همکاری ایرباس و پاگانی برای فراوری لوکس ترین جت شخصی

به گزارش وبلاگ ساختمان، فضای داخل هواپیمای شخصی ثروتمندان چگونه است؟

شرکت هواپیمایی ایرباس چندی پیش از جدیدترین و کامل ترین هواپیمای جت شخصی خود رونمایی کرد. این هواپیمای خصوصی که با همکاری شرکت خودروسازی پاگانی ساخته شده یکی از مدرن ترین و مجلل ترین طراحی های داخلی را دارد و از مواد طبیعی و مبلمان دست دوز در دکور آن استفاده شده است. هرکسی می تواند این هواپیمای لوکس و مجلل را بخرد، البته به شرط آنکه 87 میلیون دلار پول داشته باشد! اگر آنقدر پولدار نیستید که یک جت شخصی برای خودتان خریداری کنید اصلا نگران نباشید. در این مطلب می خواهیم به طور کاملا رایگان داخل جدیدترین جت لوکس ایرباس برویم و ببینیم داخل یک جت خصوصی چطور است. در این سفر لوکس با خبرنگاران همراه باشید.

همکاری ایرباس و پاگانی برای فراوری لوکس ترین جت شخصی

دکوراسیون و طراحی داخلی تازه جت ACJ319neo برای اولین بار در نمایشگاه حمل و نقل هوایی اروپا در کشور سوئیس معرفی گردید. این طراحی داخلی کابین هواپیما که اینفینیتو (Infinito) نامیده می گردد با همکاری هنرمندان شرکت خودروسازی پاگانی (Pagani) اجرا شده و طراحی مدرن ایتالیایی را با هر آنچه از یک جت خصوصی انتظار دارید در آمیخته است. هواپیمای خصوصی ACJ319neo یکی از دو نسخه جت خصوصی شرکت ایرباس است که بر اساس جت پرفروش A320neo طراحی شده است. این مدل تمام مزایا و ویژگی های خانواده ACJ320 ایرباس را دارد و وسیع ترین فضای کابین و بلندترین سقف را در بین جت های دیگر دارد.

شرکت هواپیمایی ایرباس یکی از معروف ترین شرکت های فراوری نماینده جت شخصی در دنیا است و بسیاری از ثروتمندان و افراد مشهور به علت امکانات لوکس و طراحی های زیبا از هواپیماهای خصوصی ایرباس استفاده می نمایند. ایرباس مدرن ترین و کامل ترین خانواده جت را ارائه می نماید و با ارائه فضای بزرگ کابین ها، مبلمان و دکوراسیون مجلل، نهایت راحتی و رفاه را به مشتریانش ارائه می نماید.

شرکت پاگانی هم یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای سوپر اسپورت و لوکس فعالیت می نماید. فراوریات شرکت پاگانی بسیار محدود است و هر خودرو را به تعداد بسیار کم و بنا به سفارش مشتریان خاص فراوری می نماید. این شرکت به علت طراحی های داخلی بی نظیر و استفاده از مواد طبیعی و جایگاه های دست دوز معروفیت دارد. جت شخصی ACJ319neo حاصل شرکت ایرباس و پاگانی است و تمام مولفه ها و ویژگی های فراوریات این دو شرکت را دارد.

بنویت دیفورگ (Benoit Defforge) مدیر اجرایی شرکت ایرباس می گوید:

با همکاری برترین مدل های خودرو و برترین مولفه های دنیای جت خصوصی، توانستیم به محصولی مجلل و لوکس دست پیدا کنیم که رضایت هر دو طرف را کسب می نماید. در عین حال رویکردی تازه به طراحی داخلی کابین هواپیما ارائه می نماید و نظر مساعد سختگیرترین مشتریان را هم جلب می نماید.

به گفته سازندگان این جت شخصی، اینفینیتو یا همان طراحی داخلی این جت خصوصی تلفیقی از عناصر طبیعی و مکانیکی است که با استفاده از فلسفه طراحی لئورناردو داوینچی پیاده سازی شده است.

دکوراسیون داخلی کابین ما را به یاد طراحی داخلی سوپر ماشین های شرکت پاگانی می اندازد: کفپوش های چوبی، فرش چرمی و مبلمان دست دوز.

در این طراحی زیبا، گوشه های تیز کابین، به ویژه جهت بین قسمت های مختلف کابین، تبدیل به منحنی های نرم و خمیده شده است. برای جداسازی بخش های مختلف این جت از دیوارهای شیشه ای استفاده شده که با فشار یک دکمه به دیواری مات تبدیل می گردد. اما از همه زیباتر و شگفت انگیزتر سقف این جت است: سقف جت ACJ319neo می تواند نمایی زنده از آسمان بالای سر، یا هر تصویری که صاحب این جت خصوصی دوست دارد را نمایش بدهد.

هوراسیو پاگانی (Horacio Pagani) موسس و طراح ارشد شرکت خودروسازی پاگانی می گوید:

فلسفه پاگانی این است که علم و هنر را با هم ترکیب کنیم. در این اثر هنری از موادی استفاه شده که تابحال در طراحی داخلی کابین هواپیما استفاده نشده است. موادی مثل کربن و تیتانیوم که به نوعی امضای شرکت پاگانی محسوب می شوند، در طراحی این جت خصوصی به کار رفته است. استفاده از هنر رنسانس در فضاهای وسیع تر این جت ایرباس تجربه هیجان انگیزی برای ما بود.

طراحی داخلی جت شخصی ایرباس شامل یک ورودی و آشپزخانه ای مجهز و کامل برای استفاده سرآشپزهای داخل جت، منطقه نشیمن و استراحت و سرویس بهداشتی VIP است. در قسمت عقب کابین قسمتی برای سرگرمی و سرگرمی و یک اتاق خواب خصوصی وجود دارد. بعلاوه یک کابین دوش ایستاده با دیوارهای شفاف و یک تختخواب سایز کینگ با دیواره های چرمی از امکانات رفاهی این جت خصوصی است.

جت های خصوصی معمولا به تعداد محدود ساخته می شوند و قیمت این جت ها بسته به دکوراسیون و نوع مواد استفاده شده در طراحی کابین متغیر است. در خصوص این جت شخصی می گردد گفت که قیمت آن از 87 میلیون دلار آغاز می گردد.

البته گفتنی است که شرکت هواپیمایی ایرباس تنها شرکتی نیست که از این جت های لوکس می سازد. شرکت هواپیماسازی لوفت هانزا تکنیک (Lufthansa Technik) یکی دیگر از این شرکت هاست که در طراحی لوکس و VIP کابین هواپیما تخصص دارد. این شرکت در همکاری با شرکت مرسدس بنز، جت تجاری VIP با ظرفیت جابجایی 16 نفر را طراحی و فراوری نموده است. شرکت لوفت هانزا این جت تجاری لوکس را در نمایشگاه قایق های سرگرمیی موناکو (Monaco Yacht Show) سال 2016 معرفی کرد.

منبع: travelandleisure.com

منبع: الی گشت

به "همکاری ایرباس و پاگانی برای فراوری لوکس ترین جت شخصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایرباس و پاگانی برای فراوری لوکس ترین جت شخصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید