نیازی به نیروهای آمریکایی نداریم

به گزارش وبلاگ ساختمان، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در گفتگویی با روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط عربستان سعودی، تاکید نمود که عراق نیازی به نیروهای عملیاتی آمریکایی ندارد و هدف گفتگوی راهبردی بین واشنگتن و بغداد هم بازنگری در روابط بین دو طرف است.

نیازی به نیروهای آمریکایی نداریم

نخست وزیر عراق با بیان این موضوع توضیح داد: عراق تجربه جنگ با داعش را پشت سر گذاشته است و دیگری احتیاجی به حضور نیروهای عملیاتی آمریکا نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنچه که پس از سال 2003 اتفاق افتاده است، بی اعتمادی که در پی نظام سیاسی شکننده موجود حاصل شده، جنگ فرقه ای و عدم برابری و مساوات بین ملت، باعث جنگ های عبثی شده است که نتیجه آن آوارگی و پناهندگی عراقی ها بوده است. ضمن اینکه سرنوشت عده ای نیز معین نیست.

از سوی دیگر بدر الزیادی عضو کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق امروز (آدینه) از مهمترین محورهای دور جدید مصاحبهی راهبردی بین کشورش و آمریکا پرده برداشت.

وی گفت: دور جدید مصاحبهی راهبردی بین بغداد و واشنگتن که هفتم ماه آوریل آغاز خواهد شد، شامل محورهای مالی، سیاسی و امنیتی خواهد بود.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق با اشاره به اینکه دولت عراق پرونده هایی برای آنالیز آنها در چارچوب طرح الکاظمی درباره اوضاع امنیتی دارد، افزود: در این مصاحبه باید نکات اصلی ثابت گردد تا بتوان از آن استفاده کرد و صوری نباشد. بنابراین باید در آن اصولی در ارتباط با عراق وجود داشته باشد زیرا به چیزهای زیادی احتیاج است و باید از روابط دیپلماتیک استفاده کرد.

این نماینده عراقی گفت: عراق امروز دارای نیروهای امنیتی توانمندی است و می تواند در دفاع از مرزهایش و بدون احتیاج به نیروهای اضافی از خود دفاع کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نیازی به نیروهای آمریکایی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازی به نیروهای آمریکایی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید