این هفته مسافرت به شمال ایران را کنسل کنید

به گزارش وبلاگ ساختمان، براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی شرایط جو استان مازندران از روز شنبه 18 تا آدینه 24 با نوسانات ابری پیش بینی می گردد.

این هفته مسافرت به شمال ایران را کنسل کنید

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: آب گرفتگی وجاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها حاصل عبور جریانات خنک و مرطوب شمالی است.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با هشدار جوی سطح زرد هواشناسی گفت: رگبار باران طی دو روز آینده بیشتر نقاط استان را در بر خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: با شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از بعدازظهر یکشنبه 19 شهریور تا بعدازظهر دوشنبه 20 شهریور 1402 بارش باران و در بعضی از ساعات روز بارش به صورت رگبار باران را خواهیم داشت.

رضوی با بیان اینکه وزش باد شدید، رعد و برق و کاهش محسوس دما بین 6 تا 12 درجه سلسیوس پیش بینی می گردد اظهار داشت: در ارتفاعات شرایط هوا مه آلود پیش بینی می گردد.

مدیرکل هواشناسی مازندران اظهار داشت: آب گرفتگی و جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و احتمال خسارت به سازه های کم مقاوم پیش بینی شده و از مسافران درخواست می گردد در محورهای کوهستانی استان با احتیاط رانندگی نمایند.

رضوی رعایت احتیاط لازم و عدم اسکان درکنار رودخانه ها و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات را خواهان شد و ادامه داد: مقاوم سازی سازه های کم مقاوم پیشنهاد می گردد.

وی با پیش بینی هفت روزه وضع هوای مازندران اظهار داشت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی شرایط جو استان مازندران از روز شنبه 18 تا آدینه 24 با نوسانات ابری پیش بینی می گردد.

وی اضافه کرد: شنبه 18 شهریور هوا صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده بوده و در یک شنبه 19 شهریور صاف تا نیمه ابری از بعد از ظهر ابری همراه با وزش باد شدید از سمت غرب استان با بارندگی و رعد و برق همراه است.

این مسئول با تاکید بر اینکه دوشنبه 20 شهریور هوای استان ابری و در ارتفاعات مه آلود همراه با وزش باد، بارندگی و کاهش دما پیش بینی می گردد اظهار داشت:هوا از بعد از ظهر به تدریج با کاهش ناپایداری همراه بوده و در سه شنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما، در غرب استان گاهی با افزایش ابر پیش بینی می گردد.

رضوی اضافه کرد: در چهارشنبه هوا صاف تا نیمه ابری از اواخر روز همراه با وزش باد و افزایش ابر در غرب با رگبار پراکنده خواهیم داشت و از اواخر هفته هوای نیمه ابری گاهی افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و وزش باد را پیش بینی می کنیم.

منبع: توریسم آنلاین

به "این هفته مسافرت به شمال ایران را کنسل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این هفته مسافرت به شمال ایران را کنسل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید