سریع ترین خودروی ایرانی در مقابل سریع ترین خودروی دنیا، عکس

به گزارش وبلاگ ساختمان، بنابر آخرین آنالیز های انجام شده، خودروی Koenigsegg Jesko Absolut سریع ترین خودرو در جهان است که حداکثر سرعت آن 530 کیلومتر در ساعت است.

سریع ترین خودروی ایرانی در مقابل سریع ترین خودروی دنیا، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ساختمان ، در میان خودروهای داخلی اما سمند سورن توربو و دنا پلاس توربو از جمله سریع ترین ها هستند؛ حداکثر سرعت دناپلاس توربو 205 کیلومتر در ساعت است و حداکثر سرعت سمند سورن توربو 210 کیلومتر در ساعت است.

بنابر آخرین آنالیز های انجام شده، خودروی Koenigsegg Jesko Absolut سریع ترین خودرو در جهان است که حداکثر سرعت آن 530 کیلومتر در ساعت است و صفر تا صد آن تنها 2.5 ثانیه به طول می انجامد.

در کونیگزگ یسکو ابسلوت بال بزرگ عقب و اسپلیتر بزرگ جلو حذف شده اند و دو باله بزرگ که برای بهبود پایداری در سرعت های بالا طراحی شده اند از کاور پیشرانه بیرون زده اند. بعلاوه روی رینگ ها هم کاورهایی نصب شده که به کاهش ضریب درگ به 0.28 یاری می نمایند.

در ابسلوت، داون فورس در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت به حدود 40 کیلوگرم کاهش پیدا می نماید و حداکثر داون فورس نیز به تنها 150 کیلوگرم می رسد. به همین علت، این نسخه می تواند تعلیق نرم تر و راحتی و قابلیت استفاده روزمره بیشتری داشته باشد.

در سینه یسکو یک پیشرانه 5 لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که به وسیله کونیگزگ طراحی و مهندسی شده است. این در اصل تکاملی از موتوری است که برای آگرا توسعه پیدا نموده بود حالا به میل لنگ تخت مجهز شده است. این میل لنگ تنها 13 کیلوگرم وزن دارد و امکان رسیدن به دور 8,500 rpm را برای پیشرانه فراهم می نماید.

به منظور کاهش ارتعاشات ناشی از استفاده از میل لنگ تخت، شاتون ها و پیستون های جدیدی ساخته شده که هرچند فولادی هستند اما وزن آن ها به مقدار نمونه های تیتانیومی قبلی بوده و درعین حال مستحکم تر هستند. توربوشارژرها نیز به سیستم تزریق هوایی که به وسیله کونیگزگ طراحی شده مجهز شده اند که انفجارهای کوتاهی از هوای پرفشار را به داخل توربوها پمپاژ می نماید تا توربین بچرخد و تأخیر توربو کاهش یابد.

در این میان در معرفی ماشین های پرسرعت ایرانی، می توان از سمند سورن توربو نام برد. این ماشین ایرانی که با طرحی متفاوت فراوری شده، با شتاب 8.5 تا 8.8 ثانیه و حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت، یکی از سریعترین ماشین های ایرانی محسوب می گردد.

دیگر مشخصات این ماشین سریع ایرانی؛ موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ با قدرت 150 اسب بخار و حجم موتور 1.7 لیتر می باشد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرستقیمت روز خودرو در وبلاگ ساختمان مراجعه کنید.

حقایقی درباره تانک جهانی خودروها!/خودرویی که مرسدس بنز نتوانست آن را تکرار کند!/عکس

گوهر گمشده پورشه، ابرماشینی که در تاریخ گم شد/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین

به "سریع ترین خودروی ایرانی در مقابل سریع ترین خودروی دنیا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین خودروی ایرانی در مقابل سریع ترین خودروی دنیا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید