درج نکردن قیمت بر روی کالا و خدمات تخلف است

به گزارش وبلاگ ساختمان، فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات اعم از فنی و حرفه ای مکلف به درج قیمت یا الصاق برچسب روی کالا و یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه هستند.

درج نکردن قیمت بر روی کالا و خدمات تخلف است

به گزارش خبرنگار از ، علیرضا محمودی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: براساس ماده 15 قانون نظام صنفی تمام عرضه نمایندگان کالا و خدمات اعم از تولیدنمایندگان، واردنمایندگان، توزیع نمایندگان، فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات اعم از فنی و حرفه ای مکلفند به درج قیمت یا الصاق برچسب روی کالا و یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه هستند و باید قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت را به طور روشن و مکتوب به گونه ای که برای همگان قابل رویت باشد، اعلام نمایند.

او تأکید کرد: تمامی واحد های صنفی، تولیدی، خدماتی و توزیعی موظف به رعایت و اجرای قانون می باشند در غیر اینصورت بازرسان سازمان صنعت، معدن وتجارت در صورت روبرو با واحد های صنفی و خدماتی که تابلو نرخ خدمات و قیمت کالا را بر روی کالا نصب نکرده باشند با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی رفتار خواهند کرد.

محمودی اضافه نمود: نصب نکردن قیمت یکی از روش های گرانفروشی و سود جویی می باشد و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در راستای حمایت از حقوق شهروندی و مصرف نمایندگان و همچنین برای جلو گیری از سوء استفاده بعضی از افراد ملزم به اجرای قانون می باشد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف نمایندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی بیان کرد: بحث دیگر واحد های صنفی فاقد پروانه کسب و عدم رعایت نظام صنفی از سوی آن ها از جمله الصاق برچسب قیمت و نرخ نامه از سوی واحد های مذکور و نیز عدم تجهیز زیرساخت های شبکه توزیع و واحد های صنفی عرضه نماینده کالا و خدمات از جمله صندوق مکانیزه فروش است.

لازم به ذکر است شهروندان کمافی السابق در صورت مشاهده عدم رعایت این قانون در واحد های صنفی می توانند مراتب را به وسیله شماره تلفن 124 به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور منعکس تا ضمن رسیدگی، اقدام قانونی متناسب نیز به عمل آید.

انتهای پیغام / س خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "درج نکردن قیمت بر روی کالا و خدمات تخلف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درج نکردن قیمت بر روی کالا و خدمات تخلف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید