نشست مجازی طراحی و سبک شناسی هانس هولاین در موزه آبگینه برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ ساختمان، مدیر موزه آبگینه و سفالینه های ایران گفت: نشست مجازی طراحی و سبک شناسی هانس هولاین طراح موزه آبگینه روز شنبه 6 اردیبهشت ماه با گفتگوی برخط با امیرحسین تبریزی برگزار می گردد.

نشست مجازی طراحی و سبک شناسی هانس هولاین در موزه آبگینه برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ ساختمان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، حمید وکیل باشی گفت: هانس هولاین در طراحی موزه آبگینه از آثار برجسته تاریخی ایران مانند کاخ تچر، ستون های تخت جمشید، قوس های صفوی و کعبه زرتشت الهام گرفته و بااینکه ویترین ها و فضای کلی موزه به صورت مدرن طراحی شده اند، اما این طراحی مدرن به فضای کلی ساختمان که بنایی سنتی است آسیب نزده و در هماهنگی کامل با آن قرار گرفته است.

او گفت: هولاین شناخت درستی درباره اشیای حاضر در موزه داشته است و نگاه ما به این مجموعه به عنوان موزه ای ملی است. جایی که این بنا قرارگرفته است در هسته اصلی و تاریخی تهران است.

مدیر موزه آبگینه و سفالینه های ایران اظهار داشت: هانس هولاین متولد 30 مارس 1934 در وین، معمار برجسته اتریشی، برنده جایزه پریتزکر در سال 1985، طراح موزه آبگینه و سفالینه در تهران است. او در 24 آوریل 2014 در سن 80 سالگی براثر یک بیماری شدید در وین درگذشت.

او اضافه کرد: علاقه مندان برای دریافت لینک نشست مجازی طراحی و سبک شناسی هانس هولاین می توانند واژه آبگینه را به 5000542020 پیامک نمایند.

منبع: میراث آریا

به "نشست مجازی طراحی و سبک شناسی هانس هولاین در موزه آبگینه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مجازی طراحی و سبک شناسی هانس هولاین در موزه آبگینه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید