با 5 مورد از عجیب ترین جاذبه های جهان آشنا شوید

به گزارش وبلاگ ساختمان، در جهان جاذبه های شگفت انگیز و عجیبی وجود دارند که هنوز هم، برخی از آن ها برای دانشمندان، جای سوال دارند. چگونگی ساخت آن ها هنوز هم یک راز است. با عجیب ترین جاذبه های جهان آشنا شوید.

با 5 مورد از عجیب ترین جاذبه های جهان آشنا شوید
  1. چشم صحرا در موریتانی

چشم صحرا، همانند یک چشم خاکستری و آبی رنگ، از نمای بالا دیده می شود. چشم صحرا در یک بیابان بی آب و علف، در صحرای موریتانی به وجود آمده است. یک گودال بزرگ که مساحتی حدود 40 متر دارد و حتی از فضا هم قابل رویت است. بله عجیب است که این جاذبه را می توان از فضا تماشا کرد. تا جایی که بسیاری از افراد می گویند، موجودات فضایی، از این چشم انداز زیبا لذت می برند و هیچ وقت، در حمله به زمین، چشم صحرا را هدف تیراندازی خود قرار نمی دهند. چشم صحرا در نتیجه فرسایش لایه به لایه خاک در طی چند صد سال، به وجود آمده است.

  1. سنگ های گرد و بزرگ موئه راکی در نیوزیلند

یکی دیگر از عجیب ترین جاذبه های جهان، سنگ های گرد و بزرگی هستند که گاهی قطرشان به دو متر هم می رسد. اگر در دوران دایناسورها زندگی می کردیم، بی شک این سنگ ها را می توانستیم به تخم دایناسورها نسبت دهیم. سنگ های موئه راکی، در طی فشاری که بر روی رسوبات زیر زمینی وارد شده است، در طی 50 میلیون سال، ساخته شده اند و با فرسایش خاک، سر از خاک بیرون زده اند.

  1. رودخانه کانو کریستاله در کلمبیا

ترکیب رنگ صورتی، سبز، زرد و آبی در این رودخانه زیبا که در کلمبیا قرار گرفته است، به شدت دیدنی است. رنگین کمانی که در این رودخانه به وجود آمده است در نتیجه گیاهی به نام ماکارینا کلاویگرا است که در زیر آب، شکوفه های رنگی تولید می کند. رودخانه کانو کریستاله یکی از عجیب ترین دیدنی های جهان است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

  1. آبشار خون در قطب جنوب

در بین برف ها و یخچال های بزرگ، چیزی شبیه خون جاری شده است. تا مدت ها این تصاویر چندش آور و گاهی هم ترسناک، ذهن دانشمندان را درگیر کرده بود. تا این که مشخص شد، این تصاویر قرمز رنگ را جلبک هایی به وجود می آورند که در این ناحیه زندگی می کنند. مقدار رنگ قرمز موجود در این رودخانه تحت تاثیر چگالی بالای آهن در این منطقه نیز هست.

  1. سنگ های متحرک رکتراک پلایا در دره مرگ کالیفرنیا

با این که حرکت سنگ ها را هیچ کسی تا به امروز به چشم ندیده است اما اثر راه رفتن آن ها بر روی خاک کاملا مشخص است. هنوز هم برای دانشمندان جای سوال است که چگونه سنگ های دره مرگ، که برخی از آن ها بیش از 500 کیلوگرم وزن دارند، به راحتی جابجا می شوند؟ برخی گمان می کنند که سنگ ها در طول شب، دچار یخ زدگی می شوند و روی زمین های شیب دار با وزش باد، حرکت می کنند. با این حال، دلیل حرکت این سنگ ها هنوز هم مشخص نیست.

منبع: سفرمی

به "با 5 مورد از عجیب ترین جاذبه های جهان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 5 مورد از عجیب ترین جاذبه های جهان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید