انتقاد تند انصارالله از عملکرد شورای امنیت در بحران یمن

به گزارش وبلاگ ساختمان، عضو شورای عالی سیاسی یمن با انتقاد از شورای امنیت بیان کرد که این شورا قادر به انتها دادن به بحران نفتی و جنگ یمن نیست.

انتقاد تند انصارالله از عملکرد شورای امنیت در بحران یمن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساختمان، جنبش انصارالله یمن در خصوص آخرین جلسه شورای امنیت بیان کرد که شورای امنیت قادر به خاتمه دادن به جنگ یمن نیست.

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن و یکی از مقامات ارشد جنبش انصارالله تاکید نمود: شورای امنیت که قادر به خاتمه دادن به بحران نفت نیست، قادر به خاتمه دادن به جنگ نظامی نیز نیست که این بحران سال هاست در کشور ادامه دارد.

وی در توئیتر خود نوشت: جمهوری یمن پیوسته راهکار هایی ارائه نموده است که گزینشی یا غیرقابل اجرا نیست و رد هر گونه راهکاری به خودی خود ادامه جنایت جنگی محسوب می گردد.

الحوثی در ادامه اضافه نمود: آنچه دشمنان ملت یمن ادعا می نمایند توهمات ساختگی است که به بهانه آن به یمن حمله کردند و جایگاه جامعه بین الملل در برابر بزرگ ترین فاجعه یا تایید و مشارکت یا محکومیت فاقد ارزش بوده است.

هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل به یمن در خاتمه سفر خود به انگلیس، در بیانیه ای که از سوی دفترش منتشر شد، گفت که تشدید تنش نظامی نمی تواند به راهکار های پایدار منجر گردد.وی از طرف های درگیر در این کشور خواست تا برای کاهش تنش نظامی وارد مذاکره شوند.

اخیرا هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نامه ای به عبدو أبادی رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر 2021 ارسال کرد.

هشام شرف در این نامه از این شورا خواست تا به مسئولیت خود برای حفظ صلح و امنیت بین المللی از جمله توقف تهدیدات مستمر عربستان و حملات آن به یمن، عمل کند و گام های اساسی که راه را برای صلح هموار می نماید، بردارد که مهمترین آنها متوقف کردن جنایت های عربستان سعودی از جمله بمباران بی رویه غیرنظامیان یمن با ادعای حمایت از دولت مستعفی یمن است.

هشام شرف با بیان اینکه حقایق روشن و شناخته شده ای درباره جنگ یمن وجود دارد که قابل کتمان نیست، بیان کرد: ریاض بود که تهاجم نظامی وحشیانه خود را شروع کرد و عجیب است که شورای امنیت و جامعه دنیای جنایات دولت متجاوز سعودی را به طور مستمر محکوم نمی نمایند، اما زمانی که دولت صنعا از حقوق طبیعی خود که بر اساس قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد تضمین شده ، استفاده می نماید تا از خود و مردم یمن دفاع کند، بسیاری از آن ها آشفته می شوند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در دنیا توصیف می نمایند. 22 میلیون نفر که 75 درصد جمعیت یمن را تشکیل می دهند نیازمند نوعی یاری رسانی و حمایت بشردوستانه هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "انتقاد تند انصارالله از عملکرد شورای امنیت در بحران یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد تند انصارالله از عملکرد شورای امنیت در بحران یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید