امروز مدیریت کردن در زیر پرچم آمارسازی به امر طبیعی تبدیل شده است

به گزارش وبلاگ ساختمان، خبرنگاران/اردبیل نادر پرستار از پیشکسوتان حوزه اطلاع رسانی استان اردبیل است که گرمی و سردی بیشتری در حوزه اطلاع رسانی کشیده است چرا که با دولت های مختلف و در شرایط و اتمسفرهای متعددی در عرصه خبر و اطلاع رسانی بوده است.

امروز مدیریت کردن در زیر پرچم آمارسازی به امر طبیعی تبدیل شده است

روز خبرنگار سبب شد تا بار دیگر پای صحبت های یکی از پیشکسوتان رسانه ای استان اردبیل بنشینیم:

اگر دوباره به روز اول کارتان برگردید خبرنگار می شوید؟ مطمئنا در هر شرایطی باز به کار خبری روی می آورم چرا که عشق به این حرفه چیزی است که نمی توان آن را دور انداخت و به آن فکر نکرد.

کدام رخداد در طول دوره کاریتان شما را تکان داده است؟ بدون شک واقعه تلخ زلزله اردبیل در سال 75 یکی از حوادثی است که از یاد و ذهن کسانی که آن روزها در صحنه بوده اند، فراموش نخواهد شد.

کدام کار همیشه در ذهنتان ماندگار شده است؟ در شرایط جوی بسیار سختی که بعد از زلزله در سطح منطقه حاکم شد، پوشش کامل خبری و چاپ و انتشار آن حادثه در روزنامه سراسری کیهان و بیان واقعیت های موجود در منطقه از اقدامات و کار خبری تأثیرگذار آن ایام بود.

آیا شده خانواده تان بگوید ما به شما حقوق می دهیم اما از این کار بسیار سخت و استرس زا در تمام ابعاد زندگیتان دست بکشید؟ آیا به خاطر کارتان با خانواده درگیر شده اید؟ به دلیل شرایط خاص فعالیت در حورزه خبر، خانواده همیشه در قبال آن موضع گیری می کنند چرا که آنها سختی و مسائل کار در این عرصه برای یک خبرنگار را از نزدیک حس و لمس می کنند. بارها پیشنهاد ترک فعالیت در این عرصه از سوی خانواده داده شده است ولی عشق به کار و علاقه به فعالیت در کار خبری و نوشتن، عاملی برای استمرار فعالیت های خبری بوده است.

خودسانسوری در خبر انجام می دهید؟ باید اعتراف کرد که در برخی از موارد خودسانسوری در خبر اتفاق می افتد و این اجتناب ناپذیر است. خبرنگار با استفاده از هوش و استعداد و شرایط حاکم بر جامعه و محیط در انتخاب کلمات و چگونگی انتشار وقایع دقت کرده و وسواس نشان می دهد.

به نظر شما خبرنگاری در ایران در دوره های تاریخی چه تغییری کرده است؟ فضای رسانه ای در حال حاضر یک فضای کامل برای تنفس و بیان واقعیت ها است. فضائی که امروز برای فعالیت در عرصه خبر وجود دارد در تاریخ رسانه ای کشور بی سابقه است.

کدام موضوع وبلاگ ساختمان را خیلی ازار می دهد؟ نداشتن امنیت شغلی و بی توجهی به نیازهای فعالین عرصه خبری برای وبلاگ ساختمان می تواند آزار دهنده باشد.

کدام موضوع خوشحالتان می کند؟ بدون شک بیان مسائل مردم و نقش قلم در تأمین نیازها و خواسته های جامعه می تواند وبلاگ ساختمان را شادمان نماید.

چند درصد مسئولان در پاسخ به سوژه شما طفره می فرایند یا شما را بی جواب می گذارند یا شعاری حرف می زنند؟ متأسفانه امروز شعاری حرف زدن و در زیر پرچم آمارسازی مدیریت کردن به یک امر طبیعی تبدیل شده است. این روزها مدیران و مسئولان چندان از پاسخگویی استقبال نمی کنند. خبرنگار برای رسیدن به اطلاعات مورد نیاز باید بیشتر دوندگی بکند و انرژی بالائی صرف کند.

معمولا چه گروه هایی از جامعه بیشتر حرف حقیقت را به شما زده اند؟ مردم و آن هایی که هر روز با مسائل جامعه دست و پنجه نرم می کنند حقیقت را بر زبان ها جاری می کنند.

تا به امروز شده است که فکر کنید میرزا بنویس روابط عمومی ها شده اید؟ این چنین ادعایی صحت دارد؟ من در 45 سال فعالیت خبری احساس میرزا بنویسی برای روابط عمومی ها نکرده ام. اگر خبرنگاری استقلال در کار خبری را حفظ بکند مکانی برای طرح چنین مسائلی وجود خواهد داشت.

حال خبرنگار 80 ساله و 90 ساله شهرتان چطور است؟ اصلا خبرنگار با این سال و سن دوام می آورد؟ اگر اشتباه نکنم مسن ترین خبرنگار منطقه بنده با 65 سال سن هستم. این که به 80 سالگی برسی و بتوانی بنویسی کار سختی است. در هر حال اگر فعال عرصه خبری روحیه خدمتگزاری داشته باشد سال های سال به ادامه فعالیت در این عرصه قادر خواهد بود.

نظر مردم درباره کار شما چیست؟ مردم قدروبلاگ ساختمان متعهد را می دانند. اگر فردی به صرف درآمد بیشتر و بهره برداری از موقعیت به این حرفه روی بیاورد، نمی تواند در دل مردم برای خود جایی باز بکند. وبلاگ ساختمان عاشق و متعهد همیشه مورد احترام جامعه و مردم بوده اند و خواهند بود.

فکر می کنید عمرتان را در عرصه خبرنگاری هدر داده اید؟ خبرنگاری عشق من است و فعالیت در این عرصه را فرصتی بزرگ برای خدمت به جامعه تلقی می کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "امروز مدیریت کردن در زیر پرچم آمارسازی به امر طبیعی تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز مدیریت کردن در زیر پرچم آمارسازی به امر طبیعی تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید