سفر لوکس به کویر در ازای یک ماه حداقل دستمزد وزارت کار!

به گزارش وبلاگ ساختمان، آنالیز قیمت تورهای کویری نشان می دهد، هزینه سفر لوکس به کویر مصر با کمی اغماض با حداقل دستمزد ماهانه یک کارگر (دستمزد پایه وزارت کار) شانه به شانه می زند.

سفر لوکس به کویر در ازای یک ماه حداقل دستمزد وزارت کار!

به گزارش وبلاگ ساختمان کویر مصر تور هیجان انگیزی برای یک سفر کوتاه به شمار می رود؛ این سفر داخلی برای همه گروه های سنی مجذوب نماینده بوده و این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

علاءالدین تراول، تور کویر مصر را به صورت سه روزه برگزار می نماید؛ زمانبندی در روزهای تور، طبق برنامه زیر انجام می گردد؛

روز اول: ساعت12شب، حرکت از تهران با اتوبوس 25VIP صندلی به سوی کویر مصر و به وسیله اتوبان تهران، قم، کاشان، زواره انجام می گردد. این تور ساعت 7صبح با ورود مسافران به مهمانسرای نایین و صرف صبحانه و ملاقات از خانه پیرنیا و موزه مردم شناسی و بازدید از مسجد جامع نایین ادامه می یابد. در مرحله بعد، مسافران تور به سمت کویر مصر و فرحزاد حرکت نموده و ساعت 14 به هتل تی دا وارد شده و اتاق های خود را تحویل می گیرند. سپس مسافران برای صرف ناهار (میهمان تور) خواهند بود . بعد از ناهار مسافران تور، وقت آزاد برای کویرگردی با اتومبیل های سافاری و موتورهای ATV و شترسواری و عکاسی و ... خواهند داشت.

روز دوم: ساعت 9 صبح و پس از صرف صبحانه، به سوی روستای گرمه (نخلستان و چشمه) حرکت نموده و بعد از بازدید ارگ بیاضه ساعت 13:30 برای ناهار به هتل باز می گردند. بعد از ناهار اجرای سافاری با هماهنگی قبلی از برنامه های گنجانده شده در این تور است. صرف شام نیز در هتل به صرف آبگوشت آتشی بوده و اقامت شبانه نیز در هتل صورت می گیرد.

روز سوم: ساعت 8 صبح و پس از تحویل اتاق و صرف صبحانه حرکت به سوی دریاچه نمک و چند ضلعی ها و سپس برگشت به تهران از اتوبان کاشان قم تهران خواهد بود.

همراهی راهنمای تور از ابتدا تا انتهای تور، بیمه مسافرتی، پرداخت ورودیه اماکن مورد بازدید، پذیرایی بین روز چای، نسکافه، آب معدنی و میوه نیز از خدمات تور کویر مصر بوده و علاءالدین تراول این تور را به صورت اختصاصی، دربستی و ویژه برای گروه های دانشجویی، دانش آموزی، دوستان و جوانان ماجراجو و بعلاوه پرسنل شرکت ها، برندها و مجموعه ها با شرایط دلخواه برگزار می نماید.

هزینه این تور برای هر نفر بزرگسال در اتاق دوتخته 999 هزار تومان است که با احتساب 3 درصد تخفیف، به مبلغ 970 هزار تومان می رسد.

علاءالدین تراول بیشترین هزینه برگزاری تور سه روزه را نسبت به سه آژانس دیگری که در ادامه آمده است، دارد اما در مقابل خدمات بیشتری را به مسافران ارائه می نماید.

آژانس آرند گشت امرداد، تور کویر مصر را 3 روزه و با هزینه 285 هزار تومان برگزار می نماید. برنامه کویر تور مصر این آژانس شامل رمل نوردی ، بازدید از دریاچه نمک، شب نشینی دور آتش، بازدید از روستای گرمه و تماشا چشمه های کویری و ماهی های آن و قلعه گرمه است.

هزینه تفریحاتی همانند شترسواری، سافاری و موتور ATV با خود مسافر است.

طبق اعلام این آژانس برنامه سه روزه تور به این توضیح است:

روز اول: حرکت شب هنگام به سمت کویر .

روز دوم: حدود ساعت 8 رسیدن به خورو بیابانک و بعد از صرف صبحانه در اقامتگاه سنتی حرکت به سمت روستای مصر . سپس شترسواری به سمت رمل های شنی و پیاده روی بر شن های گرم کویری و بعد از آن کویرنوردی با خودروهای سافاری.

در ادامه برگشت به سمت اقامتگاه سنتی و بعد از ناهار و کمی استراحت رفتن به به سمت دریاچه نمک در برنامه این تور واقع شده است. سپس مسافران برای صرف شام و استراحت به سمت اقامتگاه سنتی برمی گردند.

روز سوم: رفتن به روستای گرمه پس از صرف صبحانه و پیاده روی در میان باغ های انار و نخلستان های خرما از دیگر برنامه های روز سوم این سفر است. پس گذشتن از قلعه تاریخی، رفتن به چشمه ای در دل کوه با ماهی های کوچک و بعد از صرف ناهار حرکت به سمت تهران صورت می گیرد.

آژانس مسافرتی الفبای سفر، نیز تور کویر مصر را با شرایطی که در ادامه آمده است، برگزار می نماید:

این تور به صورت دو روز و نیم و با یک شب اقامت در خانه روستایی صورت می گیرد؛ از جمله خدمات تور، بیمه مسافرتی، دو وعده صبحانه، دو وعده ناهار و یک وعده شام است.

بازدید از دریاچه نمک، روستای گرمه (نخلستان و چشمه) نیز از دیگر خدماتی است که الفبای سفر به مسافران تور کویر مصر می دهد.

این تور به مبلغ 235 هزار تومان در اختیار علاقه مندان است.

در این تور هم هزینه تفریحاتی همانند شترسواری، سافاری و موتور ATV با خود مسافر است.

تور مصر در آژانس کلوت سفر ترکیبی از طبیعت گردی، گشت و شترسواری در کویر و بازدید از شهرها و روستاهای قدیمی دارای معماری کویری است.

پیاده روی های کوتاه و بعلاوه شترسواری در بین ماسه های بادی (شن های روان) از برنامه های طبیعت گردی این سفراست.

دشت های وسیع پوشیده شده از پولیگون های نمک با نام محلی کویر طبقه، از دیگر زیبایی های کویری است که در این تور از آنها تماشا می کنید. بناهای تاریخی، قلعه ها، مسجد ها، آب انبارها و خانه های قدیمی در شهرها و آبادی های خور و بیبانک، گرمه، بیاضه و مصر از تماشای های تاریخی و فرهنگی این سفر است.

هزینه این تور 520 هزار تومان است و سطح خدمات این مجموعه کامل بوده و شامل وسیله حمل و نقل، اتوبوس VIP (تختشو 25 صندلی)، اقامت در خانه محلی تجهیز شده آتشونی، پذیرایی شامل 2 وعده صبحانه، 2 وعده ناهار، یک وعده شام و پذیرایی بین روز است؛ بعلاوه مسافران تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار می گیرند.

جزئیات برنامه سه روزه تور نیز به توضیح زیر است:

روز اول: مسافت 9 ساعته تهران به خور و بیابانک شب هنگام شروع می گردد.

روز دوم: پس از صرف صبحانه مسافران به سمت تپه های شنی حرکت می نمایند و راهپیمایی روی رمل های شن و تماشا طبیعت کویری و شترسواری از برنامه روز دوم سفر است، تجربه سافاری و موتور چهار چرخ نیز هیجانی خاص دارد. صرف نهار و حرکت به سمت دریاچه نمک از دیگر برنامه های این سفر است.

روز سوم: مسافران پس از صرف صبحانه در اقامتگاه (کلبه آتشونی مازیار) به سمت بیاضه رفته و به بازدید از ارگ خشتی و بافت قدیمی روستا می روند. بعد از ملاقات از روستای بیاضه به سمت روستای گرمه رفته و از نخلستان های کویری تماشا می نمایند و پس از صرف ناهار در اقامتگاه برای برگشت به تهران آماده می شوند.

2 وعده صبحانه، 2 وعده ناهار و یک وعده شام در همه آژانس ها به صورت مشترک برای مسافران در نظر گرفته شده است.

آژانس الفبای سفر کمترین هزینه را از گردشگران برای سفر دو و نیم روزه به کویر مصر دریافت می نماید.

سفر به کویر مصر با تورهایی که خدمات بیشتری دارند هزینه سنگینی دارد که با عایدی بسیاری از اقشار جامعه هماهنگ نیست. قطعا کسی که عایدی ماهانه 2 تا 3 میلیون تومانی دارد - یعنی بیش از 70 درصد جامعه - نمی تواند 970 هزار تومان برای تور کویر مصر هزینه کند. با توجه به این که شرکت در یک تور کویری هزینه های جانبی مثل حمل نقل تا خانه و البسه مناسب کویر و خرید سوغات از منطقه نیز دارد، این تور از 970 هزار تومان بیشتر می گردد و سر به 1 میلیون و 100 و بیشتر می زند که با حداقل دستمزد ماهانه پایه وزارت کار یک کارگر برابر است!

از سوی دیگر با کاهش خدمات لوکس، هزینه تور کویر مصر به شدت کاهش می یابد. پس اگر می خواهید چند روز زیبای پاییزی را در کویرهای بی نظیر ایران بگذرانید، انتخاب هایی همانند تورهای 235هزار تومانی دارید؛ بعلاوه اگر کمی بیشتر جست وجو کنید حتی تورهای مقرون به صرفه تر نیز خواهید یافت.

منبع: همگردی

به "سفر لوکس به کویر در ازای یک ماه حداقل دستمزد وزارت کار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر لوکس به کویر در ازای یک ماه حداقل دستمزد وزارت کار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید