بازگشت اجلاس جهانی گردشگری پس از چهل سال به ایران

به گزارش وبلاگ ساختمان، همدان به عنوان مرکز تاریخ و تمدن ایران، میزبان چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در سال 2018 شد. این رویداد، بزرگ ترین رویداد گردشگری سال اخیر است.

بازگشت اجلاس جهانی گردشگری پس از چهل سال به ایران

اکنون پس از گذشت 40 سال، ایران برای نخستین بار میزبانی اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) را بر عهده خواهد داشت. این اجلاس که در شهر همدان برگزار می شود، شرایط را برای آشنایی بیشتر گردشگران با این شهر، هموار کرده است.

اجلاس جهانی گردشگری از چهار بخش تشکیل می شود که شامل نشست کارشناسان ارشد، برگزاری پنل های آموزشی، تور بازدیدهای فنی و سمینارهای بهره گیری گردشگری فرهنگی از نوآوری و فناوری است.

حمیدرضا یاری، عضو هیئت رئیسه اجلاس جهانی گردشگری درباره این اجلاس گفته است:

80 تن از اعضای اجلاس جهانی گردشگری از 30 کشور جهان برای حضور در چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) وارد همدان شدند. این اجلاس از ساعت 8 صبح امروز 21 آبان، در سالن شهدای استانداری همدان آغاز شده و سه سخنران اصلی خواهد داشت.

او در ادامه گفت:

سخنرانی با محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان آغاز شده و سپس علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری و زوراب پلولیکاشویلی در این آیین سخنرانی خواهند کرد. همچنین در حاشیه این اجلاس، کارگاه های آموزشی با حضور علاقه مندان حوزه گردشگری برگزار می شود.

عباس صوفی، شهردار همدان، گفته است که در یکصد و نهمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری که در کشور بحرین برگزار شد، شهرداری همدان به عنوان نخستین شهرداری در جهان در این اجلاس عضو شد.

مهرداد نادری، مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز دراین باره گفته است:

همدان در سال جاری میزبان سه رویداد ملی و یک رویداد بین المللی در زمینه فرهنگی و هنری است. برگزاری جشنواره پویا نمایی، اجلاس گردشگری کشورهای آسیایی (ACD)، اجلاس اعضای سازمان گردشگری جهانی (UNWTO) و جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، از جمله همایش های برگزار شده در این شهر در سال جاری هستند.

به گفته مریم مقدم، مسئول کمیته اطلاع رسانی اجلاس جهانی گردشگری، هتل بین المللی و 5 ستاره باباطاهر همدان، به دلیل فاصله کوتاهی که با اماکن دیدنی همدان دارد، به عنوان مرکز اقامت مهمان های خارجی حاضر در اجلاس در نظر گرفته شده است.

علاوه بر آن که 9 استاد برجسته گردشگری جهان در این اجلاس سخنرانی خواهند کرد، 25 راهنمای مترجم مسلط به زبان انگلیسی، از سوی بنیاد توسعه گردشگری آسیا نیز برای حضور در این اجلاس معرفی شده اند. لازم به ذکر است که برگزاری اجلاس جهانی گردشگری 90 میلیارد ریال اعتبار کسب کرده بود که تا به امروز 45 میلیارد آن به همدان پرداخت شده است.

اجلاس جهانی گردشگری تا 24 آبان سال جاری در همدان ادامه خواهد داشت.

منبع عکس: ایرنا

منبع: کجارو / ایرنا

به "بازگشت اجلاس جهانی گردشگری پس از چهل سال به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت اجلاس جهانی گردشگری پس از چهل سال به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید