اعتراض به شرایط زاینده رود توسط دو سینماگر

به گزارش وبلاگ ساختمان، کیومرث پور احمد و امر الله احمد جو که در مراسم بزرگداشتشان در جشنواره فیلم حسنات حاضر بودند از شرایط زاینده رود ابراز تاسف کردند.

اعتراض به شرایط زاینده رود توسط دو سینماگر

زمستان سال 89 بود که جشنواره حسنات با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری از دیدگاه مخاطبان دیده شد و حالا با گذشت پنج دوره از این جشنواره سال جاری به ششمین ایستگاه خود رسیده است؛ زاون قوکاسیان خشت اول جشنواره را گذاشت و در آیینی دیگر از او که برای اصفهان کوشش های فراوانی کرد، یاد می گردد.

این جشنواره که توسط کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان برگزار می گردد،شامگاه 14 اسفند ماه در سالن اصلی استاد فرشچیان ششمین دوره خود را شروع کرد؛ رسول صدر عاملی که دبیری این رویداد را برعهده دارد با اشاره به ویژه ترین اتفاق حسنات سال جاری که بخش شهروندی است، گفت: وظیفه استعدادیابی که زاون برای جشنواره در نظر گرفته بود توانستیم در پنج دوره گذشته با موفقیت انجام دهیم و هم اکنون فیلم سازان موفقی در عرصه سینما داریم که در جشنواره حسنات دیده و تبدیل به کسانی شدند که سرنوشت و آینده سینما ایران را رقم بزنند.کیومرث پوراحمد هم که مراسم عظیمداشت اش در جشنواره ی حسنات انجام شد در سخنانی گفت: من همان هستم که سال 69 مجید را با تمام عطر خوشش ساختم و ماندگار ساختم کوچه هایی را که دیگر رنگ و بویی از آن لمس نمی کنید؛ همانی که حالا معتقد است که فضای فرهنگی اصفهان بدون زاون مثل اصفهان بدون زاینده رود است.

این کارگردان معتقد است که یک دولت نابخرد موجب خشک شدن زاینده رود شد. همانی که می گوید باید رییس جمهور مادام العمر ایران می شد! تا همچنان به خلق چنین افتخاراتی ادامه دهد! شاید نتوان مرگ را متوقف کرد اما زاینده رود را می توان زنده کرد.

امرالله احمدجو هم که عظیمداشت اش برگزار گردید،گفت: اصفهان مرد عظیمی مانند فرهادی را در خود پرورش داده است و مردان عظیم بسیاری دارد.کارگردان روزی روزگاری با اشاره به زاینده رود ادامه داد: امیدوارم آینده زاینده رود چنین نگردد که تصاویر رود را به آیندگان نشان دهیم و بگوییم در این محل یک رودخانه بوده است و حالا پاساژها جایگزین آن شده اند و اگر اصفهان نصف دنیا است ما متاسفانه نیمی از پل ها را داریم و نیمه دیگر محو شده است.

او با اشاره به جشنواره ی حسنات گفت: جوانانی که در این جشنواره شرکت می نمایند، شاید هیچ کدام احتیاج اقتصادی نداشته باشند اما احتیاج فقط در احتیاج مادی خلاصه نمی گردد، احتیاجهای معنوی نیز بخش عظیمی از احتیاجهای همه ما است و این جوانان کمترین و شاید عظیمترین احتیاجشان این بوده است که دیده شوند و در این جشنواره ها است که یکدیگر را می بینند و رشد می نمایند و از جهتی امر خیری در جریان است.ششمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات تا 18 اسفند ماه در سالن فرشچیان و سالن سوره برگزار می گردد.

مجله اینترنتی وبلاگ ساختمان

منبع: setare.com

به "اعتراض به شرایط زاینده رود توسط دو سینماگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض به شرایط زاینده رود توسط دو سینماگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید