آیا با خطرات چادر زدن در دل طبیعت آشنا هستید؟؟

به گزارش وبلاگ ساختمان، همه ما در اطراف خود در شهر و روستا و یا در دل طبیعت و در طول مسیر خود در کنار جاده ها دیده ایم مسافرانی که به برپا کردن چادر اقدام کرده و شب را در این چادر ها به صبح می رسانند. مطمعنا همان طور که می دانید دلیل این کار بالا بودن نرخ اجاره بها هتل ها و یا مسافرخانه ها و بعلاوه کمبود جا می باشد. آیا می دانید که برپا کردن چادر خودش احتیاج به مهارت می خواهد و عده ای هستند که دچار مسائل زیادی در هنگام چادر زدن می شوند. ما امروز در مجله خبرنگاران تصمیم گرفته ایم که شما را با نحوه انتخاب کردن جای مناسب و بعلاوه برپا کردن یک چادر امن و دور از هر گونه خطر آشنا کنیم. پس با ما در ادامه مطلب برای اطلاعات بیشتر از چادر زدن یا کمپ زدن در جنگل و چادر زدن در دل طبیعت همراه باشید.

آیا با خطرات چادر زدن در دل طبیعت آشنا هستید؟؟

چادر زدن در دل طبیعت

برای برپاکردن کمپ در دل طبیعت و انتخاب لباس مناسب باید یک سری قوانین و قواعدی را رعایت کنید، درست است که در ابتدا همه ما فکر می کنیم که برپا کردن چادر کار ساده ای است و می توانیم خیلی سریع از عهده این کار برآییم اما در عمل این گونه نیست اگر یک سری از اصول و قواعد را رعایت نکنیم خود و خانواده خود را در دل خطر انداخته ایم. برای این که طبیعت گردی شما برایتان خوش آیند باشد و دچار مسئله ای در این زمینه نشوید به مواردی که در زیر گفته می گردد توجه نمایید.

دو نوع کمپ داریم کمپ طبیعی و کمپ مصنوعی

کمپ طبیعی عبارت است از زاغه ها، شکاف ها، غار برفی، غارها ، کومه موقت در دل جنگل

اما کمپ مصنوعی عبارت است از برپا کردن چادر

قواعد کلی در برپا کردن چادر امن و بدون خطر

1) ابتدا خوب اطراف را آنالیز کنید که در جایی که بیم ریزش سنگ و یا برف و ... می رود اقدام به برپا کردن چادر نکنید تا از حوادث احتمالی کمپ زدن در جنگل و چادر زدن در دل طبیعت در امان باشید.

2) در کف دره یا کناره رودخانه به علت این که احتمال داری سیل جاری گردد هرگز به برپاکردن چادر اقدام نکنید، حتی اگر آدم حساسی باشید ممکن است صدای آب نگذارد که راحت به خواب بروید البته بعضی این گونه نیستند.

3) چک کردن جهت باد خصوصا در کوهستان از مواردی است که باید حتما رعایت گردد. معمولا باد ها در کوهستان در دو جهت آغاز به وزیدن می نماید که عبارتند از باد دره و باد قله. که باد دره جهت وزش ان از دره به طرف قله در طول روز می باشد و باد قله از قله به سمت دره بعد از این که خورشید غروب کرد آغاز به وزیدن می نماید. بنابر این حتما در روز سعی کنید جهت باد را معین نموده و بر حسب آن چادر برپا کنید.

4) ایجاد یک سنگر حد اقل 60 سانتی متری در جهت باد می تواند شما را از گزند وزش باد در امان نگه دارد و کاری است که توصیه می گردد حتما انجام دهید.

5) سعی کنید زیاد در جاهای خلوت و دور افتاده چادرتان را برپا نکنید چون در این صورت خودتان را در هنگام بروز مسائل پیش بینی نشده دچار دردسر می کنید و امداد گران و حتی افراد دیگر نتواند مکان دقیق شما را به راحتی پیدا نمایند و بنابراین محتمل است دچار صدمات جبران ناپذیری شوید.

6) کنار چشمه نیز به علت این که شب ها حیوانات برای نوشیدن آب به کنار این چشمه های می آیند ممکن است برای شما خطرناک باشد.

7) با گذاشتن کوله خود در چادر در هوای بارانی سبب می شوید که باد چادر را با خود نبرد.

8) گذاشتن یک نایلون در زیر چادر جهت جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت به داخل آن کار بسیار عاقلانه ای خواهد بود.

9) اگر بتوانید به عمق حداقل ده سانتی متر اطراف چادر خود چاله ای حفر کنید می توانید در هنگام باران خیالتان آسوده باشد تا آب به داخل چادر نفوذ نکند و از این چاله ها عبور کند.

10) گذاشتن یک عدد سنگ تقریبا سنگین بر روی میخ های چادر های میخی می تواند به استحکام چادر شما یاری کند.

11) برای این که از صاعقه و افتادن شاخ و برگ درخت بر روی چادر در امان باشید به هیچ وجه چادر را در زیر درخت برپا نکنید.

12) برای درامان ماندن از شر حیوانات موزی مثل مار و عقرب و حشرات موزی حواستان باشد که در هنگام ورود و خروج حتما درب چادرتان را محکم ببندید و این کار را جدی بگیرید تا از خطرات جبران ناپذیر در امان باشید.

13) حتما یک گونی یا کیسه بزرگ به همرا ه داشته باشید تا وسایل اضافی را در ان ها قرار دهید.

14) آتشی که برپا می کنید باید به درو از چادرتان باشد و طوری باشد که در جهت باد قرار نگیرد تا از خطر آتش سوزی چادر تان در امان بمانید.

15) نکته بسیار مهم و حیاتی در کمپ زدن در جنگل و چادر زدن در دل طبیعت که اکیدا توصیه می کنم رعایت نمایید این است که زباله هایی که به وسیله شما در طول اقامتتان در دل طبیعت بکر و سر سبز فراوری می گردد به هیچ وجه خواهشا در طبیعت رها نکنید و آن ها را با خود آورده و رد نزدیک ترین سطل آشغال بریزید.

16) از آنجایی که حیوانات شامه شان قوی است غذاهای که بودار هستند را در ظروفی نگه داری نمایید که بتوانید درب آن را کامل ببندید تا باعث تحریک حیوانات نشوید.

17) از روشن کردن چراغ های خوراک پزی و شعله دار در داخل چادر خود اکیدا توصیه می کنم اکیدا خودداری نمایید چون هم باعث آتش سوزیو هم ممکن است خدای ننموده باعث خفگی تان گردد.

18) اگر هم از شعله ای در داخل چادر استفاده می کنید جهت تعویض بنزین و نفت در چراغ های بنزینی و نفتی یا کپسول در چراغ های گازی حتما در بیرون از چادر اقدام به این کار نمایید.

19) استفاده از تنباکو در اطراف چادر سبب می گردد که حیوانات موزی از اطرافتان دور شوند.

20) مکان هایی که شیب دار هستند حتی شیب کم هرگز برای برپاکردن چادر مناسب نمی باشد چون که سبب خواهد شد نتوانید به راحتی به استراحت بپردازید و دچار کم خوابی یا بی خوابی شوید.

ما هم در مجله وبلاگ ساختمان برای همه شما دوستا آرزو می کنیم که با رعایت کردن نکاتی که در بالا گفته شد، سفری به دور از هر گونه خطر داشته باشید و با آرامش بتوانید در دل طبیعت خوش بگذرانید و از این نعمت های خدادادی استفاده مفید و کافی را داشته باشد.

منبع: همگردی

به "آیا با خطرات چادر زدن در دل طبیعت آشنا هستید؟؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا با خطرات چادر زدن در دل طبیعت آشنا هستید؟؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید