دانه سویای تراریخته تایید شد

به گزارش وبلاگ ساختمان به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت شاندونگ شانفنگ بیوتکنولوژی این دانه سویای ویرایش ژنتیکی شده را فراوری نموده است. شرکت مذکور دو ژن در دانه را دستکاری نموده تا سطح اسید اولئیک چرب سالم آن را افزایش دهد. این گواهینامه ایمنی برای 5 سال تایید شده و زمان شروع آن 21 آوریل 2023 میلادی است.

دانه سویای تراریخته تایید شد

این نخستین گام چین در زمینه استفاده از محصولات مهندسی ژنتیکی است. کشور مذکور بی وقفه در کوشش است تا با استفاده از این فناوری فراوری محصولات غذایی را افزایش دهد.

با یاری این تکنیک، ژن های محصول طوری دستکاری شده اند تا سالم تر یا نسبت به شرایط محیطی مقام تر باشد. در این میان اصلاح ژنتیکی شامل افزودن ژن های خارجی از یک گیاه دیگر است تا اندازه بهره وری گیاه ارتقا یابد. در مقایسه با اصلاح ژنتیکی، روش ویرایش ژن ریسک کمتری برای ارتقای محصول دارد.

طبق گزارش ها چین سال گذشته قوانین آزمایشی ویرایش ژنتیک را ایجاد کرد تا امنیت غذایی را ارتقا دهد و بتواند نیازهای غذایی جمعیت در حال افزایش دنیا را جوابگو باشد.

هرچند هنوز مدت زیادی مانده تا کشاورزان چینی بتوانند دانه سویای ویرایش ژنتیکی شده را کشت نمایند، اما مهمترین گام در فرایند قانونی تایید انواع مختلف دانه های ژنتیک مورد استفاده است.

شانفنگ ادعا می نماید نخستین شرکت چینی است که روی تجاری سازی محصولات مهندسی ژنتیک شده کار می نماید. این شرکت خصوصی 20 محصول ویرایش ژنتیک شده دیگر از جمله برنج، گندم، ذرت، کاهو با ویتامین سی بالا را آنالیز نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دانه سویای تراریخته تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانه سویای تراریخته تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید