خیابان بالدوین ، خیابان پیمایی در شیب دار ترین خیابان دنیا

به گزارش وبلاگ ساختمان، خیابان بالدوین ، شیب دار ترین خیابان دنیا است. مکان های عجیب و غریب در اطراف ما خیلی زیاد است از بنا های ساخته شده به دست انسان گرفته تا سازه هایی که به صورت طبیعی عجیب و غریب و کمی مرموز هستند . در نیوزلند خیابانی وجود دارد که در نگاه اول کمی عجیب به نظر می رسد که چرا طراحان و مهندسان شهر سازی چنین خیابانی را احداث کرده اند خیابانی به نام بالدوین که شیب آن طبیعی نیست و در بعضی نقاط به مقدار ای زیاد است که نمی توان از روی آن راه رفت. البته این خیابان نتیجه آنالیز نکردن دقیق و مکان یابی نکردن درست است که به این وضع در آمده است . در ادامه از کج ترین خیابان دنیا، خیابان بالدوین برایتان می گوییم.

خیابان بالدوین ، خیابان پیمایی در شیب دار ترین خیابان دنیا

کمی بیشتر درباره خیابان بالدوین

تنها خیابان بالدوین نیست که شیبش تند است و شیب دار ترین خیابان دنیا یا کج ترین خیابان دنیا است، بلکه خیابان هایی مانند آرنولد ، کالدر و خیابان دالمنی هم شیب دار ساخته شده اند و امروزه این خیابان مشهور است شاید در ابتدا مردم شهر دونیدن از داشتن چنین خیابانی حس خوبی نداشتند اما امروزه به علت برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی علی الخصوص درتابستان و مسابقاتی دو که درامتداد این خیابان برگزار می گردد سبب شده است که این منطقه رونق مالی خوبی داشته باشد و به یک نقطه شناخته شده در دنیا تبدیل گردد. سالانه بعد از برگزاری این مراسمات هزاران توپ تنیس و شیرینی شکلاتی را در پایین و بالای خیابان عرضه می گردد. خیابان بالدوین بر حسب رکورد های دنیای گینس جزو شیب دار ترین خیابان های مسکونی دنیا به شمار می رود. که بر اثر بی دقتی و بی مسئولیتی مهندسین معماری لندن تاسیس شده است. آن ها می توانستند بهتر عمل نمایند راه چاره این بود که به علت شیب تند این منطقه و برای کاهش شیب خیابان می توانستند خیابان ها را کمی پر پیچ و خم تر بسازند تا از این طریق بتوانند شیب زیاد را مدیریت نمایند .

طول این خیابان کمی کمتر از 350 متر می باشد، دارای شیب میانه 1.5 متر می باشد و در شمال شرقی دره لیندسی کریک قرار گرفته است و در امتداد افق به سمت اپوهو ادامه یافته است . قسمت های پایین این جاده شیب کمتری دارند بنابر این در آن ها از آسفالت استفاده شده است ولی قسمت های بالاتر که شیب آن تند تر است و در نهایت شیب آن تا 70 متر هم می رسد به جای آسفالت از بتن استفاده شده است چون گرمای شدید تابستان قیر را آب نموده وبه سمت پایین خیابان روانه می نماید. یعنی این که به ازای هر 2.86 متری که به سمت بالا طی می گردد به شیب این خیابان، چیزی در حدود 1متر اضافه می گردد .

در ادامه می توانید تصاویر بیشتری از خیابان بالدوین را مشاهده نمایید:

منبع: همگردی

به "خیابان بالدوین ، خیابان پیمایی در شیب دار ترین خیابان دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان بالدوین ، خیابان پیمایی در شیب دار ترین خیابان دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید