کتائب حزب الله: مقاومت با هر نقشه آمریکا برای ماندن در عراق مقابله می کند

به گزارش وبلاگ ساختمان، کتائب حزب الله از شاخه های سازمان الحشد الشعبی تاکید کرد که اگر آمریکا درصدد دور زدن تصمیم مجلس عراق باشد هزینه آن را از سوی مقاومت امنیتی، نظامی و رسانه ای عراق متحمل خواهد شد.

کتائب حزب الله: مقاومت با هر نقشه آمریکا برای ماندن در عراق مقابله می کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساختمان، کتائب حزب الله عراق، مذاکرات دو روز گذشته واشنگتن با بغداد را که به بهانه مشخص آینده روابط دو طرف خوانده شده است، نشانه اصرار آمریکا بر تعرض به حاکمیت عراق خواند.

بر اساس گزارش شبکه المیادین، کتائب حزب الله عراق در بیانیه ای گفت: واشنگتن برای آنچه گفت وگو با بغداد خوانده می شود، اقدامی نکرد؛ مگر زمانی که متوجه شد که دیگر از حضور آن در عراق استقبال نمی شود.

این جنبش مقاومت عراق تاکید کرد: عراقی ها از طرف های ذیربط انتظار داشتند که تصمیم تخلیه نیروهای خارجی از عراق در مدت زمان مشخصی اجرا شود.

کتائب حزب الله گفت: آنچه رخ داد(مذاکرات با واشنگتن)، نشانه اصرار(آمریکا) بر ادامه هتک حاکمیت عراق است.

این جنبش گفت: آمریکا سابقه شناخته شده ای در نقض پیمان ها و منشورها دارد، بنابراین اگر آمریکا درصدد دور زدن تصمیم مجلس عراق باشد، هزینه آن را نیز به همراه خواهد داشت.

کتائب حزب الله تاکید کرد: عراقی های آزاده امروز به دنبال این هستند که مسئولیت اخراج اشغالگران را برعهده بگیرند.

این جنبش ادامه داد: آنهایی که برای ماندن نیروهای اشغالگر در عراق تلاش می کنند باید یقین پیدا کنند که نمی توانند موجودیت آمریکا را از خشم عراقی هایی مصون بدارند که با همه امکانات خود برای بیرون راندن اشغالگران اقدام خواهند کرد و مقاومت امنیتی، نظامی و رسانه ای به نقش معلوم و مشخص خود عمل خواهد کرد.

این جنبش در پایان آورده است:همان گونه که حرف عراقی ها در مقابله با داعش یکی شد، امروز هم با وحدت خود، نبرد آینده برای اخراج نیروهای اشغالگر را رقم خواهند زد.

گفت و گوهای راهبردی میان عراق و آمریکا در شامگاه پنجشنبه و جمعه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار گشت و طرفین در بیانیه مشترکی اعلام کردند که آمریکا در طول ماه های آینده تعداد نیروهای خود در عراق را کاهش خواهند داد.

سیاستمداران عراق طی روزهای گذشته به تیم مذاکره کننده عراقی درباره هر گونه دیکته آمریکا بر عراق در این مذاکرات هشدار دادند و تاکید کردند که ملت عراق بی صبرانه منتظر هستند که در مذاکرات بغداد-واشنگتن اجرایی شدن تصمیم مجلس عراق برای اخراج نیروهای بیگانه از عراق کلید بخورد.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کتائب حزب الله: مقاومت با هر نقشه آمریکا برای ماندن در عراق مقابله می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتائب حزب الله: مقاومت با هر نقشه آمریکا برای ماندن در عراق مقابله می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید