گردشگری محور توسعه بخش احمدآباد مشهد می گردد

به گزارش وبلاگ ساختمان، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، گردشگری محور توسعه بخش احمدآباد مشهد می گردد.

گردشگری محور توسعه بخش احمدآباد مشهد می گردد

یوسف بیدخوری در بازدید از طرح های جهانگردی بخش احمدآباد مشهد با بیان این مطلب اضافه نمود: بخش احمدآباد نقطه اتصال استراتژیکی به مشهد است و جاده های تاریخی از جمله جاده ولایت و جاده ابریشم از این راستا عبور نموده و اکنون نیز حدود نیمی از زائران حرم حضرت رضا (ع) از این راستا عبور می نمایند، این راستا به عنوان محور جهانگردی قابل احیا است.

معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: وجود امامزاده سید عبدالعزیز در روستای ده سرخ به همراه بافت معماری تاریخی زیبای این روستا، مجموعه تاریخی روستای شریف آباد، کاروانسرای علاقه بند روستای بزوشک، چشمه گراب از مهمترین داشته های فرهنگی و تاریخی و طبیعی این بخش است.

او ادامه داد: مجموعه بناهای روستای شریف آباد در حال بازسازی و بهسازی است و بزودی به یکی از بزرگترین بوتیک هتل های کشور تبدیل خواهد شد.

او توضیح داد: بعلاوه موافقت اولیه برای راه اندازی یک اقامتگاه بومگردی در روستای شریف آباد صادر شده که در حال آماده سازی است.

بیدخوری گفت: در حوزه جهانگردی کشاورزی سه طرح پرورش کروکودیل روستای نظرآباد، دره کلاته درخت سیب و مزرعه هادی آباد در این بخش دارای موافقت اولیه است که برای پذیرش جهانگرد اقداماتی در حال اجرا است.

معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: ظرفیت های جهانگردی مذهبی، تاریخی، فرهنگی و کشاورزی بخش احمدآباد در کنار عبور جاده مشهد به تهران از کنار شهر ملک آباد از پتانسیل های جهانگردی این منطقه است.

منبع: همگردی

به "گردشگری محور توسعه بخش احمدآباد مشهد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری محور توسعه بخش احمدآباد مشهد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید