

بعد از گالری بورگزه برای یک پیاده روی آرام به سمت کلیسای سن لوئیجی دی فرانچزی (San Luigi dei Francesi) بروید تا جستجوی هنری خود را کامل کنید. این مکان خیره نماینده شما را در حیرت فرو خواهد برد. در این ساختمان باشکوه، معماری دقیق و هنری مسحور نماینده انتظارتان را می کشد. هر مقصدی که دارید باید حتماً این جاذبه را هم در مسیرتان بگنجانید. بعد از اینجا نوبت به دیدنی پانتئون می رسد. اینجا یکی از معروف ترین جاذبه های رم به شمار رفته و هزینه ورودی ندارد؛ به همین علت می توانید خیلی سریع از آن دیدن کنید. با دیدن معماری پیچیده این بنا به تاریخ و شکوهی که پشت آن خوابیده پی خواهید برد. زیبایی این گوهر ارزشمند زمانی ندارد. بعد از آنکه از دیدنی پانتئون نیز فارغ شدید، وقتش رسیده که به سراغ ژلاتو های معروف رم بروید. پیشنهاد ما جولیتی (Giolitti) یکی از برترین های شهر است.

پیتزا در کنار آبنمای تروی

به سمت آبنمای منحصر به فرد تروی (Trevi) رفته و در یکی از پیتزا فروشی های آن حوالی یک پیتزای لذیذ ایتالیایی را امتحان کنید. در فضای باز بنشینید و همزمان که از این غذای محبوب لذت می برید این مجسمه افسانه ای را نیز دیدن کنید. این آبنمای مرمری، هنر باروکی را در برترین حالتش نشان می دهد. بعضی اعتقاد دارند انداختن سکه در این حوض خوش اقبالی می آورد. بعد از آنکه ناهارتان را تمام کردید به سمت منطقه مونتی (Monti) رفته و در تمام راه چشمانتان را باز نگه دارید، زیرا از کنار بناهای تاریخی بی شماری عبور خواهید کرد؛ اما قبل از همه باید حتماً به دیدن معروف ترین جاذبه رم یعنی کولوسئوم و فوروم های رومی بروید. البته بد نیست بدانید که صفی طولانی انتظارتان را خواهد کشید. حتی دیدنی نمای بیرونی این جاذبه نیز تجربه ای بی همتا است. در مونتی طیفی از کافه های بین المللی، رستوران های عالی و لباس فروشی های قدیمی را می بینید. اینجا به محله جوان پسند و مجذوب کننده رم معروفیت دارد. جنب و جوش این محله و حس اصیل ایتالیایی حاکم بر آن از چشم بیشتر گردشگران معمولی دور می ماند. خیابان های سنگفرش، گوشه های دنج و ساکت و گزینه های زیادی برای خرید در اینجا پیدا می کنید.

ماجراجویی در منطقه تراستوره

بعد از تمام خریدهایی که کردید احتمالاً احساس گرسنگی دارید. تراستوره (Trastevere) بعضی از برترین خوراکی های رم را به شما پیشنهاد نموده و در خیابان های تو در توی باریکش می توانید تجربه شکم گردی خود را کامل کنید. این ناحیه حومه ای خیره نماینده پر از ساختمان های قدیمی و تازه زیبا بوده و حال و هوایی بی همتا بر آن حاکم است که خیلی زود عاشقش می شوید. بعد از تمام گردش ها و ماجراجویی هایتان بد نیست در یک کافه بنشینید و با صرف نوشیدنی و کمی استراحت خود را برای شام آماده کنید. در نهایت شبتان را با غذایی لذیذ در یکی از پیاتزاهای دوست داشتنی و بی شمار شهر به خاتمه ببرید. حتماً بعضی از غذاهای اصیل ایتالیایی را امتحان کنید. همزمان با غذا باید از اتمسفر زندگی مردم شهر لذت برده و شکوه معروف رم را دیدن کنید.

منبع: تاپ تراول

به "در 24 ساعت رم را چگونه بگردیم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در 24 ساعت رم را چگونه بگردیم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید