گفته های مریم جلالی در نشست خبری هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر

به گزارش وبلاگ ساختمان، ایرنا/ این خبر پیرامون گفته های مریم جلالی در نشست خبری هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر برای شما نوشته شد.

گفته های مریم جلالی در نشست خبری هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر

مریم جلالی گفت: در چند ماه اخیر خیلی به مسئولان شورای دنیای صنایع دستی فشار آوردند که این رویداد در ایران نباید برگزار گردد، خیلی کوشش می نمایند که هنرمندان و مسئولان و ارزیابان به ایران سفر ننمایند، اما این رویداد در تقویم ثبت شد و برگزار می گردد، زیرا هنر ایرانی و صنایع دستی ایرانی چنان شکوه و جایگاهی در دنیا دارد که قابل حذف نیست.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گفت: همزمان با جشنواره ارزیابان شورای دنیای صنایع دستی به ایران می آیند و چهار پرونده دزفول شهر دنیای کپوبافی، بوشهر شهرجهاتی عبا بافی، کاشان شهر منسوجات و رشت شهر دنیای صنایع دستی مورد ارزیابی قرار میگیرد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از حضور دبیر کل شورای دنیای صنایع دستی در هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر اطلاع داد و گفت: ایران کشور جشنواره هاست اما تمام کوشش من و همکارانم این بوده که در این جشنواره کوشش ها به ثمر برسد و به نتایج خوبی برسد. سال جاری هفتمین سال برگزاری این جشنواره است و چون عدد 7 عدد مقدسی است، این دوره را بین المللی برگزار می کنیم.

معاون صنایع دستی افزود: با داوران و اعضای شورای دنیای صنایع دستی رایزنی شده و تعدادی از آنها با سفر به تهران در این جشنواره حضور خواهند یافت.

وی گفت: تحقق اقتصاد هویت بنیان منظره اصلی این دوره از جشنواره است و امید داریم بتوانیم نوآوری های خوبی در این حوزه داشته باشیم. تقویت توجه و تقویت زنجیره ارزش را دنبال می کنیم و هشت استراتژی مهم را برای این جشنواره برنامه ریزی نموده ایم.

جلالی گفت: با رونمایی از تمبر، هفتمین دوره جشنواره شروع خواهد شد و در روز افتتاحیه بازدید میدانی از بخشهای مختلف بعمل خواهد آمد و نزدیک به 15 بخش جانبی برای این دوره از جشنواره تدارک دیده شده که یکی از مهمترین بخش های جانبی این جشنواره، کاشت نمادین درخت سرو است. ضمن اینکه رادیو سرو سیمین نیز با فراوری و پخش روزانه تا سه ساعت برنامه به معرفی این جشنواره می پردازد.

جلالی گفت: این در حالی است که سینما سرو سیمین 7 نیز به مناسبت برگزاری این دوره از جشنواره تدارک دیده شده و فیلم های مرتبط با حوزه صنایع دستی هم زمان با برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر پخش خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره محلی برای گفت و گو و تعامل هرچه بیشتر آثار هنرمندان است. برای هر روز برگزاری این جشنواره یک رئیس افتخاری از میان پیشکسوتان حوزه صنایع دستی انتخاب شده و در هر روز کارگاه های تخصصی به ریاست رئیس افتخاری برگزار خواهد شد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه این نشست خبری اظهار کرد: با رایزن های فرهنگی کشورهای مختلف نیز مکاتبه و رایزنی شده و از آنها برای حضور در جشنواره و بازدید از نمایشگاه آثار جشنواره دعوت شده است.

جلالی ادامه داد: برنامه ریزی های مناسبی برای این جشنواره تدارک دیده شده و در روز دنیای صنایع دستی در خرداد 1402، نتایج و ثمره این جشنواره را برداشت خواهیم کرد.

معاون صنایع دستی کشور افزود: در کنار برگزاری جشنواره های صنایع دستی که در داخل برگزار می کنیم، هنرمندان ما نیز در جشنواره های بین المللی در خارج از کشور حضور می یابند. هنرمندان ما این قابلیت را دارند و با قدرت در نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف بین المللی حضور می یابند.

جلالی گفت: دانش بنیان تر از صنایع دستی وجود ندارد، تمام آثار نمایشگاه ملی صنایع دستی دانش بنیان هستند. وبلاگ ساختمان باید صدای صنایع دستی باشند و کارهای خوب این حوزه باید به صورت وسیع و گسترده تبلیغ و معرفی گردد.

منبع: همگردی

به "گفته های مریم جلالی در نشست خبری هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفته های مریم جلالی در نشست خبری هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید