کوچک ترین قهوه خانه جهان اینجاست، منوی این قهوه خانه با هر منویی که در عمرتان دیده اید فرق دارد

به گزارش وبلاگ ساختمان، در میان صد ها مغازه و حجره اغذیه فروشی در بازار، قهوه خانه قدیمی ای هست که رنگ و لعاب دیگری دارد و نه تنها در بازار تهران، بلکه در کل تهران و ایران بی نظیر است. این قهوه خانه 2متری که به قهوه خانه درویش معروف است، در راسته بازار زرگر ها جا خوش نموده است.

کوچک ترین قهوه خانه جهان اینجاست، منوی این قهوه خانه با هر منویی که در عمرتان دیده اید فرق دارد

به گزارش همشهری آنلاین، در این قهوه خانه می توانید برترین و خوش طعم ترین چای را با برترین کیفیت میل کنید، با حاج کاظم، صاحب کنونی قهوه خانه، که این مکان را از پدر خود به ارث برده است هم صحبت شوید، از دکوراسیون خاطره انگیز آن تماشا کنید، تا چای شما حاضر می شود یک دقیقه مطالعه کنید و در نهایت با بقیه پول خود به صندوق مولا که برای یاری به بچه های بهزیستی راه اندازی شده یاری کنید.

کوچک ترین قهوه خانه جهان در قلب بازار که با ترمه و شیشه های رنگی و منبت پوشیده شده، در سال 1297 به وسیله پدر حاج کاظم، حاج علی مبهوتیان، تاسیس و در نیمه دوم سال 95 ثبت ملی شد. در این قهوه خانه، قهوه ترک و فوری و انواع چای سرو می شود، از چای نعناع، چای دارچین و چای زعفران گرفته تا چای معمولی و چای نبات. البته منوی این قهوه خانه با هر منویی که در عمرتان دیده اید فرق دارد، یعنی چایی در آن برای برخی ها 100 تومان، برای برخی ها 500 تومان، برای برخی ها هم 2000 تومان است!

جالب است بدانید که کیفیت چایی در هر قیمتی کاملا یکسان است و تفاوت نمی کند! این به شما بر می شود که می خواهید مبلغ بیشتری بپردازید تا صرف خیریه شود. صحبت از خیریه شد، بد نیست بدانید حاج علی درویش به رسم پهلوانی در گوشه قهوه خانه صندوق خیریه ای به نام مولا گذاشته تا افرادی که چای می خوردند باقی پول چای خود را در این صندوچه بیندازند. این پول پس از جمع آوری، به بچه های بهزیستی تعلق می گیرد.

منبع: فرارو

به "کوچک ترین قهوه خانه جهان اینجاست، منوی این قهوه خانه با هر منویی که در عمرتان دیده اید فرق دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچک ترین قهوه خانه جهان اینجاست، منوی این قهوه خانه با هر منویی که در عمرتان دیده اید فرق دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید