خاصیت بابونه برای پوست

به گزارش وبلاگ ساختمان، بابونه گیاهی است با ارتفاع حدود 30 سانتی متر که در صحرا رشد می نماید. ساقه آن سبز ، گل های وسط زرد بوده و گل های سفیدی در اطراف آن است.

خاصیت بابونه برای پوست

خاصیت بابونه برای پوست

بابونه برای پوست خواص زیادی دارد. استفاده از بخور بابونه باعث جوانسازی پوست می گردد. روغن بابونه برای پوست در درمان آکنه و اگزما مفید است.

هرچقدر از خواص بی نظیر گیاه بابونه برای پوست بگوییم باز هم کم گفته ایم. این گیاه شگفت انگیز تاثیر فوق العاده خوبی در مراقبت و حفظ زیبایی و جوانی پوست دارد. اگرچه امروزه محصولات متنوعی با استفاده از گیاهان دارویی فراوری می گردد اما مصرف سنتی آن ها هنوز هم هواداران زیادی دارد. بابونه را به صورت های مختلفی می توان استفاده کرد. از دمنوش های گیاهی آن گرفته تا بخور گرم و... همگی برای پوست مفید هستند.

بابونه گیاهی است با ارتفاع حدود 30 سانتی متر که در صحرا رشد می نماید. ساقه آن سبز ، گل های وسط زرد بوده و گل های سفیدی در اطراف آن است. خواص استثنایی بابونه، این گیاه ارزشمند را به پای ثابت پمادها، کرم ها و ژل های پوستی تبدیل نموده است. این گیاه سال هاست که به عنوان یک گیاه پرخاصیت شناخته شده است و به همین دلیل از آن برای زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های بسیار ارزشمند بابونه،خواص ضدالتهابی، ضد میکروبی، ضدگرفتگی عضلات، آرامش بخشی و نرم کنندگی آن تا به حال شناخته شده اند. بابونه بعلاوه برای انواع عفونت ها و التهابات پوستی مناسب است.

خواص شگفت انگیز بابونه برای پوست

جوانسازی پوست با بخور بابونه

یکی از روش های سالم برای پاکسازی پوست، استفاده از بخور بابونه برای پوست است. استفاده از این بخور به صورت ساده یا همراه با عصاره های گیاهی است که طی آن منافذ پوست باز و به صورت سطحی و عمقی پاک شده و باعث خون رسانی بهتر به پوست می گردد. طی این فرآیند آلودگی ها، چربی ها و سلول های شاخی از سطح پوست تمیز می گردد و پوست مرطوب شده که این رطوبت خود مانع ایجاد چین و چروک ها می گردد. بخور بابونه علاوه بر تسکین التهاب و از بین بردن میکروب ها سبب تحریک گردش خون صورت شما شده و پوستتان را جوان و شاداب می نماید. بد نیست پس از سرانجام بخور، پوستتان را با آب سرد شست وشو دهید و یا از ماسک خیار بهره ببرید تا منافذ پوستتان بسته گردد.

علاوه بر روش بخور از روش کمپرس بابونه برای پوست به ویژه برای پوست های خشک و حساس می توان استفاده کرد. برای کمپرس همچون بخور آب را بجوشانید و پودر گیاه بابونه را به آن اضافه کنید. بعد از پنج دقیقه محلول مذکور را صاف نموده و حوله تمیزی را به این محلول آغشته کنید و این حوله را پنج تا ده دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید.

نحوه بخور:

مقداری گل ختمی و گل بابونه را در ظرف آب جوش می ریزیم و سپس در ظرف را به مدت 10 دقیقه قرار داده تا دم بکشد و سپس در ظرف را برداشته و یک پارچه کلفت روی سر خود و ظرف انداخته و همینطور که صورتمان بالای ظرف و در معرض بخارها واقع شده است با یاری دو انگشت دستمان پوست صورت را ماساژ داده ، این عمل را چندین بار تکرار می کنیم.

خواص روغن بابونه در درمان آکنه و اگزما

اگزما یا همان حساسیت شدید پوستی که به خارش، سوزش، خشکی پوست به همراه پوسته ریزی شدید منجر می گردد، با مصرف کمی بابونه شرایط متفاوتی پیدا می نماید. روغن بابونه درمان طبیعی و مؤثری برای مسائل پوستی مربوط به اگزما و آکنه هم محسوب می گردد. با استفاده از روغن بابونه می توانید آکنه های دردناک خود را ریشه کن کنید. با روغن بابونه التهاب و قرمزی پوست شما کاهش خواهد یافت و لک های پوست و آکنه را هم برطرف می نماید. برای برطرف التهاب پوست بهتر است روغن بابونه را با روغن گل مغربی ترکیب کنید. روغن بابونه بعلاوه ترمیم کننده ، جوان کننده و تقویت کننده پوست است و پوست شما را شاداب و جوان نگه می دارد.

روغن بابونه برای درمان آفتاب سوختگی هم مفید است و ترمیم کننده آن می باشد. چند قطره از روغن بابونه را به آب حمام اضافه کنید و یا آن را به آب سرد اضافه کنید و پارچه ای را به آن آغشته سازید و روی محل مورد نظر بگذارید.

شادابی پوست با ماسک گل بابونه

دو قاشق چایخوری گل بابونه خشک را دم نموده و بگذارید خنک گردد سپس آن را صاف نموده و مایع را در بطری بریزید، 120 میلی لیتر گلاب و 2 قطره اسانس روغن صندل به آن اضافه نموده و در یخچال نگهداری کنید و حداکثر در طول یک هفته بهره ببرید. کافی است به صورت مداوم از این ماسک بهره ببرید تا خودتان به واضح تغییراتی که در پوستتان به وجود می آید را شاهد باشید.

منبع:سایت ستاره

منبع: راسخون

به "خاصیت بابونه برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاصیت بابونه برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید