5 ترفند برای کاهش وزن سریع

به گزارش وبلاگ ساختمان، تهران (پانا) - این روزها همه در پی روش هایی برای لاغری سریع هستند. رژیم های زیادی در این بین خودنمایی می نمایند و قول کاهش وزن سریع را به شما می دهند. همین ابتدای کار باید به این نکته اشاره کنم که یک رژیم غذایی خوب به هیچ وجه سریع و غیرمعقول نیست.

5 ترفند برای کاهش وزن سریع

به گزارش نمناک، با این حال اگر همین حالا هم کم غذا می خورید و بیشتر ورزش می کنید اما همچنان وزن تان تغییری نمی نماید، در این مقاله ترفندهای کوچکی هست که با استفاده از آن ها به کاهش وزن خود سرعت می دهید و از استپ وزن پیشگیری می کنید.

برای لاغری سریع چه کنیم؟

1- آب بنوشید:

با نوشیدن آب احساس سیری می کنید در نتیجه کمتر غذا می خورید. نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز به کاهش وزن یاری می نماید؛ چرا که گاهی بدن تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرد. اگر 8 تا 10 لیوان آب زیاد است مجبور نیستید به خود فشار بیاورید؛ فقط بدن را هیدراته نگه دارید تا احساس تشنگی نکنید. بسیاری از افراد به خاطر هوس های غذایی، کمبود انرژی یا بی حوصلگی به سراغ غذا می فرایند و این عادت های اشتباه سبب افزایش وزن غیرضروری می گردد. برای لاغری سریع آب بنوشید پژوهش ها نشان داده اند افرادی که 30 دقیقه قبل از وعده غذایی دو لیوان آب می نوشیدند و بدن شان را هیدراته می کردند، پس از 3 ماه نسبت به کسانی که قبل از وعده غذایی آب نمی نوشیدند، حدود یک و نیم کیلو بیشتر کاهش وزن داشتند. بنابراین از همان ابتدای صبح که از خواب بیدار می شوید آب بنوشید و هنگام خروج از منزل با خود بطری آب ببرید تا هیچگاه بدن تان دچار کم آبی نگردد.

2- یک دفترچه غذایی داشته باشید:

دفترچه غذایی شاید زیاد مجذوب نماینده نباشد اما بسیاری از پژوهش ها ثابت نموده اند که این روش، بسیار مفید است. پژوهشگران معتقدند داشتن یک دفترچه یادداشت غذایی سبب دو برابر شدن موفقیت در کاهش وزن می گردد. بدون این دفترچه بسیاری از افراد، میان وعده ها و غذاهایی که بدون دقت خورده اند را فراموش می نمایند. بعدها همین غذاهای کوچک که با بی توجهی خورده ایم روی هم جمع می گردد و وزن مان را افزایش می دهد. اگر اهل کاغذ و قلم نیستید از اپلیکیشن موبایل برای یادداشت برداری بهره ببرید. دفترچه غذایی یاری می نماید زمانی هایی را که بی توجه غذا می خوردید، بشناسید.

3- وعده های غذایی را تغییر دهید:

دانستن میزان وعده هایی که روی برچسب مواد غذایی نوشته شده خوب است اما اگر آنها را به نفع خود تغییر دهیم چه؟ برای مثال به جای خوردن یک کاسه بستنی به همراه چند توت، یک کاسه توت به همراه یک قاشق پر بستنی بخوریم. یک کاسه بستنی بیش از 250 کالری دارد و مواد مغذی آن کم است. یک کاسه توت هم 80 کالری دارد و منبعی خوب از فیبر و ویتامین C می باشد. به جای خوردن یک بشقاب پاستا به همراه میزانی سبزیجات، یک بشقاب سبزیجات با پاستا میل کنید. این تغییرات نه تنها میزان کالری دریافتی را کاهش می دهد بلکه مواد مغذی بیشتری را به بدن شما می رساند.

4- ورزش اینتروال با شدت بالا را امتحان کنید:

30 دقیقه ورزش هوازی برای سه مرتبه در هفته به چربی سوزی یاری می نماید. اگر وقت کافی ندارید ورزش های قدرتی با شدت بالا را امتحان کنید. در این نوع ورزش برای مدت کوتاهی به بدن فشار می آورید و با شدت بالا ورزش می کنید و سپس کمی ریکاوری خواهید کرد. اگر تازه کار هستید 10 تا 15 ثانیه با سرعت بسیار بالا بدوید (یا هر کاری که ضربان قلب را افزایش می دهد) و سپس 30 ثانیه به خود استراحت دهید تا بدن شما ریکاوری گردد. به مرور زمان که قوی تر می شوید زمان دویدن را افزایش دهید و مدت ریکاوری را کمتر کنید. 15 دقیقه ورزش HIIT با 30 دقیقه ورزش هوازی از نظر کالری سوزی برابری می نماید.

5- قبل از حضور در مهمانی، چیزی بخورید:

با اینکه به نظر کمی عجیب می رسد، اما قبل از حضور در رستوران یا مهمانی چیزی میل کنید تا بیش از حد گرسنه نباشید. وقتی گرسنه باشید رعایت کردن رژیم کار دشواری است. قبل از مهمانی ها غذای سبک (حدود 100 کالری) با فیبر بالا (دو تا چهار گرم) بخورید. این برترین کار برای کنترل اشتهاست و موجب می گردد که بدون لغزش از آن موقعیت خارج شوید. می توانید غذای کاملی مانند یک عدد سیب یا یک مشت آجیل بخورید. برای مثال چند عدد پسته آن چنان کالری بالایی ندارد و سرشار از فیبر، چربی سالم و میزانی پروتئین است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "5 ترفند برای کاهش وزن سریع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ترفند برای کاهش وزن سریع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید