خبرنگاران شرکت صنایع هوافضای انگلیس 8 هزار کارمند خود را اخراج می کند

به گزارش وبلاگ ساختمان، لندن -خبرنگاران- شرکت مهندسی رولز رویس انگلیس در نظر دارد تا برای کاهش زبان های اقتصادی ناشی از بحران کرونا (کووید-19) 8 هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کند.

خبرنگاران شرکت صنایع هوافضای انگلیس 8 هزار کارمند خود را اخراج می کند

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، این بزرگ ترین میزان تعدیل نیرو توسط رولز-رویس در 30 سال گذشته بشمار می رود.

این شرکت پس از آن تصمیم به تعدیل نیرو گرفته که صنایع هوایی سراسر جهان به دلیل کاهش مسافرت های هوایی با مسائل مالی جدی روبرو است.

دو غول هواپیماسازی ایرباس و بوئینگ حجم قابل توجهی از سفارش خرید قطعات یدکی از رولز-رویس را کاهش داده و ترافیک هوایی در بیشتر فرودگاه های جهان افت شدیدی را تجربه کرده است.

دولت انگلیس برای جلوگیری از خسارت های مالی شرکت های تجاری انگلیس 330 میلیارد پوند اعتبار تخصیص داده است. با این حال فاننشال تایمز گزارش داد که حجم زیان مالی رولز-رویس در حدی است که این شرکت را به مرز ورشکستگی کشانده است.

ماه گذشته گزارش شد که این شرکت پرداخت پاداش به مدیران و سرمایه گذاری های طولانی مدت را متوقف کرده است. در بیانیه رولز-رویس آمده است: تاثیر شیوع کووید-19 بی سابقه است. ما بلافاصله وارد عمل شده تا هزینه ها را کاهش و مقاومت خود را در این دوران پر چالش افزایش دهیم اما لازم است اقدامات بیشتری را صورت دهیم.

تا به امروز دو شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز و رایان ایر از طرح تعدیل هزاران تن از کارکنان خود به دلیل مسائل مالی ناشی از بحران کرونا خبر داده اند.

بریتیش ایرویز اعلام کرده که در سه ماهه نخست سال 2020 (10 دی 98 تا 10 فروردین 99) 535 میلیون یورو ضرر کرده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته میلادی 135 میلیون یورو سود کرده بود.

خطوط هواپیمایی ایزی جت نیز تمام پروازهای خود را به حالت تعلیق درآورده است. این شرکت هواپیمایی ارزان قیمت که سال گذشته 96 میلیون مسافر را جابه جا کرد، در بیانیه خود گفت که 344 فروند هواپیمای خود را به حالت تعلیق و خدمه پرواز را برای جلوگیری از خسارت مالی، خانه نشین کرده است.

همچنین خطوط هواپیمایی فلای بی که از قبل به دلیل ابهامات مالی ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) و مسائل مالی در مرز ورشکستگی قرار گرفته بود، 15 اسفند سال گذشته به دنبال کاهش مسافران هوایی بر اثر شیوع ویروس کرونا اعلام ورشکستگی کرد.

انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی پیش بینی کرده که شرکت های هواپیمایی انگلیس امسال حدود 18 میلیارد پوند متضرر خواهند شد.

نگاهی به تاریخچه رولز رویس

شرکت رولز رویس در سال 1906 میلادی توسط چارلز رولز و هنری رویس، تحت نام رولز-رویس لیمیتد تأسیس شده است.

در سال 1971 برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت رولز رویس، دارایی های این شرکت از سوی دولت انگلیس، ملی اعلام شد و سپس در سال 1973 شرکت رولز-رویس به دو شرکت تفکیک شد و بخش خودروسازی رولز-رویس موتورز نام گرفت و بخش هوافضای آن نیز تحت عنوان رولز رویس هلدینگ ثبت شد.

مدیریت رولز رویس موتورز در سال 1980 به شرکت ویکرز سپرده شد و در سال 1987 توسط گروه فولکس واگن خریداری شد، که در نهایت در سال 1998 به ب ام و واگذار شد و نام آن نیز به رولز رویس موتور کارز تغییر پیدا کرد. این شرکت هم اکنون به عنوان زیرمجموعه ای از شرکت خودروسازی ب ام و به شمار می آید.

اما شرکت رولز رویس هلدینگ، در حال حاضر در چهار حوزه فعالیت می نماید، که شامل: فناوری هوافضا، صنایع دفاعی، تجهیزات دریایی و انرژی می باشد. این شرکت هم اکنون دومین تولیدکننده موتورهای جت هواپیماهای مسافربری می باشد، همچنین در رتبه دوم سازندگان موتور هواگردهای نظامی نیز قرار گرفته است.

رولز رویس سومین تولیدکننده موتورهای هواگرد در جهان است، همچنین در رتبه 16 از فهرست بزرگترین پیمانکاران پروژه های نظامی جهان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شرکت صنایع هوافضای انگلیس 8 هزار کارمند خود را اخراج می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرکت صنایع هوافضای انگلیس 8 هزار کارمند خود را اخراج می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید