بازگشت 207 نفر از اتباع ایرانی از بمبئی به ایران

به گزارش وبلاگ ساختمان، 207 نفر از هموطنان ایرانی به همراه بخش دوم یاری های بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی ایرانیان مقیم هند عصر امروز با یک پرواز از بمبئی به ایران بازگشتند.

بازگشت 207 نفر از اتباع ایرانی از بمبئی به ایران

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ ساختمان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو از انتقال 207 نفر از اتباع ایرانی از هند به ایران اطلاع داد.

بر همین اساس دهمین پرواز امدادی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (آدینه) نهم خرداد ماه با 207 نفر اتباع ایرانی، شهر بمبئی هندوستان را به مقصد تهران ترک کرد.

در پی شیوع ویروس کرونا و پس از قطع پرواز ها این دهمین پروازی است که به منظور انتقال اتباع ایرانی برقرار شده است.

بر این اساس، در پی گسترش ویروس کرونا و اعمال محدودیت های شدید در هندوستان 207 نفر از هموطنان ایرانی که برای گردشگری، تحصیل و یا تجارت در هند به سر می بردند و با قطع پرواز ها برای بازگشت به ایران دچار مشکل شده بودند، با یک هواپیما متعلق به شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) به کشور منتقل شدند.

با توجه به اعمال محدودیت های بسیار سختگیرانه دولت هند، نظیر قطع پرواز های بین المللی و داخلی، ممنوعیت تردد بین شهرها، توقف کلیه اتوبوس ها، قطار ها و تاکسی ها و... جمع آوری اتباع ایرانی در سرتاسر کشور پهناور هند، علاوه بر لزوم دریافت مجوز های رسمی دولتی با مسائل و مشقات زیادی نظیر یافتن خودرو و راننده، عبور از موانع ایست و بازرسی های زیادی موانع و محدودیت های ایجاد شده برای تردد از یک ایالت به ایالت دیگر همراه بوده است که با اهتمام ویژه و شبانه روزی سفارت جمهوری اسلامی ایران، سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و حیدر آباد و نیز سازمان هواپیمایی، ایران ایر و انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی جامه عمل به خود پوشید.

علاوه بر اتباع مذکور، بخش دوم یاری های بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی که از سوی ایرانیان مقیم هند به ویژه از سوی انجمن اثنی عشری شهر پونا به کشورمان اهدا شده بود، با این پرواز راهی تهران شد.

پیش از این نیز با کوشش های اجرا شده و برقراری پرواز های فوق العاده، تعدادی از هموطنان ایرانی از هند به کشور بازگشتند. نهمین گروه از دانشجویان، گردشگران و ایرانیان مقیم هند که در پی توقف پرواز ها در اثر شیوع کرونا در این کشور گرفتار شده بودند، رور (یکشنبه) 21 اردیبهشت ماه با یک فروند هواپیما از دهلی نو به ایران برگشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بازگشت 207 نفر از اتباع ایرانی از بمبئی به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت 207 نفر از اتباع ایرانی از بمبئی به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید