اقدام فوری در مرزها برای کرونای انگلیسی؛ مرز اقلیم کردستان بسته شد

به گزارش وبلاگ ساختمان، تهران (پانا) - گمرک ایران موظف به اعمال فوری تمهیدات کنترلی در مرزها جهت بررسی شرایط مسافران ورودی به ویژه اروپایی و البته انگلیسی شده است.

اقدام فوری در مرزها برای کرونای انگلیسی؛ مرز اقلیم کردستان بسته شد

به گزارش ایسنا، به دنبال شیوع ویروس جهش یافته کرونا در انگلیس، طی روزهای اخیر در راستای اقدامات پیشگیرانه برخی کشورها از جمله ایران پروازهای به مقصد انگلستان و بالعکس را لغو کردند.

اطلاعات دریافتی نشان می دهد که با توجه به اهمیت کنترل ورود مسافران به کشور در شرایط خاص پیش آمده، به گمرک ایران ابلاغ شده که به قید فوریت تمهیدات کنترلی موثری را در مرزها در دستور کار قرار دهد.

در این رابطه بر رویت برگ سلامت مسافران ورودی از اروپا به ویژه مبدا انگلیس تاکید شده است.

اقلیم کردستان مرزهای مسافری را بست

اما در این بین اقلیم کردستان عراق طی اقدامی مرز مسافری خود را بسته است.

طبق اعلام حق پناه- مدیرکل گمرک باشماق- نظر به اطلاع واصله و در راستای تصمیم دولت مرکزی عراق در کنترل ویروس جدید کرونای انگلیسی، دستورالعمل جدیدی از سوی وزارت کشور اقلیم کردستان عراق راجع به تردد مسافر از مرزهای بین المللی صادر شده است.

وی گفته که با توجه به این دستورالعمل از ساعت 12 امشب (بامداد جمعه) ورود مسافران ایرانی به اقلیم و خروج مسافرین عراقی از اقلیم به سمت ایران تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.

طبق اعلام مدیر کل گمرک باشماق، مسافرین ایرانی که هم اکنون در عراق به سر می برند می توانند به ایران مراجعه و مسافرین عراقی که در ایران به سر می برند می توانند به کشور بازگردند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اقدام فوری در مرزها برای کرونای انگلیسی؛ مرز اقلیم کردستان بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام فوری در مرزها برای کرونای انگلیسی؛ مرز اقلیم کردستان بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید