خسارت 60 تا 80 درصدی کرونا به اهالی هنر

به گزارش وبلاگ ساختمان، خبرنگاران : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه خسارت های ایام کرونا در بعضی موارد به اصحاب هنر بین 60 تا 80 درصد بوده است، گفت: البته دولت اقداماتی را در این زمینه داشته است ولی طبیعتا نیازمند توجه مضاعف هستیم.

خسارت 60 تا 80 درصدی کرونا به اهالی هنر

به گزارش وبلاگ ساختمان به نقل از فارس: سیدعباس صالحی در حاشیه جلسه شورای هنر که در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید، با بیان این مطلب اضافه کرد: در این شورا به موضوعات مختلف از جمله تاثیر کرونا بر هنر توجه شد. پاره ای از فعالیت های هنرمندان در دوران کرونا تحت تاثیر نهاده شد؛ فرصت های کرونایی در این ایام در عرصه های مختلف وجود داشت و بعضی هنرمندان در شرایط کرونایی برای انتقال هنرشان از این شرایط بهره گرفتند.

وی با اشاره به اینکه خسارات ایام کرونا در بعضی موارد به اصحاب هنر بین 60 تا 80 درصد بوده است، گفت: البته دولت اقداماتی را در این زمینه داشته است ولی طبیعتا نیازمند توجه مضاعف هستیم.

صالحی از توجه جدی بر فراوری تله تئاتر اطلاع داد و گفت: سابقه خوبی در فراوری تله تئاتر داشتیم و کوشش داریم این تجربه تقویت گردد ضمن آنکه فرصت های کرونایی هم در این عرصه تقویت گردد.

وی با بیان اینکه دوره کرونا فلسفه هنر کرونایی در حوزه زیبایی و گونه شناسی دارد، گفت: هرچه کرونا زمانش طولانی تر گردد زیست بوم جدیدی شکل می دهد و باید فلسفه هنر کرونایی داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در سند مهندسی فرهنگی به موضوع مد و لباس توجه و این سند به وزارت فرهنگ ارجاع شده است و در فضای سند چارچوبی را ستاد مهندسی معرفی نموده و قرار است شورای هنر اظهار نظرهای خود را به این سند داشته باشد.

صالحی درباره برطرف مسائل دانشگاه هنرهای سنتی استاد فرشچیان اعلام کرد: مصوبه با این نگاه شکل گرفت که نظام استاد شاگردی دیرین آموزشی خودمان را ادامه دهیم، همچنین قرار شد کمیته ای مشترک با وزارت علوم داشته باشیم و حاصل مسائل مطرح شده به شورای هنر با حضور وزیر علوم مشخص تکلیف گردد.

وی درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای جبران خسارات کرونا به عرصه هنر گفت: در بخش های مختلف این خسارت ها نسبت به سال قبل از حیث کار و فروش عرصه های مختلف شاهد بودیم، بر این اساس اقداماتی داشته ایم که بخشی از آن مربوط به بیمه سه ماهه هنرمندان بود، بخشی دیگر به عنوان یاری تسهیلات معیشتی به هنرمندان مربوط می شد.

صالحی در انتها اضافه کرد: رقم 12میلیارد تومانی برای 75 هزار عضو صندوق هنر در نظر داریم، سامانه کارا هم به کسانی که خسارت دیدند، تسهیلات می دهد و ثبت نام تا انتها مهر ادامه دارد، علاوه بر آن تسهیلات 4 درصد اشتغال را داشتیم که تخصیص 200 میلیارد تومان آن محقق شد

منبع: اقتصادنیوز

به "خسارت 60 تا 80 درصدی کرونا به اهالی هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 60 تا 80 درصدی کرونا به اهالی هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید