اوبر برای اولین بار در تاریخ خود به سودآوری رسید

به گزارش وبلاگ ساختمان، دیجیاتو: شرکت اوبر برای نخستین بار در تاریخ خود، در گزارش مالی فصل دوم سال 2023 از کسب 394 میلیون دلار سود عملیاتی خبر داده است.

اوبر برای اولین بار در تاریخ خود به سودآوری رسید

اوبر بالاخره پیروز شد که برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت خود در یک فصل مالی، به سود عملیاتی دست پیدا کند. این شرکت در گزارش عایدی های سه ماهه دوم 2023 از سود خالص 394 میلیون دلاری اطلاع داد و این اتفاق را متأثر از افزایش 22 درصدی سفر ها دانست.

به گزارش CNBC، اوبر در گزارش مالی فصل دوم 2023 گفت که سود خالص آن ها 394 میلیون دلار بوده است، درحالی که پارسال در همین بازه زمانی زیان خالص 2.6 میلیارد دلاری را تجربه نموده بودند. دارا خسروشاهی، مدیرعامل این شرکت، می گوید آن ها در این سه ماهه دو دستاورد مهم داشته اند: جریان نقدینگی آزاد اوبر برای اولین بار به بیش از 1 میلیارد دلار رسیده است و برای اولین بار سود عملیاتی کسب نموده اند.

عایدی قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) اوبر در سه ماهه اخیر 916 میلیون دلار بوده که افزایشی 152 درصدی نسبت به پارسال داشته است. این شرکت انتظار دارد در فصل سوم 2023 این رقم را به حدود 975 میلیون تا 1.025 میلیارد دلار برساند.

سود اوبر حاصل افزایش تعداد کاربران و سفرهاست

تعداد کاربران فعال ماهانه اوبر در فصل دوم امسال میلادی به 137 میلیون رسیده که نسبت به بازه مشابه پارسال 12 درصد بیشتر شده است. این شرکت بعلاوه با رشد 22 درصدی، حدود 2.3 میلیارد سفر را در سه ماهه دوم 2023 پشت سر گذاشته است.

بااین حال، کسب وکار حمل بار این شرکت افت 30 درصدی را نسبت به بازه مشابه پارسال تجربه نموده که ظاهراً تحت تأثیر مسائل چرخه بازار حمل بار بوده است. افزون براین، اگرچه این شرکت برای اولین بار به سود رسیده، اما، چون سود آن ها کمتر از پیش بینی تحلیلگران بوده و قیمت سهام اوبر حدود 5 درصد کاهش پیدا نموده است.

منبع: انتخاب

به "اوبر برای اولین بار در تاریخ خود به سودآوری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوبر برای اولین بار در تاریخ خود به سودآوری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید