کاروان لجستیک آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفت

به گزارش وبلاگ ساختمان، منابع خبری از حمله به کاروان نظامی آمریکا در استان صلاح الدین عراق خبر دادند.

کاروان لجستیک آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفت

صابرین نیوز گزارش داد که یک کاروان لجستیک نظامیان آمریکا در استان صلاح الدین مورد حمله قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، این حمله با بمب اجرا شده و گروهی موسوم به مقاومت بین المللی مسئولیت آن را برعهده گرفته است.

این در حالی است که نماینده وابسته به فراکسیون بدر در مجلس عراق پیش از این به موضع گیری درباره مذاکرات میان بغداد و واشنگتن پرداخت.

بدر حسن شاکر اضافه کرد: آمریکا در خروج از عراق جدی نیست و به هیچکدام از توافقات قبلی پایبند نبوده است.

شاکر گفت: بهترین راه حل این است که کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق نقش فعالی در مصاحبه با واشنگتن داشته باشد و اطلاع کامل از توافقی که میان دولت عراق و آمریکاییها درباره خروج نیروهای آنها از عراق جاری است، داشته باشد.

این نماینده مجلس عراق ضمن تاکید بر اینکه جزییات مربوط به آموزشی که مستشاران آمریکایی می دهند و اینکه تعداد مستشاران و ماموریت آنها باید مشخص شود، تاکید کرد: به حرفهای آمریکاییها و قول و قرار آنها تا زمانی که به طور عملی از عراق خارج نشوند، نمی توان اعتماد کرد.

دور سوم مصاحبههای راهبردی میان دولت های عراق و ایالات متحده آمریکا به تازگی انتها یافت. دو طرف پس از انتها این دور از مصاحبههای راهبردی با صدور بیانیه ای مشترک بر لزوم تداوم همکاری های دوجانبه تأکید کردند. طرف های آمریکایی و عراقی عنوان کردند که در دور سوم مصاحبهها علاوه بر مسائل نظامی و امنیتی در خصوص مسائل اقتصادی نیز مصاحبه کرده اند.

واقعیت آن است که دور سوم مصاحبههای راهبردی میان بغداد و واشنگتن به اصرار مقامات ایالات متحده آمریکا برگزار گشت. علت اصلی اصرار آمریکایی ها برای برگزاری این دور از مصاحبهها نیز فشارهایی بود که گروه های مقاومت و رهبران آنها در عرصه های مختلف سیاسی و نظامی به واشنگتن اعمال کردند. علت این مسأله هم آن است که آمریکایی ها طی ماه های گذشته با فشارهای سیاسی و نظامی گسترده گروه های مقاومت عراق برای خروج از خاک این کشور روبرو شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کاروان لجستیک آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروان لجستیک آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید