آزمایش موشک با قابلیت فرود عمودی به وسیله چین ، روش کار چینی ها با اسپیس ایکس فرق دارد

به گزارش وبلاگ ساختمان، چین فرود عمودی یک موشک در اقیانوس را با موفقیت آزمایش کرد و زمینه را برای سفرهای فضایی آینده و فناوری بازیافت فراهم کرد.

آزمایش موشک با قابلیت فرود عمودی به وسیله چین ، روش کار چینی ها با اسپیس ایکس فرق دارد

به گزارش وبلاگ ساختمان و به نقل از روزنامه چینی گلوبال تایمز، آموزشگاه علوم چین (CAS) تایید کرد که شرکت پروازهای فضایی تجاری آن، موسوم به CAS Space، آزمایش موفقیت آمیزی را در هایانگ، استان شاندونگ چین شرقی انجام داده است.

لیان جی، مهندس ارشد این مؤسسه، به گلوبال تایمز گفت: نمونه اولیه موشک با طول 2.1 متر و قطر 0.5 متر به هنگام پرتاب 93 کیلوگرم وزن داشت و از موتورهای دوقلو، هر یک با نیروی رانش 550 نیوتن، نیرو می گرفت.

او اضافه نمود: یک موتور توربوجت در طول آزمایش برای شبیه سازی موتور موشک مایع با رانش متغیر که در هنگام فرود عمودی استفاده می گردد، مورد استفاده نهاده شد.

نمونه اولیه موشک CAS بیش از 1000 متر اوج گرفت، به آرامی پایین آمد، به لطف رانش معکوس موتور سرعتش کاهش یافت و با دقت کمتر از 10 متر با سرعت کمتر از دو متر بر ثانیه محکم فرود آمد.

آزمایشی که حدود 10 دقیقه به طول انجامید، ممکن است در نهایت منجر به استفاده مجدد از مراحل موشک گردد؛ درست مانند موشک های ساخت استارت آپ فضایی اسپیس ایکس ایلان ماسک.

بیشتر بخوانید:

  • جاه طلبی های فضایی چین ادامه دارد | توسعه ایستگاه تیانگونگ

لیان جی در این باره می گوید: فناوری فرود موشک چینی با آنچه در اسپیس ایکس دیده می گردد، فرق دارد. فناوری ما مبتنی بر تکنولوژی داخلی اعم از نرم افزاری و سخت افزاری است. ما به تنهایی در حال آنالیز آستانه های فناوری مانند مدیریت رانش متغیر، موقعیت یابی دقیق و فناوری تثبیت هستیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "آزمایش موشک با قابلیت فرود عمودی به وسیله چین ، روش کار چینی ها با اسپیس ایکس فرق دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش موشک با قابلیت فرود عمودی به وسیله چین ، روش کار چینی ها با اسپیس ایکس فرق دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید