اگر تصمیم به لاغر شدن دارید این عرق گیاهی را از قلم نیاندازید

به گزارش وبلاگ ساختمان، قبل از خریدن عرقیجات گیاهی باید به این نکته توجه داشت که عرقیجات گیاهی مورد نظر باید از نوع مرغوب باشند. برخی از فراورینمایندگان در زمان تهیه عرقیجات، چوب را از فرایند فراوری حذف نمی نمایند؛ بنابراین در برخی از این محصول ها متانول وجود دارد که برای بدن، به ویژه افراد مبتلا به مسائل کبدی مضر است.

اگر تصمیم به لاغر شدن دارید این عرق گیاهی را از قلم نیاندازید

بعضی از عرق های گیاهی به اصطلاح دو آتیشه هستند و نسبت به عرقیجات معمولی قوی ترند. برای برطرف بعضی از مسائل بدن باید از نوع دو آتیشه استفاده کرد و برای اطمینان بیشتر از کیفیت این نوع عرقیجات، حتما باید آنها را از مراکز معتبر تهیه کرد. بچه ها نباید عرقیجات مصرف نمایند و خانم های شیرده هم باید حتما زیر نظر متخصص طب سنتی از این محصول ها استفاده نمایند. بعلاوه خانم های باردار نیز نباید به صورت خودسرانه از عرقیجات و سایر داروهای گیاهی استفاده نمایند زیرا ممکن است بعضی از عرقیجات برای آنها بسیار خطرناک باشد.

عرق کرفس

برای لاغری و کاهش وزن استفاده از عرق کرفس می تواند مفید باشد. این عرق برای افرادی که با مشکل درد مفاصل، درد سیاتیک و کمردرد روبرو هستند گزینه خوبی است. افرادی که حساسیت دارند نباید عرق کرفس بخورند. بعلاوه این عرق در بعضی از افراد باعث کاهش قندخون و کم شدن انرژی بدن می گردد. برای لاغری می توان یک سوم از عرق کرفس را با دو سوم آب ترکیب کرد و صبح ها نوشید.

عرق بیدمشک

افرادی که افسردگی دارند می توانند برای برطرف افسردگی خود از عرق بیدمشک استفاده نمایند. عرق بیدمشک علاوه بر اینکه نشاط آور است مقوی قلب هم هست. البته این عرق برای آن دسته از افرادی که افسردگی از نوع شیدایی دارند گزینه خوبی نیست چرا که روی این نوع افسردگی تاثیر خوبی ندارد و فرد را با مشکل روبرو می نماید.

عرق رازیانه

از رازیانه نیز می توان برای درمان نفخ یاری گرفت. عرق رازیانه علاوه بر خاصیت ضدنفخ باعث ازدیاد شیر در خانم های شیرده می گردد اما در خانم های دیگر می تواند برای مسائل عادت ماهانه مفید باشد. استفاده از عرق رازیانه برای آقایان خوب نیست و آقایان نباید از این عرق استفاده نمایند زیرا باعث اختلال در هورمون های مردانه می گردد. اگر می خواهید از این گیاه برای تقویت چشم های خود یاری بگیرید، می توانید دانه های آن را داخل یک گلدان بریزید و وقتی که برگ های آن رشد کرد آنها را بچینید و داخل آب بجوشانید و آب برگ را پس از صاف کردن، وقتی خنک شد به صورت سرمه داخل چشم خود بکشید.

عرق دارچین

عرق دارچین برای آن دسته از افرادی که با مشکل نفخ روبروند گزینه بسیار خوبی است. این نوشیدنی برای افرادی که مسائل کبدی دارند هم مناسب است؛ به خصوص آنهایی که مشکل کبد چرب دارند. مبتلایان به چربی خون نیز می توانند برای کاهش مشکل خود از این محصول استفاده نمایند.

برای استفاده از این نوشیدنی در مواردی که مشکل نفخ مطرح است حتما باید عرق دارچین همراه با نبات استفاده گردد تا طبع آن گرم تر گردد. عرق دارچین برای افرادی که با مشکل خارش بدن، کهیر و حساسیت روبرو هستند گزینه خوبی نیست. عرق دارچین می تواند باعث خشکی پوست گردد؛ بنابراین افرادی که پوستی خشک دارند بهتر است از این عرق گیاهی استفاده ننمایند. عرق دارچین در افرادی که سردردهای ضربان دار و میگرن دارند، باعث تشدید سردرد و مسائل دیگر آنها می گردد.

عرق بهار نارنج

عرق بهار نارنج هم مانند عرق بیدمشک خاصیت نشاط آور دارد و گزینه خوبی برای افرادی است که افسردگی دارند. این عرق به مانند عرق بیدمشک برای افرادی که به افسردگی از نوع شیدایی مبتلا هستند گزینه خوبی نیست. عرق بهار نارنج می تواند در برطرف تنش فکری و برطرف اثرهای منفی فکری روی بدن مفید و موثر باشد. معمولا عرق بیدمشک و بهار نارنج به صورت شربت و به شکل شیرین خورده می شوند؛ به همین علت افرادی که دیابت دارند باید مواظب قندخون شان باشند. ضمناً زیاده روی در خوردن این نوع عرقیجات شیرین شده که خوشمزه هم هستند باعث چاقی می گردد.

عرق زیره

اگرچه عرق زیره می تواند برای برطرف مشکل نفخ مناسب باشد ولی افرادی که بیماری های التهابی روده دارند نباید زیاد از آن استفاده نمایند. بعلاوه افرادی که به هموروئید یا همان بواسیر مبتلا هستند، بهتر است که از این عرق برای برطرف مشکل نفخ استفاده ننمایند زیرا احتمال خونریزی را در این دسته از افراد زیاد می نماید.

عرق آویشن

عرق آویشن برخلاف عرق زیره برای افرادی که به بیماری های التهابی روده مبتلا هستند گزینه بسیار خوبی است و اثر ضدنفخ هم دارد. آویشن می تواند به پیشگیری از سرماخوردگی و حتی بهبود افرادی که به سرماخوردگی مبتلا شده اند یاری کند. افرادی که آبریزش بینی دارند و دچار مسائل تنفسی شده اند می توانند از عرق آویشن استفاده نمایند.

عرق کاسنی

عرق کاسنی خاصیت خواب آور دارد و مانند عرق کاهو دارای طبع سرد است اما برای دسته ای از افراد منع مصرف دارد. افرادی که به علت طبع سرد و تر عرق کاسنی و عرق کاهو نمی توانند از این دو نوشیدنی برای خواب بهتر یاری بگیرند می توانند به جای آن از زعفران استفاده نمایند. استفاده از اندازه کمی زعفران که طبع گرم دارد همراه با چای می تواند به خواب بهتر یاری کند ولی اندازه زیاد آن باعث بی خوابی می گردد. عرق کاسنی برای افرادی که مشکل کبدی دارند گزینه خوبی است.

عرق کاهو

عرق کاهو خواب آور است و طبع سرد و تر دارد. عرقیجاتی که در گروه سرد و تر قرار می گیرند برای افرادی که ناراحتی های تنفسی، خلط در سینه، تنگی نفس و سینوزیت دارند خوب نیستند. البته عرق کاهو می تواند برای افرادی که با مشکل سردرد میگرنی و ضربان دار روبرو هستند، مفید باشد. بعلاوه این عرق در برطرف خشکی چشم هم موثر است و گزینه خوبی برای افرادی است که قطره اشک مصنوعی در چشم خود می ریزند.

برطرف خشکی بینی و خاصیت آرامبخش از دیگر خواص عرق کاهو است. عرق هایی که به عنوان خواب آور استفاده می شوند باید حداقل نیم ساعت قبل از خواب آنها را نوشید.

عرق زنجبیل

یکی از مسائلی که بسیاری از افراد در طول سفر با آن روبرو می شوند تهوع است. زنجبیل برترین گیاه برای درمان این مشکل است. برای برطرف تهوع هنگام سفر می توانید از قرص های زنجبیل که در داروخانه ها به فروش می رسند یاری بگیرید. به جای استفاده از قرص زنجبیل از عرق زنجبیل نیز می توان استفاده کرد. برترین زمان مصرف این نوشیدنی وقتی است که حالت تهوع آغاز شده و قبل از آغاز تهوع نباید از این نوشیدنی استفاده کرد زیرا زنجبیل جزو داروهای گرم و خشک درجه سه است و نباید در خوردن آن زیاده روی کرد. عرق و قرص زنجبیل برای افرادی که مشکل زخم معده دارند منع مصرف دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اگر تصمیم به لاغر شدن دارید این عرق گیاهی را از قلم نیاندازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر تصمیم به لاغر شدن دارید این عرق گیاهی را از قلم نیاندازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید