این دمنوش یبوست را درمان و فشارخون را تنظیم می نماید

به گزارش وبلاگ ساختمان، بادرنجبویه یکی از گیاهانی که در خانواده نعناع قرار می گیرد. این گیاه بومی آفریقاست و به عنوان یک گیاه دارویی شناخته شده است.

این دمنوش یبوست را درمان و فشارخون را تنظیم می نماید

به گزارش سلامت نیوز، مصرف دمنوش بادرنجبویه برای یبوست، فشاخون بالا، تسکین درد قاعدگی و … خواص زیادی را به همراه دارد.

کاهش استرس

طبق تحقیقات اجرا شده تعیین شده است که مصرف دمنوش بادرنجبویه می تواند علائم استرس را تسکین دهید. مصرف یک فنجان از این دمنوش به شما یاری می نماید تا بر اعصاب تان مسلط شوید. یک مطالعه 2004 منبع معتبر نشان داد که مصرف بادرنجبویه اثرات منفی استرس روانی را کاهش می دهد. شرکت نمایندگانی که از بادرنجبویه استفاده نموده بودند، آرامش و هوشیاری بیشتری را تجربه کردند.

خواص بادرنجبویه در قاعدگی

یکی دیگر از مزیت های مصرف دمنوش بادرنجبویه یاری به کاهش درد قاعدگی است. تحقیقات نشان می دهد مصرف این دمنوش به تسکین گرفتگی قاعدگی و سندرم قبل از قاعدگی (PMS) یاری زیادی می نماید. یک مطالعه در سال 2015 در خصوص اثر بادرنجبویه در کاهش شدت گرفتگی در 100 دختر دبیرستانی انجام شد. دختران برای سه دوره متوالی قاعدگی از دمنوش بادرنجبویه یا داروی حاوی این گیاه استفاده کردند. نتایج نشان گروهی که از بادرنجبویه استفاده کردند، کاهش چشمگیری در علائم قاعدگی شان وجود داشت.

کاهش اضطراب

عصبی بودن و تحریک پذیری هم از دیگر مواردی است که با دمنوش بادرنجبویه قابل درمان است. تحقیقات منتشر شده در سال 2014 نشان داد که مصرف این دمنوش بر روی خلق و خو تاثیر مثبت دارد. اگر این مکمل را همراه با شیرین نماینده های طبیعی یا مصنوعی در یک نوشیدنی و ماست مخلوط کنید، می تواند تاثیر بهتری بر روی اعصاب داشته باشد. میزان و زمان مصرف دمنوش بادرنجبویه برای درمان اضطراب: دم کردن 300 میلی گرم بادرنجوبه در 2-3 فنجان آب می تواند به درمان اضطراب یاری کند.

درمان یبوست

درمان سوءهاضمه و یاری به برطرف نارحتی های شکمی از دیگر خواص دمنوش بادرنجبویه است. جالب است بدانید مصرف این دمنوش تاثیر مثبتی بر روی هضم غذا دارد. از سوی دیگر به علت داشتن میزانی فیبر به برطرف یبوست هم یاری زیادی می نماید. برای درست کردن دمنوش این گیاه باید به میزان یک قاشق غذاخوری از آن را در یک فنجان آب جوش دم کنید و سپس بنوشید.

درمان اختلالات خواب

ترکیب بادرنجبویه با سنبل الطیب ممکن است به برطرف بی قراری و اختلالات خواب یاری کند. محققان در یک مطالعه در سال 2006 دریافتند بچه هایی که از دوز ترکیبی این دو ماده استفاده می نمایند 70 تا 80 درصد کمتر به بی خوابی مبتلا هستند. محققان و والدین هر دو تاثیر دمنوش بادرنجبویه بر روی درمان بی خوابی ارزیابی نموده بودند. البته گفته می گردد برای تایید این یافته ها به تحقیقات بیشتری احتیاج است.

منبع: فرارو

به "این دمنوش یبوست را درمان و فشارخون را تنظیم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دمنوش یبوست را درمان و فشارخون را تنظیم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید