شانه ساز: ایمنی غذا از مباحث چالشی است

به گزارش وبلاگ ساختمان، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نشانگر های رنگی آنچنان که شایسته است در اختیار مردم قرار نگرفته و مردم مطلع نیستند چگونه از این امکاناتی که با زحمت شکل گرفته است، استفاده نمایند.

شانه ساز: ایمنی غذا از مباحث چالشی است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ ساختمان، محمدرضا شانه ساز، روز سه شنبه در همایش روز جهانی غذا، گفت: واقعیت موضوع را باید بپذیریم که در کشور ما آنچنان که شایسته است به مقوله ایمنی غذا پرداخته نشده و بحث امنیت و کمیت غذا که وزارت جهاد کشاورزی تولیت دارد و فعالیت می نماید و در زمینه فراوری و واردات وظایف خود را انجام می دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در زمینه ایمنی که وزارت بهداشت وظایفی دارد خیلی خیلی کار داریم البته زحمات سالیان گذشته را نادیده نمی گیریم بلکه موضوع بسیار چالش برانگیز و حساس است.

وی اضافه کرد: هنوز یادمان هست که دو دهه قبل وقتی به مغازه ها و سوپرمارکت ها مراجعه می کردیم عمده مواد غذایی که ارائه می شد به شکل فله ای بود و در وزارت بهداشت خیلی زحمت کشیده شد و خیلی تهدید ها و برخورد ها را داشتیم تا به جایی رسیدیم که بخش اعظم موادی که اکنون عرضه می گردد شناسنامه دار است و معین است کجا فراوری شده و در کجا باید تأمین گردد و به کجا باید برسد.

شانه ساز ادامه داد: هر آنچه در کشور ما اتفاق می افتد با بحث غذا مرتبط است. مثلاً موضوعاتی مانند آلودگی هوا یا سبک زندگی به عنوان آیتم های اثرگذار بر سلامت عنوان می گردد و وقتی به آنچه که رخ می دهد نگاه می کنیم می بینیم بخشی از مردم کشور این معضل را به مقدار شهر های بزرگ ندارند. اما وقتی صحبت از غذا می گردد همه مردم حتی ساکنین روستا ها هم درگیر این موضوع هستند و سمومی که مثلاً برای دام ها استفاده می گردد در تغذیه افراد خود را نشان می دهد. کوشش زیادی اجرا شده است و برای کاهش نمک و چربی ترانس و…، کوشش شده است، ولی تا زمانی که مردم درگیر فرایند نظارت بر مواد غذایی نشوند به نتیجه مطلوب خود نمی رسیم.

وی تاکید نمود: آنچه به عنوان خلاقیت ایرانی به عنوان اولین بار در کشور انجام می گردد برچسب تی تک است و نشانگر های رنگی محصولات غذایی آنچنان که شایسته است در اختیار مردم قرار نگرفته و مردم مطلع نیستند چگونه از این امکاناتی که با زحمت شکل گرفته است، استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شانه ساز: ایمنی غذا از مباحث چالشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانه ساز: ایمنی غذا از مباحث چالشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید