هوش مصنوعی

رونمایی از سریع ترین ابرکامپیوتر جهان، عکس

دیجیاتو نوشت: هولدینگ فناوری G42 که در ابوظبی امارات مستقر است، از سریع ترین ابرکامپیوتر جهان با نام Condor Galaxy-1 (CG-1) رونمایی کرد. این کامپیوتر فعلاً قدرتی معادل 2 اگزافلاپس را ارائه می نماید، اما تا انتهای 2023 قدرت آن به 4 اگزافلاپس می رسد. در آینده نیز مجموع...

1 مرداد 1402

آمریکا در پی قانون گذاری در خصوص چت جی پی تی

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دلیل این تحول آن است که ابهامات و سوالاتی در خصوص تأثیر هوش مصنوعی بر امنیت ملی و نظام آموزش وجود دارد.

23 فروردین 1402

اجرای باورنکردنی ChatGPT روی کامپیوتری 40 ساله با MS، DOS

یک مهندس ماهر توانسته کلاینت هوش مصنوعی ChatGPT را در یک کامپیوتر مجهز به سیستم عامل MS-DOS پیاده سازی کند. درنتیجه، با همان خط فرمان می توانید هر سؤالی را از این سیستم قدیمی بپرسید و پاسخش را دریافت کنید.

9 فروردین 1402

چت بات Claude؛ رقیب ChatGPT از شرکت Anthropic تحت حمایت گوگل

شرکت Anthropic که به وسیله کارمندان سابق OpenAI تأسیس شده است و تحت حمایت گوگل قرار گرفته است، چت بات هوش مصنوعی جدیدی به نام Claude را منتشر نموده است که عملکردی شبیه به ChatGPT دارد. بااین حال، این شرکت ادعا می نماید که تبادل نظر با چت بات آن ها ساده تر است و کمتر...

24 اسفند 1401

مایکروسافت امشب رویداد مهمی دارد، شگفت زده خواهیم شد؟

شرکت مایکروسافت به صورت رسمی اظهار داشت که ساعت 21:30 امروز (18 بهمن 1401) به وقت تهران، رویدادی خبری را در ستاد خود در ردموند برگزار خواهد نمود.

19 بهمن 1401

هوشمندسازی بیشتر لوازم خانگی ال جی با هوش مصنوعی

ال جی (LG) سعی دارد تا با استفاده از جدیدترین پیشرفت ها در زمینه هوش مصنوعی، لوازم خانگی را هوشمندتر کند و تجربه های جدیدتری را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد.

16 بهمن 1401

ستاره سرشناس سینما قربانی هوش مصنوعی شد ، سوء استفاده از چهره اسکارلت جوهانسون در فیلمهای غیراخلاقی

اسکارلت جوهانسون چهره سرشناس سینما و مد، می گوید یکی از قربانیان اصلی هوش مصنوعی طی سال 2018 بوده است. او در جریان یک مصاحبه با واشنگتن پست اعلام نموده که طی سال 2018 از چهره او در فیلمهای غیراخلاقی سوء استفاده شده است.

27 آذر 1401

سند احداث کارخانه نوآوری آب استان اردبیل به امضا رسید

سند همکاری مشترک راه اندازی کارخانه نوآوری آب اردبیل با حضور رئیس پژوهشگاه وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در پژوهشگاه وزارت نیرو امضا شد.

7 مهر 1401

13 گوشی میان رده برتر که همین الان می توانید بخرید (اردیبهشت 1401)

بازار گوشی های میان رده همیشه داغ است و ما هم در راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده اردیبهشت 1401 خبرنگاران مگ، در بازه 4 تا 11 میلیون تومان 13 محصول را برای شما دسته بندی، معرفی و بررسی کرده ایم.

30 خرداد 1401

طوفان EQها؛ معرفی و نقد طراحی مرسدس بنز EQS شاسی بلند

تنها کمتر از 24 ساعت پیش، مرسدس بنز از نسخه شاسی بلند یا SUV مدل لوکس EQS رونمایی کرد. اگر نسخه سدان EQS را که سال گذشته رونمایی شد، پرچمدار خودروهای برقی (سواری) مرسدس بدانیم پس بدون شک، EQS SUV همانند برادر بنزین سوزش، یعنی مرسدس بنز GLS، عنوان پرچمدار شاسی بلند...

29 خرداد 1401

ضرورت توجه به ارتباطات و فناوری اطلاعات

خبرگزاری خبرنگاران-رئیس سیزدهمین کنفرانس فرماندهی و کنترل :نیازمند توجه بیشتر به ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسعه آموزش های مهارتی هستیم.

19 فروردین 1401

رگولاتور ارتباطات: اقدامات ایرانسل در راه اندازی 5G خلاقانه است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، صبح یکشنبه، 5 دی، از غرفۀ ایرانسل در نمایشگاه تله کام 1400 بازدید کرد.

16 بهمن 1400

گوگل بر روی نسل دوم تراشه اختصاصی تنسور کار می نماید

گزارشات اخیر حاکی از آن است که گوگل میخواهد از نسل دوم چیپست تنسور به عنوان قلب تپنده گوشی های سری پیکسل 7 استفاده کند. به تازگی اطلاعات جدیدی در کد منبع پیکسل سری 6 مشاهده شده که به نسل بعدی تراشه های تنسور گوگل اشاره دارد و با نام رمز Cloudripper دیده می گردد.

2 آذر 1400

مکالمات ما شنود می گردد؟

تهران (پانا) - براساس نتایج یک نظرسنجی بیشتر مردم فکر می نمایند که موبایل شان شنود می گردد.

8 مهر 1400

نقش تحولی استارت آپ ها در صنعت نشر را دریابیم

خبرنگاران ؛ معمولا درمان درد کهنه صنعت نشر که از تحولات دور مانده و همچنان رفتار سنتی را ارزش می داند، در عمل، به یک نسخه خلاصه می شود: توجه به فناوری های نوین و پرهیز از وابستگی های سنتی به دولت. استارت آپ ها با ظرفیت های قابل توجهی در ایجاد تحول در صنایع...

25 شهریور 1400

فاینال فانتزی 16 به صورت کامل از موشن کپچر چهره پشتیبانی می نماید

در جریان مراسم پخش زنده اینترنتی جدیدی تهیه کننده بازی فاینال فانتزی 16 خاطرنشان کرد که این اثر به صورت کامل و برای اولین بار از موشن کپچر چهره پشتیبانی می نماید که به وسیله صداپیشگان انگلیسی بازی انجام می گردد.

24 مرداد 1400

چرا مس افکت از مهم ترین آثار علمی-تخیلی تاریخ است؟

حماسه فرمانده شپرد و خدمه نورماندی در سری مس افکت بعد از گذر بیش از یک دهه، هنوز هم از محبوب ترین، مهم ترین و البته وسیع ترین آثار ساخته شده در دامنه ژانر علمی-تخیلی به حساب می آید که با نوآوری های متعدد و انقلابی خود در زمینه اکشن نقش آفرینی، صنعت بازی...

8 تیر 1400

اینتل در برابر AMD؛ کدام شرکت پردازنده های بهتری می سازد؟

زمانی که می خواهید بهترین پردازنده را برای کامپیوتر ویندوزی خود بخرید، باید بین پردازنده های شرکت اینتل یا AMD دست به انتخاب بزنید. اینتل تا همین چند سال قبل فاصله زیادی با رقیب خود داشت. اما AMD طی چند سال گذشته توانسته با عرضه پردازنده های قدرتمند و جذاب...

21 اردیبهشت 1400

45 وب سایت جذاب یا کاربردی که از وجودشان خبر ندارید

در این مقاله، وب سایت های جذاب و کاربردی یا سرگرم کننده ای را معرفی می کنیم که کمتر کسی از وجودشان خبر دارد. با زومیت همراه شوید.

9 آذر 1399

بهبود تماسهای تصویری با هوش مصنوعیانویدیا

شرکت انویدیا(NVIDIA) یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Maxine ایجاد کرده است که می تواند پهنای باند را در تماس های تصویری کاهش دهد و همزمان کیفیت صدا و تصویر را بهبود بخشد.

18 آبان 1399
تعداد: (21)