بخشدار کهریزک: شکل گیری ابر متان در آرادکوه امکان پذیر نیست

به گزارش وبلاگ ساختمان، بخشدار کهریزک گفت: سایت آرادکوه از سال 54 راه اندازی و اکنون با وجود انبوه پسماند های دپو شده در آن، نسبت به 10 سال قبل شرایط بهتری دارد، این در حالی است که ناسا طی سال های گذشته در مورد وجود ابر متان در این منطقه ادعایی نکرده بود.

بخشدار کهریزک: شکل گیری ابر متان در آرادکوه امکان پذیر نیست

به گزارش ایرنا، امین بابایی بخشدار کهریزک گفت: پسماند های خشک و تر به صورت طبیعی به دلیل وجود فعل و انفعلات شیمیایی در فرآیند تخمیر و پوسیدگی، گاز متان فراوری می نمایند، اما اینکه غلظت و سطح آن چه اندازه می تواند باشد، پرسشی است که باید کارشناسان حوزه محیط زیست پاسخ دهند.

او یادآور شد: مساله فراوری گاز متان در سایت آرادکوه که بزرگترین سایت جمع آوری، دپو امحای پسماند کشور است، امکان پذیر و حتی دور از فکر نیست.

بابایی گفت: سایت آرادکوه به تازگی راه اندازی نشده که منشا فراوری گاز و ابر متان باشد، اما اینکه اکنون سایت ناسا با چنین اعتبار علمی، ادعایی را به اتکای تصویری مطرح کند، جای تعجب است. سایت آرادکوه از سال 54 راه اندازی و اکنون با وجود انبوه پسماند های دپو شده در آن، نسبت به 10 سال قبل شرایط بهتری دارد، این در حالی است که ناسا طی سال های گذشته در مورد وجود ابر متان در این منطقه ادعایی نکرده بود.

بخشدار کهریزک تأکید کرد: از سوی دیگر اداره کل محیط زیست با اتکا با دستگاه های آنالیزور هوایی که دارد، می تواند گاز های متصاعد شده در سایت آرادکوه را تجزیه و تحلیل و حجم، غلظت و نوع هر گازی را تعیین و اعلام کند. مسئله فراوری گاز متان در تمام سایت های دپو امحای پسماند مطرح است، اما بسیاری از چنین سایت هایی با بهره گیری از فناوری نوین در مسیر بازیافت و امحای زباله، اقدام به راهنمایی گاز های فراوریی می نمایند.

طی هفته های گذشته سایت ناسا با انتشار تصویری مدعی وجود ابر گاز متان بر فراز سایت آرادکوه شد که بازخورد های خبری بسیاری در پی داشت.

منبع: فرارو

به "بخشدار کهریزک: شکل گیری ابر متان در آرادکوه امکان پذیر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشدار کهریزک: شکل گیری ابر متان در آرادکوه امکان پذیر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید