اشاره پکن به سفر مخفیانه هنری کسینجر در سال 1971 برای برقراری روابط با چین: روابط پکن و واشنگتن نیازمند عقلانیت کیسینجری و شجاعت سیاسی نیکسونی است

به گزارش وبلاگ ساختمان، باشگاه خبرنگاران نوشت: دیپلمات ارشد چینی در ملاقات با کیسینجر تاکید نمود پکن را نمی توان متوقف کرد و این آمریکاست که باید سیاست احترام را در پیش بگیرد.

اشاره پکن به سفر مخفیانه هنری کسینجر در سال 1971 برای برقراری روابط با چین: روابط پکن و واشنگتن نیازمند عقلانیت کیسینجری و شجاعت سیاسی نیکسونی است

وانگ یی، اضافه نمود: این سه خط مشی، اساسی و بلند مدت، و برای چین و آمریکا، دو قدرت بزرگ، شیوه خوبی برای کنار آمدن هستند. وانگ یی با اشاره به ریچارد نیکسون، رئیس جمهور سابق آمریکا که با چین کمونیست روابط دیپلماتیک برقرار کرد، اضافه نمود: سیاست آمریکا در قبال چین به یک خردمندی دیپلماتیک به شیوه کیسینجر و شجاعت سیاسی نیکسون احتیاج دارد.

وانگ یی، بالاترین مقام دیپلماسی چین، امروز چهارشنبه در ملاقاتی با هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، گفت: مهار یا محاصره کردن چین غیرممکن است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام چینی به کیسینجرِ صد ساله گفت: توسعه چین دارای پویایی قوی درون زا و منطق تاریخی اجتناب ناپذیری است. کوشش برای تغییر دادن چین غیر ممکن و کوشش برای محصور یا مهار کردن آن غیر ممکن تر است.

ملاقات هنری کیسینجر با شی جین پینگ

کیسینجر چگونه مخفیانه برای مذاکرات به چین رفت؟/ از عاریه کردن هواپیمای رئیس جمهور پاکستان تا استفاده از بدل

کیسینجرِ مذاکره گر منتشر شد؛ چگونگی کامیابی در مذاکرات پیچیده و به دست آوردن توافق

درسهایی برای مذاکره

وانگ یی ضمن تشکر از کیسینجر برای مشارکت تاریخی او در آب شدن یخ روابط میان چین و آمریکا، از دوستی برقرار شده از سوی چین با دوستان قدیمی استقبال کرد. وی خاطر نشان کرد سیاست چین در برابر آمریکا تداوم دارد و از رهنمودهای اساسی که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین پیشنهاد نموده است، پیروی می نماید. این رهنمودها عبارتند از احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد.

دیپلمات ارشد چین اضافه نمود: این سه خط مشی، اساسی و بلند مدت، و برای چین و آمریکا، دو قدرت بزرگ، شیوه خوبی برای کنار آمدن هستند. وانگ یی با اشاره به ریچارد نیکسون، رئیس جمهور سابق آمریکا که با چین کمونیست روابط دیپلماتیک برقرار کرد، اضافه نمود: سیاست آمریکا در قبال چین به یک خردمندی دیپلماتیک به شیوه کیسینجر و شجاعت سیاسی نیکسون احتیاج دارد.

هنری کیسینجر، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا در ژوئیه سال 1971 به طور مخفیانه به پکن عزیمت کرد تا زمینه برقراری این روابط و باز کردن راه را برای ملاقات تاریخی نیسکون از مرکز چین در سال 1972 هموار کند.

سیاستِ باز آمریکا در برابر چین در آن موقع که منزوی بود، اقتصاد این کشور آسیایی را که اکنون به دومین قدرت مالی دنیا بعد از آمریکا تبدیل شده است، رونق بخشید.کیسینجر، برنده جایزه صلح نوبل، با دادن مشاوره به شرکت های سرمایه گذار در چین و دادن هشدار علیه سختگیری سیاست آمریکا در برابر پکن، ثروت زیادی اندوخت

310310

منبع: خبرآنلاین

به "اشاره پکن به سفر مخفیانه هنری کسینجر در سال 1971 برای برقراری روابط با چین: روابط پکن و واشنگتن نیازمند عقلانیت کیسینجری و شجاعت سیاسی نیکسونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشاره پکن به سفر مخفیانه هنری کسینجر در سال 1971 برای برقراری روابط با چین: روابط پکن و واشنگتن نیازمند عقلانیت کیسینجری و شجاعت سیاسی نیکسونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید