اعلام هشدار زرد؛ کاهش 6 درجه ای دمای هوا در استان سمنان

به گزارش وبلاگ ساختمان، مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد برای امروز (سه شنبه) تا شنبه آینده هوای بارانی و کاهش دما در استان سمنان پیش بینی کرد.

اعلام هشدار زرد؛ کاهش 6 درجه ای دمای هوا در استان سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: مخاطرات سامانه جوی کنونی در استان سمنان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ، در ساعات بعدازظهر و شب به ویژه در نواحی شمالی و ارتفاعات است.

ایرج مصطفوی اضافه کرد: احتمال بارش برف در نواحی کوهستانی و سردسیر استان سمنان برای روز های آینده نیز دور از انتظار نیست.

به گفته وی، مه آلودگی و کاهش دید در ارتفاعات و نواحی شمالی به همراه وزش باد شدید و گرد و خاک در ساعات بعدازظهر و شب، دیگر پیش بینی هواشناسی استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به پیش بینی کاهش دما از فردا چهارشنبه تا ابتدای هفته آینده، گفت: به طور میانه دمای هوای شهر های استان بین 4 تا 6 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

وی تاکید نمود: احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب نقطه ای، مه آلودگی و کاهش دید در محورها، احتمال خسارت ناشی از باد، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در نواحی کوهستانی و سردسیر، مهمترین مخاطره های در دوره این هشدار زرد خواهد بود.

لایروبی جوی ها، آبراه ها و مسیل ها، احتیاط در تردد در محورها، خودداری از توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، خودداری از توقف و تردد در زیر درختان کهنسال و خشک و ساختمان های در حال ساخت، استحکام سازه های موقت و تابلو های تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها به علت باد شدید به همراه اتخاذ تمهیدات پیشگیری از خسارت باد و باران، مهمترین توصیه ها برای روز های آینده است.

وبلاگ ساختمان سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اعلام هشدار زرد؛ کاهش 6 درجه ای دمای هوا در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام هشدار زرد؛ کاهش 6 درجه ای دمای هوا در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید