گلدانی کوچک به عنوان یک اثر تاریخی کمیاب ژاپنی شناسایی شد

به گزارش وبلاگ ساختمان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، گلدانی کوچک به عنوان یک اثر تاریخی کمیاب ژاپنی شناسایی شد.

گلدانی کوچک به عنوان یک اثر تاریخی کمیاب ژاپنی شناسایی شد

گلدان نقلی که یک زوج تیزبین در یکی از فروشگاه های خیریه بریتانیا خریداری نموده بودند، به عنوان یک اثر تاریخی کمیاب ژاپنی شناسایی شد که در حراجی به مزایده گذاشته خواهد شد و ممکن است قیمت آن به بیش از 10 هزار پوند برسد.

این زوج مشغول خرید بودند که متوجه این گلدان نقلی شدند و با آنالیز حکاکی های زیر گلدان نسبت به معمولی بودن آن تردید کردند. آنها برای آنالیز اصالت این گلدان با مسئولان حراجی کنتربری Canterbury تماس گرفتند. کارشناسان حراجی تایید کردند که این گلدان در حقیقت یک صنایع دستی متعلق به قرن نوزدهم میلادی است که به وسیله هنرمندی به نام نامیکاوا یاسویوکی (Namikawa Yasuyuki) ساخته شده است.

کارشناسان حراجی این گلدان حدودا 10 سانتیمتری را شگفت آور توصیف نموده و معتقدند این اثر هنری فوق العاده زیبا که تصویری طبیعی از خروس ها و مرغ ها را روی پس زمینه ای سیاه به تصویر کشیده، چیزی شبیه به امضای یاسویوکی است.

یاسویوکی یک سامورایی بود که فعالیت هنری خود را در حوالی سال 1868 میلادی شروع کرد. او در فاصله سالهای 1871 تا 1874 میلادی برای یک شرکت کار میکرد و سپس کارگاه خودش را راه اندازی کرد. در سال 1896 میلادی او به عنوان صنعتگر امپراتوری در دربار امپراتور میجی منصوب شد و بعداً در سال 1915 میلادی بازنشسته شد.

آثار یاسویوکی به عنوان نمونه های شاخص هنر ژاپنی در موسسات مختلف از موزه اشمولین در آکسفورد گرفته تا موزه هنر لس آنجلس نگهداری می شوند.

یکی از گلدانهای ساخته یاسویوکی در حراجی سال 2010 بونامز حدود 105 هزار دلار به فروش رفت.

منبع: همگردی

به "گلدانی کوچک به عنوان یک اثر تاریخی کمیاب ژاپنی شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلدانی کوچک به عنوان یک اثر تاریخی کمیاب ژاپنی شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید