ضرورت ورود معلمان به مباحث تربیتی بر اساس سند تحولی مدارس سما

به گزارش وبلاگ ساختمان، معاون آموزش های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: رویکرد پرورشی و تربیتی در سند تحولی مدارس سما پررنگ است.

ضرورت ورود معلمان به مباحث تربیتی بر اساس سند تحولی مدارس سما

سید علی المدرسی معاون آموزش های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در نشست شورای عالی نظارت مدارس سما با رئیس دانشگاه آزاد استان و مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: با پشتوانه قوی دانشگاه آزاد اسلامی، همه این کوشش ها در سال های گذشته به بخشنامه ساماندهی مدارس سما و تغییر نوع نگاه به معلم ختم می گردد.

او توضیح داد: صرف اینکه ما باید معلم را یک ابزار ببینیم تمام شده است بلکه معلم خود یک معاون پرورشی و هم معاون اجرایی است و باید کار آموزشی و هم کار تربیتی انجام دهد.

به گفته او اگر بخواهیم کار پرورشی را صرفا در معاونت پرورشی ممیز کنیم قطعا نتیجه آن شرایط امروز کشور می گردد که مشاهده می کنیم، ولی خود معلم در این طرح دغدغه پرورشی هم می تواند داشته باشد.

المدرسی اضافه نمود: یعنی ما از معلم کار تخصصی ورزش نمی خواهیم، ولی می خواهیم در ساعت زیستی و بدنی اطلاعات کامل را داشته باشد و یک ساعت ویژه این موضوع با دانش آموز ما وارد بحث گردد.

المدرسی، ورود معلمان به میاحث تربیتی را بر اساس سند تحولی مدارس سما ضروری خواند و اظهار امیدواری کرد: با پشتوانه دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت علمی متخصص و دانش بالایی که در آنجا و در نیرو های خودمان و نیرو های بازنشسته آموزش و پرورش داریم ما را به جلو هم حرکت می دهد و به خاطر همین مدارس سما می تواند با برند مدرسه زندگی کار خود را ادامه می دهد و انشالله بتواند به اهداف عالیه هم برسد.

او در بخش دیگری از سخنانش، اعلام کرد: در مدارس سمای سطح استان 14 مدرسه ابتدایی داریم که دارای 14 مدیر، 38 معاون، 14 خدمتگزار و 152 معلم تمام وقت و 63 فوق برنامه و ساعتی فعالیت دارند و نیز تعداد 9 مدرسه متوسطه و هنرستان سما در استان وجود دارد که جمعا 4130 دانش آموز را آموزش می دهند.

سال جاری به لطف خدا و اعتماد مردم با رشد 18 درصدی آمار رو به رو بوده این که رسالت ما را مضاعف می نماید.

معاون آموزش های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، با تقدیر و تشکر از اقدامات آموزش و پرورش در مورد معرفی معلمان به مدارس از همراهی و حمایت های اجرا شده تقدیر نمود.

وبلاگ ساختمان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ضرورت ورود معلمان به مباحث تربیتی بر اساس سند تحولی مدارس سما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ورود معلمان به مباحث تربیتی بر اساس سند تحولی مدارس سما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید