تایوان در پی همکاری با کشورهای شرق اروپا برای فراوری تراشه

به گزارش وبلاگ ساختمان به نقل از رویترز، در پی کمبود تراشه و نیمه هادی در دنیا اتحادیه اروپا از ماه ها قبل در کوشش بوده تا تایوان را راضی به همکاری با کشورهای عضو این اتحادیه برای فراوری این نوع سخت افزار کند. حالا این کوشش ها به نتیجه رسیده و دولت تایوان راضی به این همکاری شده است.

تایوان در پی همکاری با کشورهای شرق اروپا برای فراوری تراشه

تایوان کشور کوچکی در شرق آسیا است که بسیاری از شرکت های بزرگ سازنده تراشه و نیمه هادی مانند تی اس ام سی در آن مشغول فعالیت هستند. این کشور به مرکز کوشش ها برای حل مشکل کمبود تراشه مبدل شده است.

در پی همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی موقت و کامل کارخانه های فراوری تراشه، بعضی شرکت های اتومبیل سازی مجبور شدند فراوری انواع خودرو را متوقف نمایند. دامنه این تحولات به بازار لوازم خانگی نیز کشیده شده و مسائل زیادی برای فراورینمایندگان و مصرف نمایندگان ایجاد نموده است.

تی اس ام سی، در حال ساخت یک کارخانه فراوری تراشه 12 میلیارد دلاری در استان آریزونا در ایالات متحده است، اما با وجود کوشش های اتحادیه اروپا و حمایت آن از سرمایه گذاری، هیچ پیشنهادی مبنی بر علاقه به ایجاد تأسیسات مشابه در اروپا ارائه ننموده بود.

کونگ مینگ هسین که ریاست شورای توسعه ملی تایوان را بر عهده دارد، پس از سفر ماه گذشته خود به اسلواکی، جمهوری چک و لیتوانی به وبلاگ ساختمان گفت که هر سه کشور از تمایل به همکاری با تایوان برای فراوری تراشه خبر داده اند. او اضافه نمود تایوان گروه های کاری را با همکاری سه کشور تشکیل خواهد داد تا نحوه همکاری در زمینه فراوری انواع تراشه ها را آنالیز نمایند. تایوان برای آموزش فنی نیز بورسیه تحصیلی اعطا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تایوان در پی همکاری با کشورهای شرق اروپا برای فراوری تراشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان در پی همکاری با کشورهای شرق اروپا برای فراوری تراشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید