تحریم مراکز تکثیر ماهی فارس را فعال کرد

به گزارش وبلاگ ساختمان، خبرنگاران/فارس مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه واردات تخم چشم زده ماهی، بعضی از مزارع تکثیر و فراوری ماهی سردآبی را در فارس تعطیل نموده بود، گفت: اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان فرصتی ایجاد کرد که این مزارع با هدف تامین احتیاج به تخم ماهی، فعال گردد.

تحریم مراکز تکثیر ماهی فارس را فعال کرد

علی فلاحی اعلام نمود: اکنون و با فعال شدن مزارع پرورش ماهیان سردآبی در استان فارس، علاوه بر تامین احتیاج داخل به بچه ماهی امکان صادرات به سایر استان ها نیز برای فعالان این بخش قراهم شده است.

به گزارش وبلاگ ساختمان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، او به نگهداری 8500 قطعه مولد قزل آلا تحت رژیم نوری در مرکز تکثیر ماهیان سردابی مهکان هم اشاره نمود و اضافه نمود : پیش بینی می گردد بالغ بر 15 میلیون تخم سبز در این مرکز استحصال گردد.

فلاحی، به تکثیر خارج از فصل قزل آلای رنگین کمان با اهداف استفاده بهینه دو بار در سال از ظرفیت مراکز تکثیر استان، تامین تخم چشم زده و بچه ماهی مورد احتیاج مزارع پرورش ماهیان سردآبی در خارج از فصل تکثیر اشاره و زمان تکثیر بچه ماهی در استان فارس را از اواخر مهرماه تا آخر بهمن ماه گفت.

او اعلام نمود: با این اقدام امکان تکثیر و پرورش ماهی در طول سال به وجود می آید و بچه ماهی با وزن های مختلف در اختیار پرورش دهنده قرار می گیرد تا پرورش دهندگان بتوانند از تمام ظرفیت مزرعه خود استفاده نمایند.

فلاحی اعلام کرد: مرکز تکثیر ماهیان سردآبی مهکان با ظرفیت فراوری هشت میلیون قطعه بچه ماهی و به مدیریت آزاد رحیمی در منطقه مهکان از توابع شهرستان سپیدان قرار گرفته است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این استان با وجود 9 مرکز تکثیر با ظرفیت اسمی 36 میلیون قطعه و فراوری رسمی بیش از 40 میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در سال ، از پیشگامان صنعت تکثیر ماهیان سردآبی در کشور به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تحریم مراکز تکثیر ماهی فارس را فعال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم مراکز تکثیر ماهی فارس را فعال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید