چهار ایرانی در صدر بهترین های دنیا، معادله پورشیب و گنج زاده

به گزارش وبلاگ ساختمان، آخرین مرحله از رقابت های کسب امتیاز ورودی المپیک به مدت سه روز به میزبانی پرتغال در لیسبون برگزار گردید. تیم ملی کاراته ایران در این مسابقات پیروز به کسب یک طلا، یک نقره و دو برنز شد. با احتساب امتیازات این رقابت ها در رده بندی، حضور چهار کاراته ایران در صدر بهترین های دنیا در فاصله کمتر از 90 روز تا بازی های المپیک می تواند حائز اهمیت باشد.

چهار ایرانی در صدر بهترین های دنیا، معادله پورشیب و گنج زاده

در وزن 68+ کیلوگرم زنان حمیده عباسعلی با 7567.5 امتیاز در صدر ایستاده است. در وزن 75- کیلوگرم بهمن عسگری با 10012.5 امتیاز دست نیافتی است و اختلاف فاحشی با رقبای خود دارد. ذبیح الله پورشیب با کسب طلا در لیسبون جمع امتیازات خود را به عدد 10215 رساند و در وزن 84- کیلوگرم با یک پله صعود در صدر ایستاد. در وزن 84+ کیلوگرم نیز سجاد گنج زاده با 9187.5 امتیاز بالاتر از همه سنگین وزن های جهان صدرنشین است.

نکته مهم اینکه معادله انتخاب نماینده وزن 75+ کیلوگرم ایران برای بازی های المپیک پیچیده تر از قبل از شد. در این وزن که ترکیبی از دو وزن 84- و 84+ کیلوگرم است، کاراته ایران سهمیه المپیک را کسب نموده ولی از بین پورشیب و گنج زاده یک نفر به این رویداد بین المللی و مهم اعزام می گردد.

تا پیش از مسابقات لیسبون، پورشیب با وجود امتیاز بیشتر در وزن 84- کیلوگر نفر دوم بود و گنج زاده به دلیل آنکه در وزن 84+ کیلوگر م نفر اول رنکینگ محسوب می شد، سهمیه المپیک داشت و در جدول فدراسیون جهانی هم در نقطه سبز (نفراتی که کسب سهمیه نموده اند) قرار داشت.

با احتساب امتیازات مسابقات لیسبون، پورشیب با کسب مدال طلا به صدر جدول صعود کرد و جای گنج زاده را در منطقه سبز در وزن 75+ کیلوگرم المپیگی گرفت و تا اینجای کار مسافر توکیو شده است.

اما نکته اصلی اینجاست که آکتاش ترکیه ای که جای پورشیب را در رده دوم وزن 84- کیلوگرم گرفته، حضور در رقابت های قهرمانی اروپا را پیش رو دارد و نتایج او می تواند روی انتخاب نماینده ایران تأثیرگذار باشد. رقابت های قهرمانی اروپا اواخر اردیبهشت ماه در کرواسی شروع می گردد و باید منتظر ماند دید که این ترکیه ای کدام کاراته کای ایرانی را مسافر توکیو می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "چهار ایرانی در صدر بهترین های دنیا، معادله پورشیب و گنج زاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار ایرانی در صدر بهترین های دنیا، معادله پورشیب و گنج زاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید