اولین eVTOL دنیا آخر سال جاری به پرواز در می آید، عکس

به گزارش وبلاگ ساختمان، مانند بسیاری از استارت آپ ها در این بخش نوظهور حمل و نقل هوایی، شرکت آلمانی لیلیوم برای فراوری eVTOL منحصر به فرد خود به چندین شرکای جهانی متکی است.

اولین eVTOL دنیا آخر سال جاری به پرواز در می آید، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ساختمان ، Aciturri (یکی از سرمایه گذاران اصلی آن) یک تامین نماینده معتبر هوافضا است که قطعات ضروری برای بعضی از شناخته شده ترین هواپیماهای تجاری از جمله Airbus A400M و Boeing 787 را ساخته است.

Aciturri اکنون بدنه اولین جت لیلیوم را در تاسیسات خود در وایادولید اسپانیا مونتاژ خواهد نمود. از آنجا، بدنه برای مونتاژ نهایی به تاسیسات لیلیوم در وسلینگ آلمان تحویل داده خواهد شد. همه اینها قرار است تا قبل از انتها سال 2023 اتفاق بیفتد، مطابق با هدف این شرکت آلمانی کمپین پرواز آزمایشی قرار است تا انتها سال 2024 شروع گردد.

در حال حاضر، لیلیوم ادعا می نماید که تنها سازنده eVTOL در مسیری است که یک هواپیمای eVTOL پاور لیفت را با EASA (آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا) و FAA (اداره هوانوردی فدرال) تأیید می نماید.

بالابر برقی eVTOL دارای فناوری DEVT (Ducted Electric Vectored Thrust) است که به وسیله استارتاپ آلمانی توسعه داده شده است. این فناوری با طراحی مبتکرانه هواپیما همراه شد، جت آینده بال یا دم ثابت نخواهد داشت و موتورهای آن در بال های آن ادغام می شوند.

همه اینها به منظور بهبود راندمان آیرودینامیکی، کاهش سطح سر و صدا و امکان حمل بار بزرگتر است و در عین حال کارکرد جت لیلیوم را آسانتر می نماید.

همه چیز با ایده تطبیق فناوری موتور جت با یک هواپیمای تمام الکتریکی شروع شد که اولین هواپیما در صنعت AAM (Advanced Air Mobility) خواهد بود. از آنجایی که موتورهای جت نیروی بیش از 90 درصد هواپیماهای موجود را تامین می نمایند، لیلیوم می خواست نیروی موتورهای جت الکتریکی را با استفاده از یک سیستم روتور/استاتور تک مرحله ای که به وسیله یک موتور الکتریکی به حرکت در می آید فراوری کند.

منبع: autoevolution

آلمانی ها رهبر توسعه جت های مافوق صوت!

عکس های عجیبی که از مریخ به ناسا رسید!/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین

به "اولین eVTOL دنیا آخر سال جاری به پرواز در می آید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین eVTOL دنیا آخر سال جاری به پرواز در می آید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید